پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام‌جمعه شیراز از جریان‌های سیاسی خواست در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، نخبگان خود را به کارزار انتخابات وارد کنند نه نفرات سوم و چهارم.

شعار سال:امام‌جمعه شیراز از جریان‌های سیاسی خواست در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، نخبگان خود را به کارزار انتخابات وارد کنند نه نفرات سوم و چهارم.

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به پایان روز ثبت‌نام انتخابات مجلس اظهار داشت: اینکه جمعی احساس وظیفه سیاسی و دینی کردند، ارزشمند است اما مهم‌تر از آن احساس وظیفه ما در انتخاب نمایندگان است.

وی افزود: بسیاری از امور شهر، استان و کشورمان به نظر و موضع‌گیری نمایندگان مربوط است و نمی‌توانیم بگوییم به آن‌ها ربطی ندارد. کسی که نماینده می‌شود اگر دلش برای کشور و مردمش بسوزد، نتیجه کارش عاید ملت می‌شود اما اگر دلش تنها برای خود و اعضای ستادش بسوزد، نتیجه نیز به نفع آن‌ها خواهد شد نه ملت.

امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: پیدا کردن کاندیدای دلسوز و خدمت گذار مردم وظیفه ما است. اگر خوب تشخیص دادیم نتیجه به نفع ملت است و اگر بد انتخاب کردیم، دودش در چشم خودمان می‌رود.

دژکام ادامه داد: انسان از غیب و از دل افراد دیگر خبر ندارد اما برای انتخاب شایسته باید به درگاه خداوند توسل و انابه داشت. از خدا باید خواست بهترین انتخاب را به دل انسان بیندازد. این موارد در قرآن آمده است و باید ما بخوانیم تا آگاه شویم. لذا باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهیم و با بررسی سوابق کاندیداها به نتیجه مطلوب برسیم.

*تخصص نماینده مجلس

وی تخصص را نیز لازمه نمایندگی مجلس دانست و گفت: مهم‌ترین کار مجلس قانون‌گذاری است و برای این مهم، نماینده باید خبره باشد. اگر غیر خبره را بفرستیم آنجا نتیجه نخواهیم گرفت لذا بگردیم دنبال متخصص‌ترین‌های متعهد و متعهدترین‌های متخصص و این 2 را با هم بخواهیم.

امام‌جمعه شیراز همچنین گفت: در شهرستان شیراز در طول ادوار گذشته، چهره‌های تأثیرگذار کمتری به مجلس رفته‌اند بااینکه شیراز مهد فرهنگ و علم و دانش است لذا کسی باید از شیراز به مجلس برود که به صندلی هیات رئیسه تکیه بزند و همه نیز اعتراف کنند جای وی همان‌جا است.

دژکام ادامه داد: بنده به برخی سیاسیون توصیه کردم جایگاه فارس را در سیستم قانون‌گذاری توسعه دهند و جریان‌ها نیز نخبگان خود را برای انتخابات مجلس بفرستند نه نفر سوم و چهارم که برود در مجلس و تابع نماینده دیگر استان‌ها شود.

وی افزود: کسانی که مسئول لیست دادن هستند، دقت کنند. به نظر بنده امام‌جمعه نباید در لیست دادن دخالت کند بلکه مردم باید انتخاب کنند. بگذاریم مردم آزادانه فکر کنند و مسئولیت خود را در جایگاه خداوند در نظر بگیرند. اگر خوب انتخاب کردند، نتیجه آن را در دنیا و آخرت خواهند دید و دیگری نمی‌تواند این بار مسئولیت را به دوش بکشد.

دژکام همچنین گفت: چرا باید در مسائلی که تکلیف آن ازنظر مسائلی دینی واضح است، طور دیگری رفتار می‌کنیم. لذا مردم برای یک انتخاب خوب از همین‌الان تصمیم‌گیری کنند و امیدواریم بهترین‌ها انتخاب شوند.

*ویژگی حرکت دانشجویی

امام‌جمعه شیراز با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو نیز گفت: دانشجو موتور حرکت اجتماع است. این روز را گرامی می‌داریم چراکه آینده مدیریت کشور در دست دانشجویان است.

وی با اشاره به ویژگی حرکت دانشجویی نیز گفت: دانشجو باید عدالت‌خواه آرمان‌خواه ضد استکبار و ضد استبداد باشد و حق دارد در برابر آن‌ها اعتراض کند لذا باید قدرت مطالبه گری و تصمیم سازی برای دانشجویان در تشکل‌ها فراهم شود.

دژکام همچنین گفت: امید است از این جمعیت عظیم دانشجویی نهایت استفاده در سربلندی ایران اسلامی شود.

امام‌جمعه شیراز همچنین با اشاره به 20 آذرماه سالروز شهادت امام‌جمعه شهید شیراز آیت‌الله دستغیب اظهار داشت: دستغیب کسی بود که تکه‌تکه شد تا انقلاب اسلامی بماند. از همه اقشار مردم دعوت می‌کنیم در مراسم گرامیداشت سالروز وی در مسجد جامع عتیق حضور یابند.

وی با بیان اینکه از زندگی بزرگانی مانند دستغیب و بهشتی و... باید درسی برای زندگی گرفت، افزود: دستغیب به فکر دین بود نه خودش. وقتی تکه‌تکه شد، مردم پی به شخصیت والای وی و دروغ‌های دشمنان بردند.

دژکام تصریح کرد: امروز نیز دشمن همان بازی‌ها را می‌کند یعنی هر کس که پای نظام ایستاده را به هر شکلی خراب می‌کند، یا ترور شخصیت یا ترور شخص؛ یا می‌کشند یا آبرو می‌برند لذا دشمن می‌خواهد ما سرگرم باشیم درصورتی‌که باید اهداف انقلاب را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: امروز جنگ شناختی در پس جنگ رسانه‌ای است. وقتی معروف منکر، منکر معروف می‌شود. دشمن‌روی نسل جوان کار می‌کند برای اینکه شناخت آن‌ها را نسبت به مسائل تغییر دهد. لذا باید حواسمان به فرزندان خود باشد.

*ارزش صبر

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به ارتباط ایمان با صبر اظهار داشت: هر انسانی این اختیار را دارد در مسائلی که برای وی در زندگی رخ می‌دهد، چگونه برخوردی داشته باشد. اگر صبوری به خرج داد، ایمانش تقویت می‌شود و اگر ناشکیبایی کرد، ایمانش لطمه می‌خورد.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در مورد حالات پیامبر اسلام (ص) در اصول کافی گفت: ای‌کاش این احادیث را در فضای مجازی بیشتر می‌دیدم؛ خیلی از چیزها که در این فضا می‌خوانیم ممکن است روز بعد به درد ما نخورد اما این احادیث را بخوانیم همه عمر به دردمان می‌خورد. واقعاً حیف وقت نیست که صرف این نکات نشود؟

دژکام خاطرنشان کرد: در مباحث سیاسی و انقلابی رهبر انقلاب بارها تأکیددارند که می‌توان مقاومت کرد می‌توان سازش. اگر مقاومت کنیم در دنیا و آخرت عزتمند و اگر سازش در دنیا و آخرت خوار و ذلیل خواهیم بود و بنا به فرموده امام صادق (ع) نتیجه صبر خیلی خوب است و مدت آن زیاد نیست.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق می‌فرمایند در تمام مسائل زندگی صبوری کنید. اگر صبر کنید نتیجه آن را هم خواهید دید. مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز با صبر حل‌وفصل می‌شود.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه پیامبر (ص) مأمور به مدارا بود، افزود: به پیامبر حمله می‌کردند و خاکستر می‌ریختند اما ایشان می‌گفت صبر کنید تا اینکه پیامبر دلش از شدت فشارها به تنگ آمد اما بازهم خداوند به ایشان گفت باید صبر کنید.

دژکام خاطرنشان کرد: از نماز باید کمک گرفت. هرگاه مشکلات روی کرد 2 رکعت نماز بخوانید تا دوباره توان صبر کردن بیابید.

وی خاطرنشان کرد: وقتی پیامبر از دشمنی‌ها غصه خورد، بازهم خداوند به ایشان فرمود باید صبر کنی.

امام‌جمعه شیراز خطاب به نمازگزاران گفت: تحولات اجتماعی تحولات زمان بری است، انقلاب کردید که دنیا را تغییر دهید لذا نیاز به صبوری است. پیامبر نیز به دستور الهی مأمور تغییر بود.

دژکام ادامه داد: کار دشمنان پیامبر به‌جایی رسید که به خدا توهین کردند و امروز اینکه قرآن و مسجد را به آتش می‌کشند، قبلاً نیز روی‌داده است زیرا خدا را قبول ندارند و باید دانست ما با چنین جریاناتی روبه‌رو هستیم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: پس از صبوری پیامبر، خدای متعال مقدرات خوب برای بنی‌اسرائیل مقدر کرد و پیامبر فرمود صبرمان نتیجه داد. البته بنی‌اسرائیل مثال است و این مسائل برای همگان است.

دژکام افزود: هر کس صبر کند خدا در دنیا به وی نشان می‌دهد که دشمنش خوارشده است. شما ملت مسلمان دو سال است که در برابر تحریم‌ها صبر کردید و راه‌حل نتیجه گرفتن نیز صبوری است و بنا به گفته رهبر انقلاب ترامپ را مار و مور خواهد خورد اما ملت مسلمان ما عزتمند در دنیا خواهد ماند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:15آذر1398،کد خبر:13980915000416،www.farsnews.com

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین