پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۸۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: طبق آنچه دکتر واعظی، سرپرست نهاد ریاست جمهوری در سفر اخیر خود به مشهد ذکر کرد خراسان رضوی نخستین استان مدنظر رییس جمهوری است تا اختیارات ویژه‌ای به استاندارش تفویض شود.

شعارسال: علی رسولیان روز شنبه با اشاره به نتایج نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که صبح جمعه با حضور "محمود واعظی" سرپرست نهاد ریاست جمهوری در مشهد برگزار شد افزود: خراسان رضوی و دو استان دیگر، سه استانی هستند که استاندارانشان نخستین تفویض اختیارات را از رییس جمهوری دریافت می‌کنند.

محمود واعظی سرپرست نهاد ریاست جمهوری روز جمعه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی در خصوص تفویض اختیارات بیشتر به استانداران گفت: رییس جمهوری به وزیر کشور دستور داده‌اند که اختیارات ویژه‌ای به استاندار خراسان رضوی و دو استاندار دیگر داده شود تا به صورت پایلوت نتیجه‌اش را ببینیم و در همین راستا به اعتبار عملکرد گذشته آقای رزم‌حسینی همواره نگاه مثبتی از سوی وزرا و رییس جمهوری نسبت به ایشان وجود داشته و در مقابل خواسته‌هایشان تاکنون تمام تلاش برای تفویض اختیارات صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در این نشست حمایت جدی همه بخشهای استانی و ملی از الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی و قدردانی از فعالان بخش بخصوص به عنوان معین‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفت تا این موضوع در چارچوب مشخصی پیگیری شود.

رسولیان حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر مصوبات این نشست ذکر کرد و افزود: مقرر شد مسوولیت مدیریت پارک آی. سی. تی خراسان رضوی به خود استان واگذار شود تا بتوان زمینه استقرار شرکت‌های بیشتری را در این پارک فراهم کرد.

وی ادامه داد: رییس دفتر رییس جمهوری در این نشست موافقت کرد که ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صندوق نوآوری و شکوفایی خراسان رضوی اختصاص یابد و مکاتبات صورت گرفته از سوی استاندار خراسان رضوی در این خصوص پیگیری و عملیاتی شود.

او افزایش اختیارات بانک‌ها را یکی از درخواست‌های استان خراسان رضوی در نشست کارگروه ستاد تسهیل از رییس دفتر رییس جمهوری ذکر کرد و افزود: دکتر واعظی قول پیگیری این موضوع را داد ضمن اینکه در سفر پیشین وزیر اقتصاد به مشهد و حضور وی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان هم مقرر شد اختیارات بانک‌های استان حداقل به دو برابر افزایش یابد که امید است این موضوع از طریق دکتر واعظی پیگیری و عملیاتی شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تصویب پیگیری اختصاص تسهیلات از سوی بانک‌ها برای خرید ماشین آلات دست دوم برای بخش تولید و پرداخت تسهیلات بانکی در قالب سرمایه ثابت به تولیدکنندگان از مواردی بود که رییس دفتر رییس جمهوری موافقت خود را با آن اعلام کرد.

رسولیان با اشاره به ۵۵ واحد تولیدی تملک شده توسط بانک‌های خراسان رضوی افزود: ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی مانع خروج این واحدها از تملک بانک‌هاست که در این نشست مقرر شد طی مکاتبه‌ای با دفتر ریاست جمهوری این موضوع پیگیری و راه‌ چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

یازدهمین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور محمود واعظی سرپرست نهاد ریاست جمهوری و رییس دفتر رییس جمهوری روز جمعه در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست، مسوولان خراسان رضوی گزارش های اقتصادی استان در بخش‌های مختلف و در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تحقق مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی، طرح‌های سرمایه گذاری استان، کلینیک کسب و کار، حوزه بانکی و موانعی که در این خصوص وجود دارد را ارائه کردند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 16آذر1398 ، کدخبر: 933088: www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
استان ها مذهبی اکثرا در بیشترین حساسیت ممکن قراردارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
با توجه به این که مشهد جزو کلانشهرها و استان های استراتژیک کشور می باشد در راس امور بودن مشهد بسیار مفید به فایده خواهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین