پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۹۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۶۰ درصد کشتار دام در استان به صورت غیرمجاز است، گفت: ساماندهی کشتارگاه های غیرمجاز و جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی آنها همکاری جدی تمام دستگاه های ذیربط را می طلبد .
شعارسال: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۶۰ درصد کشتار دام در استان به صورت غیرمجاز است، گفت: ساماندهی کشتارگاه های غیرمجاز و جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی آنها همکاری جدی تمام دستگاه های ذیربط را می طلبد .
 
 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر عبدالله بهمنش» مدیرکل  دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰۰ پرونده در چند سال گذشته در زمینه  کشتار دام غیرمجاز از سوی این اداره کل تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند .
 
او بیان کرد: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات کیفری  تعزیرات حکومتی کشتار دام و طیور خارج از محیط کشتارگاهای مجاز و مورد تایید، جرم محسوب شده و منع قانونی دارد .
 
بهمنش تصریح کرد: مساله جلوگیری از کشتار دام غیر مجاز با توجه به  آلودگی های محیطی و وجود  بیماری های مشترک انسان و  دام باید از اهمیت و اولویت خاصی برای همه دستگاه ها و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد باشد .
 
او ابراز کرد: بدون تایید  دامپزشکی مصرف دام های آلوده و ناسالم موجب بروز بیماری های مختلفی در مصرف کننده می شود .
 
بهمنش یکی از وظایف مهم دامپزشکی را نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های اعلام کرد و گفت: ساماندهی کشتارگاه های این استان از سال ۹۳ تاکنون مورد توجه این اداره کل بوده است .
 
او افزود: هم اکنون هفت کشتارگاه دام در این استان وجود دارد که پنج باب از آنها زیر نظر شهرداری ها اداره می شوند .
 
بهمنش تصریح کرد: کشتارگاه دام یاسوج یکی از مجهزترین کشتارگاه های کشور است .
 
او با بیان اینکه ساماندهی کشتارگاه دام گچساران یکی از دغدغه ای دامپزشکی استان بوده گفت: هم اکنون کشتارگاه دام گچساران دارای نواقصی در زمینه سردخانه خط کشتار گوساله است .
 
کهگیلویه و بویراحمد دارای هفت کشتارگاه دام در شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان، باشت، دهدشت، لیکک و لنده است .
 
کشتارگاه یاسوج صنعتی، دوگنبدان و دهدشت نیمه صنعتی و سی سخت، باشت، لیکک و لنده نیز سنتی است .
 
از مجموع هفت کشتارگاه کهگیلویه و بویراحمد ۲ مورد شامل یاسوج و لیکک از سوی بخش خصوصی اداره می شوند و مابقی نیز دولتی و زیرنظر شهرداری هاست .
 


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی  حکیم مهر  ،تاریخ انتشار:    7 آذر 1398،کدخبر:  53740    ،www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
بیچاره اون دام ها و اصلا معلوم نیست گوشت چه حیونیه فاسده مریضه چیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین