پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۰۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بزرگترین تحریم تاریخ معاصر علیه کشور ما اعمال شده است، گفت: دشمنان حتی امروز نفت و غذا را نیز تحریم کرده‌اند به طوری که قصد دارند تا نگذارند حتی یک بشکه نفت را برای واردات دارو و غذا صادر کنیم.
شعارسال: «محمدباقر نوبخت» روز شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه ساخت ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس، افزود: دشمنان از نظر خود تحریم‌های فلج کننده‌ای را علیه کشورمان اعمال کرده‌اند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج افزود: بسیج در دوره‌های مختلف توانسته به وظایف خود عمل کرده و از ظرفیت‌هایش برای خدمت به کشور استفاده کرده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به طرح‌های در دستور کار، گفت: در کنار برنامه‌های رسمی، برخی طرح‌های جهادی را نیز در بخش‌های مختلف مانند مسکن و نیرو در دست اجرا داریم.

نوبخت اضافه کرد: باید در بخش‌هایی مانند مسکن به حدی ساخت و ساز انجام شود تا مسکن ارزان در اختیار همه قرار بگیرد، و در این راستا، طرحی با همکاری بنیاد مسکن و کمیته امداد اجرا می‌شود تا مسکن محرومان ساخته شود.

وی با بیان اینکه طرح جهاد روشنایی نیز با هدف تقویت قدرت اقتصادی خانوار‌های نیازمند اجرا می‌شود، گفت: برای همه استان‌ها برنامه‌های اشتغالزایی جداگانه در نظر گرفته شده است.

سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم گفت: با توجه به تحریم‌ها و فشار‌های حداکثری دشمنان اجرایی طرح‌هایی مانند ساخت نیروگاه‌های کوچک مقیاس خورشیدی، اثرات راهبردی در زندگی و اقتصاد کشور دارد.

وی افزود: باید با همکاری دستگاه‌های مختلف، جبهه واحدی برای حل مشکلات مختلف تشکیل شود.

سلیمانی با اشاره به مشارکت بسیج در اجرای این طرح، اضافه کرد: بسیج دارای شبکه گسترده‌ای است که هر جا وارد شده توانسته تحولات بزرگی را ایجاد کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در قالب این طرح، ۲۰ هزار نیروگاه کوچک ساخته می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید ۱۰۰ مگاوات برق را دارد.

وی اضافه کرد: در این طرح ۱۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و ۶ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی مشارکت دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در مراحل بعدی، شمار این نیروگاه‌ها به ۱۰۰ هزار واحد افزایش یافته که در مجموع ۵۰۰ مگاوات برق را تولید خواهند کرد.

«مرتضی بختیاری» رییس کمیته امداد نیز در این مراسم گفت: ساخت این نیروگاه‌ها مزیت‌های متعددی دارد که از جمله آن‌ها افزایش درآمد خانوار‌ها و کمک به ماندگاری آن‌ها در روستاهاست.

وی با بیان اینکه حتی این طرح می‌تواند باعث مهاجرت معکوس به روستا‌ها نیز شود، اضافه کرد: در صورت افزایش تولید برق می‌توان از آن‌ها برای صادرات نیز بهره گرفت.

تفاهمنامه ساخت ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس امروز (شنبه) بین سازمان برنامه و بودجه، سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 16 آبان 1398 ، کدخبر: 83565278 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
0
از طریق مجامع بین المللی باید پیگیری جدی شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین