پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۶۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
سید محمد پژمان در سفر به قزوین برای بازدید از بافت ناکارآمد در خصوص کند شدن روند احیای بافت‌های فرسوده اظهارداشت: باید سرمایه‌گذاران نیز وارد میدان شوند و از ظرفیت محلات به نفع خود مردم استفاده شود تا کارساده شود به همین دلیل به نظر می‌رسد اگر نگاه ما فقط ملی باشد و به منابع مرکز اتکا کنیم با توجه به شرایط کشور و تعهدات چند هزار میلیارد تومانی که کشور دارد نمی‌شود این پروژه را تکمیل کرد.
شعارسال: معاون وزیر راه و شهرسازی از احیا و نوسازی ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور خبر داد.
 
*** کند شدن روند احیای بافت‌های فرسوده
 
 سید محمد پژمان در سفر به قزوین برای بازدید از بافت ناکارآمد در خصوص کند شدن روند احیای بافت‌های فرسوده  اظهارداشت:
 
تمرکز کردن روی اعتبارات دولتی با توجه به تنگناها و محدودیت‌های اعتباری و نیز وسعت کار شرایط را سخت کرده و اگر مکانیزم‌ها را تقویت کنیم و مشارکت مردم افزایش یابد می‌تواند روند کار را سرعت دهد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در این وضعیت باید سرمایه‌گذاران نیز وارد میدان شوند و از ظرفیت محلات به نفع خود مردم استفاده شود تا کارساده شود به همین دلیل به نظر می‌رسد اگر نگاه ما فقط ملی باشد و به منابع مرکز اتکا کنیم با توجه به شرایط کشور و تعهدات چند هزار میلیارد تومانی که کشور دارد نمی‌شود این پروژه را تکمیل کرد.
 
*** ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور
 
وی تصریح کرد: در سراسر کشور بیش از ۱۴۹۰ هزار هکتار بافت فرسوده در ۲۷۰۰ محله داریم که بیش از ۵ میلیون خانوار در آنها زندگی می‌کنند.
 
پژمان یادآورشد: در محدوده بافت‌های فرسوده بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد که جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در آن‌ها سکونت دارند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: تاکنون حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد نوسازی شده و مابقی نیازمند در دست اقدام است.
 
وی گفت: تا امروز یک خطایی داشته‌ایم که در نوسازی بافت‌های شهری به وضعیت بومی هر منطقه مانند جمعیت، موقعیت جغرافیایی، نیازها و سلیقه مردم، بافت شهری و وسعت محله توجه نکردیم و این که با نگاه ملی در تهران برای استان‌ها تصمیم بگیریم و یک بافت فرسوده را در همه نقاط یکسان بازسازی کنیم منطقی نیست و باید به مدیریت‌های بومی توجه کرد.
 
پژمان اضافه کرد: کمک‌های ملی نمی‌تواند طرح را به سرانجام برساند و باید به سمت مکانیزم‌های استان‌ها رفت و با مطالعات دقیق طرح را جلو برد زیرا در طرح‌های توسعه شهری انطباق با شرایط اقتصادی و اجتماعی گروه‌های هدف دیده نمی‌شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در تامین سرانه‌ها، استانداردهای بالایی گرفته‌اند و هزینه تراشی‌های زیادی شده که لازم است با مطالعه این هزینه‌ها کاهش یابد و برای ارتقا محلات و منزلت برای ثروت‌آفرینی اقدام شود و بهتر است مدیریت شهری را ساده کنیم تا مردم راحت‌تر مشارکت کنند و ثروتی که ایجاد می‌شود بخشی از هزینه‌های زیرساختی را تامین کند و این روش مداخله در بافت‌ها چون در استان‌ها اختیارات کافی ندارند بیشتر در مقیاس ملی در ستاد مرکز مطرح شده است.
 
*** فاصله زیادی میان تصمیمات و اجرا داریم
 
وی گفت: به نظر می‌رسد فاصله زیادی میان تصمیمات و اجرا داریم و با اعتبارات هزینه شده طرح خروجی نداشته و روند کار بسیار کند شده که با آسیب‌شناسی بابت فاصله تصمیم و اجرا می‌بینیم که مصالح گم شده است لذا با تشکیل هیأت‌های اجرایی در استان‌ها امیدواریم کارشناسان دلسوزانه‌تر وارد کار شوند.
 
پژمان افزود: کار بازسازی بافت فرسوده یک کار دلی است و مسئولین استان بیشتر در جریان مشکلات مردم هستند لذا این اختیارات را تفویض خواهیم کرد در استان‌ها تا چند میلیارد ثروت ملی که متوقف شده به جریان افتاده و مردم سودش را ببرند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این تغییر رویکردها در روند تصمیم‌گیری برای بازآفرینی با راهکارهای محلی و رویکرد ملی با این تفویض اختیارات جواب روشنی در مدت زمان کوتاه برای مردم محلات خواهد داشت.
 
*** نوسازی ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده
 
وی یادآورشد: چندین پروژه را در کشور استارت زده‌ایم و ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات یارانه‌ای دولت پیش‌بینی شده که در یک سال حداقل ۱۰۰ هزار نفر با کمک خودشان خانه هایشان را نوسازی می‌کنند.
 
پژمان بیان کرد: دو هزار پروژه با چند هزار میلیارد تامین منابع از سوی دولت در حوزه‌های زیربنایی و روبنایی در جریان است تا بتوان این وضعیت را بهبود بخشید هرچند این مقدار منابع و این شتابی که در حال حاضر داریم با این اندازه و ابعاد تناسب ندارد و از مدیران استانی و شهری انتظار داریم به میدان بیایند و شتاب را بیشتر کنند.
 
 معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارامیدواری کرد با احیای بافت‌های فرسوده زمینه زندگی بهتری برای ساکنان این مناطق مهیا شود.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع  ،تاریخ انتشار:     9 آذر 1398،کدخبر: 149820   ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
قیمت خونه رو استاندارد کنید توروخدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین