پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
حسین سبحانی‌نیا، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در دوره‌های دوم و سوم مجلس شورای اسلامی شب‌نامه یا نامه‌های تخریبی در صحن منتشر نمی‌شد، گفت: دوره چهارم در هیات‌رئیسه مجلس حضور داشتم و آن زمان تصمیم گرفته شد که اگر نماینده‌ای قصد دارد مطلبی را در صحن علنی مجلس توزیع و منتشر کند، باید امضای یکی از اعضای هیات‌رئیسه را داشته باشد.

شعارسال:  نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: دوره چهارم در هیات‌رئیسه مجلس حضور داشتم و آن زمان تصمیم گرفته شد که اگر نماینده‌ای قصد دارد مطلبی را در صحن علنی مجلس توزیع و منتشر کند، باید امضای یکی از اعضای هیات‌رئیسه را داشته باشد.
 
حسین سبحانی‌نیا، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به اینکه در دوره‌های دوم و سوم مجلس شورای اسلامی شب‌نامه یا نامه‌های تخریبی در صحن منتشر نمی‌شد، گفت: دوره چهارم در هیات‌رئیسه مجلس حضور داشتم و آن زمان تصمیم گرفته شد که اگر نماینده‌ای قصد دارد مطلبی را در صحن علنی مجلس توزیع و منتشر کند، باید امضای یکی از اعضای هیات‌رئیسه را داشته باشد.
 
نماینده 6 دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آن زمان البته این بحث‌ها خیلی تشدید نشده بود، اما گاهی مطالبی منتشر می‌شد که مورد بحث و نقد و بود و در این خصوص به هیات‌رئیسه مراجعه می‌شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا نامه‌های تخریبی در دوره‌های دوم و سوم مجلس شورای اسلامی علیه چهره‌های سیاسی در مجلس منتشر می‌شد، عنوان کرد: آن زمان در هیات‌رئیسه حضور نداشتم، اما در دوره چهارم گاهی مطالبی در این باره مطرح می‌شد که البته نه به عنوان تخریب کسی، در هر صورت مورد نقد هیات‌رئیسه بود و عده‌ای انتقاد داشتند. بر همین اساس تصمیم بر این شد که اگر کسی خواست چیزی را منتشر کند، روال و چارچوب داشته باشد.

سبحانی‌نیا همچنین تاکید کرد: در دوره‌های دوم و سوم هیچ‌گاه ندیدم چنین اتفاقاتی پیش بیاید یا حداقل در ذهن من وقوع چنین رویدادهایی ثبت نشده است.
 
این نماینده ادوار درباره وضعیت انتشار متن‌های اعتراضی در ادوار هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی توضیح داد: آن تصمیمی که در دوره چهارم مجلس اتخاذ شد تقریباً در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم که در مجلس بودم هم برقرار بود.

او ادامه داد: البته در این مجالس تعداد انتشار مطالب نسبت به دوره‌های ابتدایی بیشتر بود، منتها باید حتماً با نظر هیات‌رئیسه یا یکی از اعضای هیات‌رئیسه انجام می‌شد که مسئولیت کار مشخص باشد؛ یعنی به گونه‌ای نباشد که بدون نظر و اذن هیات‌رئیسه چیزی توزیع شود.

سبحانی‌نیا با تاکید بر نظام‌مند شدن انتشار متن از طرف نمایندگان در صحن علنی مجلس گفت: این چارچوب در این سه دوره‌ هم که من عضو هیات‌رئیسه بودم رعایت می‌شد. البته در مجلس نهم تعداد این شب‌نامه‌ها با عنوان نامه‌های تخریبی مشهودتر بود.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی  اعتمادآنلاین  ،تاریخ انتشار:    26 آبان 1398،کدخبر:  360667 ،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین