پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۶
رسانه‌های آمریکا بدون ارائه سند و شواهد معتبر به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شده‌اند که ایران به طور مخفیانه در حال ایجاد یک زرادخانه موشکی در عراق است.

شعارسال: روزنامه نیویورک تایمز به نقل از فردی که او را «یک مقام آمریکایی آگاه» نامید مدعی شد که پنتاگون و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا دریافته‌اند که ایران به طور مخفیانه در حال انتقال موشک‌های کوتاه برد به عراق و ایجاد یک زرادخانه موشکی در این کشور است.

این مقام آمریکایی بدون ارائه جزئیات حتی ادعا کرده است که برخی از این موشک‌ها احتمالا بالستیک هستند.

 این ادعا پس از آن مطرح می‌شود که روزنامه وال استریت ژورنال چهارشنبه شب گزارش داد آمریکا قصد دارد نیروی نظامی جدید به خاورمیانه اعزام کند و به نظر می‌رسد برای توجیه این حضور نظامی متوسل به سیاست ایران هراسی شده است.

روز گذشته نیز شبکه سی ان ان به نقل از منابع مطلع آمریکایی ادعا کرده بود که اطلاعاتی جدید دال بر افزایش تهدیدات ایران علیه منافع و نیروهای آمریکایی در منطقه به دست آمده است.

این در حالی است که مقامات کشورمان تاکید دارند حضور نظامی آمریکا در منطقه برخلاف ادعاهای این کشور برای تامین امنیت خاورمیانه، تنها منجر به بی‌ثباتی در این منطقه و ایجاد هرج و مرج شده است.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 14آذر1398 ، کدخبر: 98091410102: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین