پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۳۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
در هفت ماهه اول سال 98 با 21 درصد افزایش در تصادفات رانندگی مواجه بودیم و 11 هزار نفر در این حوادث جان باختند و 228 هزار نفر مصدوم شدند و این در حالی است که 90 درصد معلولان کشور نیز در اثر حوادث ترافیکی دچار معلولیت شده‌اند.

شعار سال:در هفت ماهه اول سال 98 با 21 درصد افزایش در تصادفات رانندگی مواجه بودیم و 11 هزار نفر در این حوادث جان باختند و 228 هزار نفر مصدوم شدند و این در حالی است که 90 درصد معلولان کشور نیز در اثر حوادث ترافیکی دچار معلولیت شده‌اند.

سالروز یادمان قربانیان حوادث ترافیکی را پشت سر گذاشتیم و سالروز جهانی معلولان در روز 12 آذر را نیز سپری کردیم.

همچنین در هفت ماهه اول سال 98 با 21 درصد افزایش در تصادفات رانندگی مواجه بودیم و 11 هزار نفر در این حوادث جان باختند و 228 هزار نفر مصدوم شدند و این در حالی است که 90 درصد معلولان کشور نیز در اثر حوادث ترافیکی دچار معلولیت شده‌اند.

تصادف

خستگی، خواب آلودگی، عدم توجه به جلو، سرعت زیاد، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، نقص فنی و عدم بازدید فنی راننده، از جمله خطاهای انسانی عامل تصادفات بود، ضمن این‌که 3400 نقطه پرحادثه نیز در سطح راه‌های کشور وجود دارد که در این مورد به عدم آماده‌سازی شیب شیروانی جاده‌ها که باعث واژگونی خودرو می‌شود، می‌توان اشاره کرد.

در ادامه چند مورداز حوادث رانندگی که در ماه گذشته رخ داده است، یادآوری می‌شود:

- در ساعت چهار صبح راننده تریلر در آزادراه کاشان دچار خواب‌آودگی شده با 2 دستگاه وانت که به علت نقص فنی کنار جاده توقف کرده و سرنشینان آنها در حال رفع عیب فنی بودند برخورد کرده که در این حادثه چهار نفر جان باختند.

در مورد این حادثه سوال این است: چرا رانندگی در شب؟ چرا رانندگی بیش از توان بدن؟ چرا رانندگی در حالت خستگی؟ چرا عذادار و داغدار کردن چندین خانواده؟ چرا باید رانندگان ناوگان بار کشور بیش از توان خود و بدون استراحت فعالیت کنند؟

- در در حه‌ای دیگر، نقص فنی در چرخ‌های یک تانکر باعث آتش‌سوزی آن شد و همه محموله آن از بین رفت.

- در حادثه دیگری، تاج کمپرس کامیونی به دلیل بی‌دقتی و عدم توجه راننده با پل عابر پیاده برخورد کرد، سازه پل را کامل از محل نصب خود جدا نمود و این سازه روی کابین تریلر تانکر که از لاین مقابل در حال تردد بود سقوط کرد و باعث مرگ یک راننده دیگر شد.

این حوادث و این خسارات همه ضرر به اقتصاد کشور است بنابراین باید بی‌تفاوتی را کنار گذاشت. همه ما در قبال داشتن جامعه ایمن و به‌دور از تصادفات مسئول هستیم.

نقش آموزش پرورش در درج نکات آموزشی ترافیکی در کتاب‌های دانش‌آموزان، نقش صدا وسیما در ساخت برنامه‌ها و گزارش‌های ایمنی ترافیکی، نقش ادارات دولتی در ایجاد جامعه ایمن، نقش ائمه جمعه در بیان این موضوع در خطبه‌های نماز و نهادینه نمودن فرهنگ رانندگی ایمن بدون حادثه و اعلام آثار ناگوار حوادث رانندگی به اقتصاد کشور و... را نمی‌توان نادیده گرفت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:13آذر1398،کد خبر:2152930،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین