پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۴
استاندار خراسان رضوی گفت: طرح نهایی بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ ابلاغ می‌شود.

شعارسال: علیرضا رزم‌حسینی در جلسه ستاد راهبردی طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت رضا(ع) که با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی و مدیران استانی در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: طرح بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی دارای پیشینه 25 ساله است و در روند اجرای آن، برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌رغم ایجاد حقوق مکتسبه، مشکلات عدیده‌ای ایجاد شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: طی موافقت‌نامه‌ای که اخیرا با و وزیر راه و شهرسازی به امضاء رسید، تمام مباحث مربوط به طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی از جمله نظرات تولیت آستان قدس رضوی، طرح‌های تفصیلی قبلی و حقوق مکتسبه سرمایه‌گذاران مدنظر قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی به‌صورت جدی از این طرح حمایت می‌کند، افزود: کسانی در گذشته پیرامون این طرح حقوق مکتسبه‌ای به آن‌ها تعلق گرفته است، مورد حمایت دستگاه قضایی هستند.

رزم حسینی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره حریم منظری حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار کرد: باید سعی کنیم با نظر مثبت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مسائل مربوط به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در پیرامون حرم مطهر رضوی را حل‌وفصل کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده به شورای تأمین استان با موضوع تخلف، بزهکاری، وجود معتادین متجاهر و آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: به‌دلیل اینکه بافت قدیمی محدوده ثامن سال‌هاست تعیین تکلیف نشده است، ما با چنین موضوعاتی روبرو شده‌ایم.

وی از ابلاغ طرح نهایی بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در اردیبهشت ماه سال 1399 خبر داد و گفت: امیدواریم با ابلاغ این طرح، مشکلات موجود برطرف شده و محدوده ثامن، ساماندهی، بهسازی و نوسازی شود.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه همدلی و تعامل خوبی میان بخش‌های مختلف پیرامون طرح ثامن وجود دارد، افزود: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در خراسان رضوی سبب کاهش نرخ بیکاری، کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود شاخص‌های فرهنگی می‌شود.

در این جلسه جمع‌بندی کمیته حقوقی ذیل ستاد راهبردی طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، استانداری خراسان رضوی، دادگستری استان، شهرداری مشهد و شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن، با موضوع شاخص‌های کلی حقوق مکتسبه مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

همچنین مقرر شد پیش از ابلاغ شاخص‌های مذکور برای تعیین مصادیق حقوق مکتسبه، نظر آستان قدس رضوی هم اخذ شده و در مصوبه اعمال شود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 20آذر1398 ، کدخبر: 13980920001106: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
به‌دلیل اینکه بافت قدیمی محدوده ثامن سال‌هاست تعیین تکلیف نشده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین