پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
شنبه ای که گذشت یک پل عابر پیاده دیگر، این بار در بزرگراه آزادی مشهد به دلیل برخورد بار کامیون با پایه پل هوایی روبه روی بیمارستان شهید طالقانی سقوط کرد؛ این سومین حادثه سقوط پل عابرپیاده طی امسال است که در هر سه حادثه پای خودروهای سنگین «هوو» چینی در میان است.

شعارسال:  امیر عزیزی با بیان این که این سومین حادثه سقوط پل عابرپیاده به دلیل برخورد خودروهای سنگین هوو است،  می گوید: 14 آذر در صد متری چنین حادثه ای رخ داد، قبل از آن نیز در بولوار آزادی ساعت 10 شب شاهد همین حادثه بودیم و این هم مورد دیگری از برخورد خودروهای هوو با پل عابر پیاده است. وی می افزاید: البته تفاوتی که این حادثه  با حادثه های قبلی داشت این بود که در دو حادثه قبلی به نوعی بار بالا رفته و با پل برخورد کرده بود ولی در این حادثه خود خودرو به پایه وسط پل برخورد کرده است، احتمال سهل انگاری راننده در این حادثه بیشتر است ولی در مجموع فکر می کنم خودروهای هوو از نظر فنی باید یک بازبینی و رصد جدی شود، خدا را شکر که در این سه حادثه فوتی نداشتیم به ویژه در دو حادثه قبلی که  پل ها به طور کامل خراب شد. در این حادثه که روبه روی بیمارستان شهید طالقانی اتفاق افتاد، قبلا برای این پل حادثه ای پیش نیامده بود ولی در حادثه پیش که چند ماه قبل رخ داده بود و کمی جلوتر از این پل قرار داشت، بار کامیون به آن برخورد کرده بود.

وی از پیگیری بررسی قصور خودروهای هوو در جلسه ای با دادستان می گوید و یادآور می شود: روز دوشنبه، جلسه ای با آقای دادستان داشتیم و موضوع را با وی هم مطرح کردیم، قرار شد با شرکت سازنده خودروهای هوو مکاتبه ای داشته باشیم و از طریق پلیس راهور هم بررسی شود که آیا علت اصلی این سه حادثه ضعف فنی خودرو یا قصور و نا آگاهی  راننده بوده است.

ارائه گزارش به شرکت سازنده و مطالبه پاسخ

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان این که تکرار این حوادث احتمال خطر را افزایش می دهد، تصریح می کند: شاهد این هستیم که طی سه ماه این حوادث تکرار می شود، کارکنان عملیاتی آتش نشانی قرار است بر اساس مشاهدات میدانی خود و همچنین صحبت هایی که با خود راننده ها داشتند، گزارشی را آماده کنند که این گزارش به شرکت سازنده ارجاع می شود و شرکت سازنده هم باید گزارشی را به ما و پلیس راهور ارائه دهد.وی می افزاید: به هر حال، حرف و حدیث های مختلفی وجود دارد که بالا رفتن بار به دلیل سهل انگاری یا نزدیک بودن شاسی آن به دنده است و باید صحت و سقم آن را بررسی کنیم، می گفتند این خودرو در گذشته نیز پلاک گذاری نمی شد که البته نه به خاطر این موضوع بلکه به دلیل ضعف سیستم ترمز آن بوده است.عزیزی می گوید: به هر حال با توجه به تکرار این حادثه برای سومین بار، جان همشهریان ما در خطر است و باید به صورت جدی پیگیری شود، از طرفی وقتی این حادثه رخ می دهد، رفع و رجوع آن نیز زمان بر است و کار ساده ای نیست، نیاز به چند جرثقیل دارد و 5 تا 6 ساعت طول می کشد، ضمن این که چند ایستگاه درگیر می شود و بر ترافیک منطقه نیز اثر می گذارد.

حمایت دادستانی از پیگیری موضوع

مدیرعامل آتش نشانی مشهد در پاسخ به این سوال که نتایج گزارش، چه زمانی ارائه می شود؟ می گوید: ما گزارش سه حادثه را آماده و به شرکت سازنده منتقل می کنیم تا از آن ها گزارش فنی دریافت کنیم، از این طرف نیز از طریق دادستانی و پلیس راهور پیگیر هستیم، چون این حادثه، حادثه خاصی است و شاید منجر به فاجعه می شد و اگر پل روی چندین خودرو سقوط می کرد، ممکن بود تلفات زیادی را به دنبال داشته باشد. وی تاکید می کند: روز دوشنبه با آقای دادستان صحبت کردیم که هم از پیگیری موضوع استقبال کردند و هم حمایت همه جانبه ای داشتند، ما پیگیری ها را انجام می دهیم تا اگر دلیل آن نقص فنی است، اقدامات لازم برای رفع آن انجام شود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 4دی1398 ، کدخبر: 682839: khorasannews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
0
به هر حال، حرف و حدیث های مختلفی وجود دارد که بالا رفتن بار به دلیل سهل انگاری یا نزدیک بودن شاسی آن به دنده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین