پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۳۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
گاه و بیگاه شاهد هستیم که برخی از نمایندگان بجای اینکه در مسئولیت خود یعنی قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون که حق هر نماینده و خواسته آحاد مردم است، به حواشی همچون زد و بندهای سیاسی، رانت خواری، مسائل اقتصادی و ... می پردازد و حقوق حقه مردم را وجه المصالحه مطامع شخصی و گروهی قرار می دهند.

شعار سال:گاه و بیگاه شاهد هستیم که برخی از نمایندگان بجای اینکه در مسئولیت خود یعنی قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون که حق هر نماینده و خواسته آحاد مردم است، به حواشی همچون زد و بندهای سیاسی، رانت خواری، مسائل اقتصادی و ... می پردازد و حقوق حقه مردم را وجه المصالحه مطامع شخصی و گروهی قرار می دهند.

این دسته از نمایندگان همان هایی هستند که پای استیضاح وزرایی را امضاء می کنند و کمتر از ۴۸ ساعت امضاء خود را پس گرفته یا وزیری را سه بار استیضاح می کنند و مجدد به او رأی اعتماد می دهند!

این دسته تصمیم گیری ها منجر به عصبانیت مردم و مأیوس شدن آن ها از کارآمدی مجلس شده است و این شائبه در اذهان ایجاد شده است که مجلس جایگاه واقعی خود را تحت تأثیر زد و بندهای سیاسی قرار داده است. از این رو به نکاتی در خصوص انتخاب این دسته از نمایندگان توسط مردم پرداخته می شود.

نکته اول:

برخی از مردم در انتخاب نمایندگان خود قبیله ای، طایفه ای، ... رأی می دهند.

نکته دوم:

برخی دیگر از مردم، افرادی را به نمایندگی انتخاب می کنند که تا زمان انتخابات مورد تأیید آنها بوده، که به محض تکیه زدن بر صندلی سبز نمایندگی به دام مسائل حاشیه ای قرار گرفته، و رأی مردم را وجه المصالحه بازی های سیاسی، رانتی، اقتصادی و ... قرار می دهند.

نکته سوم:

انتخاب نمایندگان مجلس توسط مردم با بصیرت انجام می شود و این دسته نمایندگان منتخب مطالبات مردم را تمام قد پیگیری می کنند و حاضر نیستند تحت هیچ شرایطی حقوق موکلین خود را وجه المصالحه اهداف باندی، گروهی و سیاسی و رانتی قرار دهند و در جهت استیفای حقوق مردم تحت هیچ شرایطی کوتاه نیامده و تلاش آنها در مسیر پیشرفت ارزشهای انقلاب و کشور می باشد که این دسته نمایندگان در ادوار گذشته مجلس کم نبوده است و هیچگاه رأی مردم را دستاویز بده بستانهای سیاسی و اقتصادی گروهی و باندی قرار نداده اند.

اما از سویی دیگر برخی مسئولین هستند که حیات و ممات آن ها و به تعبیری بقای صندلی لرزان آن ها به بده بستان های رانتی، سیاسی و اقتصادی گره خورده و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند این جایگاه را از دست بدهند. به همین منظور متوسل به رفتارهای غیر اخلاقی و سیاسی می شوند، چون این دسته مدیران از جایگاه فکری کوچکی برخوردارند، آنها منافع گروهی و سیاسی برایشان بیشتر از خدمت به جامعه (مردم) اهمیت دارد.

به همین دلیل است که کلمه استعفا، از واژگان لغت حذف شده و تلاش می کنند حتی بعد از دوران بازنشستگی تحت هر شرایطی مناصب را در اشغال خود داشته باشند. متأسفانه باید اعتراف کرد برخی از مسئولین از گذشته تا کنون بر اساس شایستگی و توانمندی مدیریتی انتخاب نشده اند، بلکه بیشتر رفاقتی، طایفه ای و زد و بندهای سیاسی انتخاب شده اند، و هیچگاه تخصص، کارآمدی، تعهد به ارزش های انقلاب ملاک انتخاب این دسته افراد نبوده است.

از این رو نتیجه می گیریم وقتی انتخاب نمایندگان مجلس توسط برخی از مردم بر اساس عدم شایستگی باشد، نتیجه آن انتصاب مدیران ناکارآمد در عرصه اجرایی اتفاق می افتد.
امید است مردم در انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی نمایندگان با بصیرت، کارآمد، شایسته و معتمد به آرمان های انقلاب را راهی بهارستان کنند تا شاهد مجلس مقتدر و دولتی کارآمد باشیم.

  • فعال سیاسی اصولگرا

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان،تاریخ انتشار:6آذر1398،کد خبر:۵۵۸۸۲۹،www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
0
نه پول چرک کف دسته نه صندلی مدیرتی لرزان ، که اگه بود اینقد بخاطرش دست و پا نمی کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین