پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۱۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره احراز هویت رای دهندگان، گفت: در این دوره از انتخابات احراز هویت رای دهندگان را در سراسر کشور به صورت مکانیزه و سیستمی از طریق سامانه جامع انتخابات انجام خواهیم داد، به این صورت که هر کدام از افرادی که برای رای دادن به شعب اخذ رای مراجعه می‌کنند، داشتن کد ملی و شناسنامه آن‌ها کفایت می‌کند و ما از بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال کشور اطلاعات سجلی آن‌ها را استعلام می‌کنیم.

شعارسال: سخنگوی ستاد انتخابات کشور از احراز هویت همه رای دهندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره احراز هویت رای دهندگان، گفت: در این دوره از انتخابات احراز هویت رای دهندگان را در سراسر کشور به صورت مکانیزه و سیستمی از طریق سامانه جامع انتخابات انجام خواهیم داد، به این صورت که هر کدام از افرادی که برای رای دادن به شعب اخذ رای مراجعه می‌کنند، داشتن کد ملی و شناسنامه آن‌ها کفایت می‌کند و ما از بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال کشور اطلاعات سجلی آن‌ها را استعلام می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: با این کار ما تا حد قابل توجهی از رای دادن‌های تکراری و رای دادن با شناسنامه افرادی که نیستند یا فوت کرده اند جلوگیری می‌کنیم.
 
موسوی گفت: درباره رای گیری الکترونیکی هم این آمادگی وجود دارد و ما هم اکنون ۳۴ هزار صندوق رای الکترونیک داریم که می‌توانیم در شعب اخذ رای سراسر کشور این کار را انجام دهیم.
 
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: جلسات کارشناسی و مدیریتی متعددی با همکارانمان در شورای نگهبان در این زمینه تشکیل داده ایم که این جلسات همچنان در حال برگزاری است که اگر به نتیجه نهایی برسد آمادگی آن را داریم که در بسیاری از استان‌های کشور انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم، اما فعلا باید منتظر نتایج این نشست‌ها باشیم.
 
وی با اشاره به این که تجربه خوبی از انتخابات الکترونیکی در دوره‌های قبل به دست آمده است گفت: در انتخابات دوره قبل شوراها در ۱۳۹ شهر در استان‌های مختلف انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد.
 
موسوی افزود: با تجربه‌ای که از برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی به دست آمد مشکلات فنی در کمیته فناوری اطلاعات جمع بندی و رفع شد و دقت عمل کافی به عمل آمد تا در سیستم‌های جدیدتر این مشکلات اصلاح شود.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی در ۱۳۹ شهر را تجربه‌ای موفق در رای دادن مردم و اعلام نتایج حوزه‌ها و شهرها دانست و گفت: در کمتر از نیم ساعت بعد از انتخابات شوراها در این شهرها نتایج انتخابات اعلام شد.
 
وی افزود: در انتخابات شوراها انتخاب برای تعیین ۷ تا ۹ عضو بود، اما با توجه به این که در حوزه‌های انتخابیه مجلس عموما تعداد نمایندگان در هر حوزه یک تا دو نفر است، کار برای برگزاری انتخابات الکترونیک راحت‌تر است.
 
موسوی تصریح کرد: در عین حال رای گیری الکترونیکی مستلزم موافقت نهایی شورای نگهبان است.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این که براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، وزارت کشور مکلف است تا در زمینه اخذ رای، شمارش و اعلام نتیجه از فناوری‌های نوین در انتخابات استفاده کند، گفت: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هم به گونه‌ای اصلاح شده که این تکلیف برای وزارت کشور تعیین شده است. از همان زمان ما برای تدارک مقدمات و تاییدیه ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات الکترونیکی اقدام کردیم.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   مهر ،تاریخ انتشار:   23 آذر 1398،کدخبر: 4797544  ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
به نظرم با توجه به زیر ساخت های کشور این کار با مشکلات و حاشیه های زیادی همراه میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین