پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
دونالد ترامپ که در هفته گذشته با حمایت از «پل رایان» نوید اتحاد در حزب جمهوریخواه داده بود بار دیگر موجب بروز تنش در این حزب شد.

شعار سال: نامه ۵۰ چهره برجسته حزب جمهوریخواه علیه ترامپ به شدت با واکنش وی مواجه شده و نامزد ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه آمریکا در واکنش به انتقاد بی سابقه ۵۰ شخصیت امنیتی این حزب از او ، گفت: این افراد همان کسانی هستند که باید درباره وضعیت افتضاح امروز جهان به مردم آمریکا پاسخ دهند.

روز گذشته ۵۰ نفر از چهره های شناخته شده حزب جمهوریخواه آمریکا با تهیه نامه ای مخالفت خود را با ریاست جمهوری دونالد ترامپ اعلام کردند. امضا کنندگان این نامه شامل «مایکل هیدن» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، «جان نگروپونته» رئیس سابق اطلاعات ملی و معاون سابق وزارت خارجه امریکا و «اریک ادلمان» مشاور امنیت ملی «دیک چینی» معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا هستندکه هسته مرکزی کارشناسان دفاع در امور کلیدی نظامی آمریکا به شمار می روند.

این افراد ضمن تقبیح رویکردهای انتخاباتی ترامپ، در موضعی رسمی با ریاست جمهوری وی مخالفت نموده و آشکارا اعلام کردند که به وی رای نخواهند داد.

در این نامه آمده است: وی قادر نیست و یا مایل نیست تا حقیقت را از دروغ تمیز دهد، فاقد کنترل خود و دارای رفتاری تند است، انتقادهای شخصی را بر نمی تابد، به متحدان نزدیک ما با رفتاری نابهنجار هشدار می دهد. تمامی این ها برای فردی که قرار است رئیس جمهوری و فرمانده کل قوا در آمریکا شود ، کشوری که دارای زرادخانه هسته ای است، و این موضوع بسیار خطرناک است.

اما در بیانیه ترامپ خطاب به این ۵۰ نفر آمده است: از امضاء کنندگان این نامه تشکر می کنم که پا پیش گذاشتند تا همه بدانند چه کسی درمورد اینکه جهان به چنین مکان خطرناکی تبدیل شده ، مقصر هستند. اینها بخشی از نخبگان شکست خورده در واشنگتن هستند که می خواهند در قدرت باقی بمانند و اکنون زمانی است که باید در مورد اقدامات خود پاسخگو باشند. این خودی ها در کنار هیلاری کلینتون کسانی هستند که تصمیم فاجعه بار اشغال عراق را اتخاذ کردند و آمریکایی ها را در بنغازی به کشتن دادند و شرایط ظهور داعش را فراهم کردند.

با توجه به وجود چنین شرایطی در درون حزب جمهوریخواه و عدم حمایت چهره های سرشناس این حزب از وی، موفقیت این چهره جنجالی در انتخابات ماه نوامبر در هاله ای از ابهام قرار گرفته و این در حالی است که نظرسنجی ها نیز از پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات پیش رو حکایت دارند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 19 مرداد 1395، کد مطلب: 3736416:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین