پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، پرداخت بدهی های دولت به بخش خصوصی و تولید کنندگان، بهبود فضای کسب و کار و اجرای قوانین مهم مصوب مجلس را از جمله راهکارها و راه حل های خروج از رکود فعلی عنوان کرد.

شعارسال: حمیدرضا فولادگر در نطق میان دستور روز يكشنبه خود در جلسه علنی مجلس ضمن تبریک دهه کرامت و روز خبرنگار اظهار کرد: در حالی که بیش از نه ماه از نامه نه ماده ای رهبری و بیش از شش ماه از آغاز عملیات اجرایی برجام می گذرد و علی رغم همکاری کامل ایران و انجام تعهدات خویش متاسفانه در طرف مقابل مواجه با نقض عهدهای فراوانی هستیم.

وی تصریح کرد: به جای تعهد کتبی دولت آمریکا، صحبت شفاهی رئیس جمهور آمریکا را پذیرفتیم و پیش پرداخت های خود را در حالی پرداختیم که عملیات اجرایی طرف مقابل را مشاهده نکردیم و به صورت متناظر عمل ننمودیم. لذا از هیأت نظارت بر برجام و کمیسیون امنیت ملی مجلس انتظار داریم حاصل نظارت خود را به صورت دقیق به مجلس و به ملت عزیز گزارش دهند و از دولت هم انتظار داریم تمامی توان خویش را در جهت احقاق حق ملت ایران به کار گیرند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: در بعد اقتصادی آثار پذیرش برجام هنوز مشاهده نمی‌شود و این در حالی است که ایجاد انتظار اولیه برای پذیرش برجام و انتظار فعلی برای شرایط پسابرجام و دست روی دست گذاشتن بخشی از دولت و فعالین اقتصادی برای مشاهده آثار برجام در مسائل اقتصادی خود از عوامل تشدید رکود شده است.

فولادگر افزود:‌ دولت به موازات اقدامات سیاسی در برجام باید همت خود را مبذول رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری، حمایت از تولید داخلی و اجرای دقیق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی می‌کرد، تا امروز شاهد این رکود گسترده و بی سابقه نباشیم.

وی با اشاره به راه حل هایی برای خروج از رکود فعلی اظهار کرد: پرداخت بدهی های دولت به بخش خصوصی و تولید کنندگان و پیمانکاران و فعالان اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و اجرای قوانین مهم مصوب مجلس از جمله این راهکارها است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: از نمایندگان و همکاران نیز انتظار داریم با حمایت از تشکیل کمیسیون ویژه اجازه دهند اقداماتی فراخور وضعیت فعلی کشور و با همکاری کمیسیون های مجلس شکل گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه اش گفت:‌ اصفهان به دلیل موقعیت جغرافیایی محل تردد و عبور و مرور بسیاری بوده و طبعا عهده دار بیشترین هزینه ها در بخش های حمل و نقل، آموزش، بهداشت و ... است و کارخانجات بزرگ صنعتی استان نیز پذیرش نیرو را از طریق استخدام با آزمون و مصاحبه انجام می‌دهند در حالی که در بودجه تخصیصی هزینه های جاری و تملک دارایی و سرمایه ای دارای رتبه های ۲۸ و ۲۹ هستیم که امیدواریم این مسأله در نظام برنامه ریزی کشور اصلاح شود.

وی در پایان در مورد وضعیت آب زاینده رود نیز گفت:‌ زاینده رود اختصاص به اصفهان ندارد. مرکز مدنیت کشور است و خواسته به حقه مردم اجرای دقیق مصوبات شورای عالی آب می‌باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 17 مرداد 1395، کدمطلب: 95050110203 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین