پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۰۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
خاکدان در حاشیه این نمایشگاه که با عنوان «سکوت سایه ها» تا پنجشنبه ۷ آذرماه ادامه دارد ، گفت: قریب ۴۴ سال پیش، پس از برگزاری اولین نمایشگاهم در گالری سیحون در سال ۱۳۵۳، برایم کاملا واضح و روشن بود که برای رسیدن به یک فضا و تکنیک ایده آل که جوابگوی خواسته های ذهنی و بصری من باشد راهی طولانی در پیش دارم.
شعارسال: نمایشگاه نقاشی های «واحد خاکدان»، هنرمند معاصر و نقاش برجسته در نگارخانه سروناز ادامه دارد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، در این نمایشگاه که حاوی آثاری ارزشمندی از هنرمند یاشده می باشد، ۲۰ نقاشی به همراه ۲ تابلو در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر به روی دیوار گالری رفته است.
 
خاکدان در حاشیه این نمایشگاه که با عنوان «سکوت سایه ها» تا پنجشنبه ۷ آذرماه ادامه دارد به خبرنگار مهر، گفت: قریب ۴۴ سال پیش، پس از برگزاری اولین نمایشگاهم در گالری سیحون در سال ۱۳۵۳، برایم کاملا واضح و روشن بود که برای رسیدن به یک فضا و تکنیک ایده آل که جوابگوی خواسته های ذهنی و بصری من باشد راهی طولانی در پیش دارم.
 
این هنرمند نقاش اضافه کرد: شروع کار از «آستراکسون» و گاهی اختلاط آن با فیگورهای استیلیزه شده بود اما دیری نپایید که این روش نه تنها برایم رضایت بخش نبود بلکه یکنواختی و تکراری بودنش برایم ملال آور شد و نهایتا کشش من به نوعی نقاشی فیگوراتیو که همیشه ذهنم را مشغول می کرد مرا به سمتی دیگر سوق داد به همین خاطر یکسال پس از نمایشگاه اولم، نمایشگاهی در تالار قندریز(ایران) ترتیب دادم که کارهای نمایش داده شده در آن کُلاژی از فرم های آبستره و اشیا و فیگورهایی که کاملا به صورت واقع گرایانه بازنمایی شده بودند، بود.
 
خاکدان در ادامه بیان کرد: این کوران های ذهنی توام، تلاطمات بصری حاصل از آن سرانجام من را به فضاهای فراواقعی کشاند که این دگرگونی ها شروع زایش ایده هایی واقع گرایانه صِرف بودند، به همین خاطر در نخستین گام تصمیم به صرف نظر از برخی نمادها و ترفندهایی که هر بیننده ای را به یاد بسیاری از سورئالیست های بزرگ تاریخ هنر می انداخت را گرفتم و در دومین گام تلاش کردم تمرکز نگاه به پیرامون و واقعیت اطرافم آن گونه که من آن را می دیدم به «اتوماتیزم» حاکم به کارهای قبلی داشته باشد.
 
در این نمایشگاه که حاصل سال ها هنرنمایی واحد خاکدان است، افزون بر آثاری که با امضای هنرمند ارایه شده، کتابی با عنوان «سکوت سایه ها» از مجموعه کتاب های چاپ دستی با شمارگان محدود عرضه شده است.
 
 نمایشگاه آثار نقاشی واحد خاکدان به مدت ۲ هفته در نگارخانه سروناز شیراز تا پنجشنبه ۷ آذرماه جاری برپاست.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  مهر   ،تاریخ انتشار:     2 آذر 1398،کدخبر:   4778464،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Denmark
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
0
هنر نزد ایرانیان است و بس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
0
ایشان استاد هایپررئالیسم در کشورمون هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین