پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
سردار سرتیپ پاسدار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در چهاردهمین همایش روسا و فرماندهان کوپ فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین با تاکید بر لزوم حفظ و افزایش امنیت در جامعه، افزود: در این راستا امسال برنامه‌های مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز، مبارزه با مواد مخدر و سرقت، تامین و توسعه امنیت اخلاقی، توسعه آموزش و افزایش مهارت‌های پلیس و نیز کاهش تصادفات در دستور کار پلیس قرار گرفته است.
شعارسال: وی هدف از برگزاری این همایش را تحلیل وضع امنیتی استان قزوین، شناسایی نقاط قوت و ضعف فعالیت‌ها، تبادل و همفکری و پیرامون مسائل کاری، به‌روز رسانی و مرور آموزش‌ها و اشتراک‌گذاری تجربیات اعلام کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا همچنین با اشاره به موفقیت‌های استان قزوین در امر مبارزه با جرائم، گفت:‌ استان قزوین با توجه به سابقه فرهنگی جزو ۴ استانی است که کمترین وقوع جرائم را دارند و این استان در ۴ ماهه نخست امسال ۲۴۰ درصد در کشفیات کالای قاچاق موفقیت داشته است.

سردار شرفی با اشاره به موفقیت استان قزوین در امر مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: یکی از اهدافی که پلیس کشور دنبال می‌کند، افزایش توان جسمی پلیس، کاهش میزان خطای پلیس و افزایش رضایتمندی مردمی است که در این راستا در کل بازبینی‌های انجام شده استان قزوین موفق به کسب ۸۰ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه ثبت مشخصات متهمین دستگیر شده برای معرفی به دادستانی‌ها خبرداد و گفت: این سامانه به‌منظور رعایت حقوق شهروندان و شناخت دقیق دادستان‌ها از وضع افراد دستگیر شده ایجاد شده است.

سردار سرتیپ پاسدار شرقی در ادامه از فرماندهی انتظامی استان قزوین خواهان کاهش آمار نزاع‌های فردی، بررسی و رسیدگی بیشتر در امر سرقت خودرو و نیز پرداختن به آسیب‌های اجتماعی در حوزه حاشیه‌نشینی شهرها شد و تاکید کرد: دراین راستا باید باز مهندسی ساختار کلانتری‌‌های مناطق حاشیه‌نشین شهرهای استان قزوین، جلب مشارکت‌های مردمی و افزایش تکنولوژی و تجهیزات مورد نیاز در این مناطق در دستور کار نیروی انتظامی قرار گیرد.

استاندار و رئیس شورای تامین استان قزوین نیز در این همایش با اظهار رضایت از عملکرد نیروی انتظامی استان در راستای تامین امنیت، گفت: حفظ امنیت پایه و اساس هر جامعه‌ای است و هیچ اتفاقی مبارکی در جامعه رخ نمی‌دهد مگر این‌که امنیت پایدار در جامعه حاکم باشد.

دکتر فریدون همتی افزود: تامین نظم و انضباط از ویژگی‌های حکمرانی خوب است که ایجاد امنیت پایدار تعریف شده و این امر هم در پهنه جغرافیای کشور و هم استان قزوین حاکم است.

وی نقش مردم در تامین امنیت جامعه را موثر دانست و گفت: اگر بخواهیم یک امنیت پایدار، ریشه‌دار و بنیادین داشته باشیم باید پلیس با مردم در ارتباط باشد و برای رسیدن به این هدف یک برنامه منظم و آگاهی بخش در جامعه مورد نیاز است.

او با اشاره به این‌که ایجاد امنیت در جامعه موفق از دستاوردهای توسعه اقتصادی و فراهم ساختن زمینه جذب سرمایه‌گذاران در استان است، افزود: با توجه به موقعیت استان قزوین و نیز وجود آرامش و خوش‌نامی استان زمینه جذب و افزایش سرمایه‌گذاران در این استان فراهم شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین نیز در این همایش از کاهش ۶درصدی وقوع جرائم در ۴ ماهه نخست امسال خبرداد و گفت: طبق رصد و آمار به‌دست آمده میزان وقوع جرائم در استان در سال ۹۱ با افزایش ۴۸درصدی روبرو بود که با تلاش‌های انجام شده این میزان پارسال گذشته به ۱۷درصد رسید.

سردار مهدی محمدی افزود: در حال حاضر آمار سرقت از خانه‌ها با افزایش روبرو است که برابر آسیب‌شناسی انجام شده ۷۵درصد از دستگیرشدگان با مشکل بیکاری و وضع اقتصادی نامناسب روبرو هستند و از این رو اگر به بحث اشتغال افراد بیشتر توجه شود شاهد کاهش این جرم در جامعه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: پلیس به‌تنهایی ایجاد امنیت اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و در جامعه نیسیت و جلوگیری از کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها و همیاری مردم است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه اطلاعات، صفحه 9، تاریخ انتشار: یکشنبه 17 مرداد 1395، شماره : 26505.

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
0
0
به این جمله خوب دقت کنید.
سردار مهدی محمدی افزود: در حال حاضر آمار سرقت از خانه‌ها با افزایش روبرو است که برابر آسیب‌شناسی انجام شده ۷۵درصد از دستگیرشدگان با مشکل بیکاری و وضع اقتصادی نامناسب روبرو هستند و از این رو اگر به بحث اشتغال افراد بیشتر توجه شود شاهد کاهش این جرم در جامعه خواهیم بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین