پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
حجت الاسلام سیداحمد خاتمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان درباره شرایط نام‌نویسی داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان توضیحاتی ارائه کرد.

شعار سال:سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان درباره شرایط نام‌نویسی داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان توضیحاتی ارائه کرد.

حجت الاسلام سیداحمد خاتمی با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در دوم اسفندما، گقت: هفت عضو جدید مجلس خبرگان رهبری در نخستین انتخابات میان دوره‌ای این مجلس از دوره پنجم؛ دوم اسفند ماه سال جاری در استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، قم و خراسان شمالی انتخاب می‌شوند.

وی یادآور شد: سه نفر از این نمایندگان مربوط به استان تهران و چهار نماینده دیگر متعلق به استان‌های فارس، خراسان رضوی، قم و خراسان شمالی است اما هیچ محدودیتی از نظر تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری وجود ندارد.

وی با اشاره به اطلاعیه وزارت کشور برای زمان نام‌نویسی داوطلبان مجلس خبرگان از ۱۵ تا ۲۱ آذر ادامه داد: داوطلبان باید در آزمون کتبی و شفاهی پذیرفته شوند و صلاحیت آنان تایید شود که تشخیص آن، طبق قانون برعهده شورای نگهبان است. علاوه بر لزوم تایید صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، تایید اجتهاد داوطلبان در حدی که بتوانند فقاهت رهبری را تشخیص دهند؛ ضروری است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین درباره تغییر شرایط داوطلبان نمایندگی این مجلس گفت: هنوز تغییری در این باره ایجاد نشده است و این تغییرات باید در صحن علنی این مجلس بررسی و مصوب شود که با توجه به برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان در دوم اسفند؛ مصوبه مذکور برای این دوره از انتخابات اعمال نمی‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ساعت24،تاریخ انتشار:4آذر1398،کد خبر:470983،www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین