پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۱۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
وی پیرامون وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: ما به جهت محدودیت‌هایی که وجود دارد و عملکردی که متاسفانه دولت از خودش به تصویر کشیده و هزینه‌های آن بر سر اصلاح‌طلبان خراب شده، مشکلاتی داریم. به همین دلایل، اصلاح‌طلبان خیلی انگیزه‌ای برای ورود به انتخابات مجلس از خودشان نشان ندادند. از این روی، امیدوارم این رویه را کنار بگذارند و در عرصه انتخابات حضور چشمگیری داشته باشند.
شعارسال: انتقادات برخی چهره‌های اصلاح طلبان از رویکرد بعضی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم طی روز‌های گذشته، یکی از موضوعات سیاسی و انتخاباتی مهمی بوده که در رسانه‌ها و فضای مجازی انعکاس یافته است. از جمله مسائلی که در این رابطه مطرح شده، وجود ژنرال‌ها و میدان داری آنهاست که راه را بر جوانان بسته است. تحلیلگران منتقد همین عامل را یکی از موارد مهمی می‌دانند که باعث بی انگیزی برای انتخابات در جریان اصلاحات شده است.
 
برخی اصلاح طلبان که منتقد بی انگیزگی موجود در این جریان برای انتخابات مهم اسفند ماه سال جاری هستند هم اعتقاد دارند، اقدامات و عملکرد به جای مانده از چهره‌های منتسب به این جریان در مجلس دهم و همچنین آنچه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم عمل کرده اند را از دلایل بی انگیزگی برای انتخابات پیش روی می‌دانند.

از طرفی به رغم اعلام چندباره شورای نگهبان، مبنی بر اینکه در بررسی صلاحیت‌ها به گرایش‌های سیاسی بی توجه خواهد بود و صرفا بر اساس قانون موجود به موضوع بررسی صلاحیت‌ها وارد خواهد شد، باز هم برخی اصلاح طلبان یکی از دلایل بی انگیزگی برای ورود به انتخابات را نگرفتن رویکرد مثبتی از سوی شورای نگهبان عنوان می‌کنند.

در همین خصوص، مدیرعامل بنیاد باران گفت: اصلاح‌طلبان هیچ رویکرد مثبتی را از سوی شورای نگهبان نسبت به روند بررسی صلاحیت‌شان دریافت نکردند.

«جواد امام» در گفتگو با خبرنگار «تابناک» درباره حضور کمرنگ اصلاح‌طلبان در روند ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس اظهار کرد: برای حضور در انتخابات اعم از مجلس، ریاست‌جمهوری و شورا‌ها باید بستر و زمینه برای حضور جریانات سیاسی با سلایق مختلف از سوی نهاد‌های ناظر بر روند انتخابات فراهم شود، اما متاسفانه ما تا الان چنین شرایطی را مشاهده نکردیم.

وی افزود: متاسفانه الان نگاه می‌کنیم فضای انتخابات به خصوص بعد از حوادث تلخ اخیر بسیار تلخ، سرد و بی‌روح شده؛ از این روی، امیدواریم طی روز‌های آینده دوستان اصلاح‌طلب ما برای اینکه کار را واگذار نکنند و ناامید نشوند، امیدی به جامعه بدهند در عرصه انتخابات فعالیت محکم و ماندگاری داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان نباید کاری کنند که خدای ناکرده در گروه کسانی که می‌خواهند حق انتخاب را محدود کنند و مشارکت را پایین بیاورند قرار گیرند.

امام با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات و روند بررسی صلاحیت‌شان هیچ رویکرد مثبتی از سوی شورای نگهبان دریافت نکردند، تاکید کرد: در شورای نگهبان دوستان معتقدند صلاحیت افراد باید احراز شود، اما قانون می‌گوید صلاحیت افراد محفوظ است، مگر اینکه بنا به دلایلی صلاحیت افراد سلب شده باشد.

وی گفت: اینکه شورای نگهبان اعلام کند زمان کم آوردیم و فرصت نکردیم صلاحیت افراد را احراز کنیم، نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد و مسبوق به سابقه است و بعضا برخی افراد در بعضی ادوار تایید شدند و برخی نمایندگان ادوار رد شدند و در این روند هیچ شفافیتی پیرامون رد صلاحیت‌ها از سوی ما مشاهده نشده است. شورای نگهبان باید در این راستا رویکرد اطمینان بخشی ایجاد می‌کرد تا ما حضور همه سلایق سیاسی که در چارچوب قانون و نظام فعالیت می‌کنند در انتخابات مشاهد می‌کردیم.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: اگر اطمینان بخشی در روند بررسی صلاحیت‌ها در کشور از سوی شورای نگهبان رخ دهد، افراد با فراغ بال بیشتری در عرصه انتخابات فعالیت می‌کنند.

امام درباره حضور اصولگرایان در انتخابات مجلس با چهره‌ها و افرادی، چون قالیباف افزود: رقیب جدی این دوستان مردم هستند و اگر واقعا حضور حداکثری در انتخابات شکل گیرد من فکر می‌کنم خیلی توفیقی نداشته باشند، مگر اینکه انتخاباتی داشته باشیم با یک اقلیت کم‌فروغ که در این وضعیت میدان در اختیار آنهاست.

وی پیرامون وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: ما به جهت محدودیت‌هایی که وجود دارد و عملکردی که متاسفانه دولت از خودش به تصویر کشیده و هزینه‌های آن بر سر اصلاح‌طلبان خراب شده، مشکلاتی داریم. به همین دلایل، اصلاح‌طلبان خیلی انگیزه‌ای برای ورود به انتخابات مجلس از خودشان نشان ندادند. از این روی، امیدوارم این رویه را کنار بگذارند و در عرصه انتخابات حضور چشمگیری داشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 19 آذر 1398 ، کدخبر: 942983 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
مشارکت بالا تغییرات اساسی رو در این مدت میطلبه چرا الکی امیدواری میدید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین