پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
مینا امینی رئیس دفتر توسعه و تحقیق معاونت غذا و دارو علوم پزشکی مازندران از روند کاهشی سن بروز دیابت ابراز نگرانی کرد.

شعار سال:رئیس دفتر توسعه و تحقیق معاونت غذا و دارو علوم پزشکی مازندران از روند کاهشی سن بروز دیابت ابراز نگرانی کرد.

مینا امینی پیش ازظهر سه شنبه در کمپین غلبه بر دیابت در ساری شعار هفته دیابت از خانواده خود محافظت کنید دانست و گفت: هدف از برگزاری این کمپین آگاه سازی شهروندان با بیماری دیابت و نحوه پیشگیری و استفاده از دارو ها است.

وی با بیان اینکه در این کمپین داروسازان، مشاوره های دارویی را به مردم ارائه می دهند، افزود: ابتلا به افسردگی یکی از مشکلاتی که ممکن است بیماران دیابتی با آن مواجه شوند بنابراین روانشناس نیز در این کمپین حضور و مشاوره های لازم را به بیماران ارائه می دهد.

دکتر امینی بر تغذیه مناسب و فعالیت بدنی برای جلوگیری از ابتلا به دیابت تاکید کرد و ادامه داد: در این کمپین مشاوره تغذیه نیز نکات تغذیه ای را برای بیماران بیان می کند.

وی دیابت را یک بیماری متابولیسم که با افزایش قند خون خود را نشان می دهد دانست و گفت: بیماری دیابت شامل دیابت نوع ۱، نوع ۲ و دیابت بارداری است.

امینی با بیان اینکه دیابت نوع ۱ بیشتر در اطفال و نوجوانان بروز می کند، افزود: در دیابت نوع ۱ سلول های پانکراس به یکباره تخریب می شود و علت اصلی آن ویروس و شوک است که بدن بر علیه خودش واکنش نشان می دهد و وراثت فقط ۴ درصد در آن نقش دارد.

وی یادآور شد: دیابت نوع ۲ بیشتر در بزرگسالی بروز می کند و وراثت در آن نقش دارد، ادامه داد: سن بروز دیابت بالای ۳۰ سال است که متاسفانه در سال های اخیر کاهش یافته است.

امنینی، عدم تحرک بدنی را در کاهش سن ابتلا به بیماری موثر دانست و بیان کرد: در سال های اخیر شاهد افزایش توده بدنی و چاقی در افراد جامعه هستیم که این مسئله ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:28آبان1398،کد خبر:4775876،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین