پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
یک عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: رییس‌جمهور اوباما از تجدید قانون تحریم‌های ایران حمایت می‌کند.

شعار سال: الیوت انجل، عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی اورشلیم‌پست در پاسخ به سوالی درباره‌ی موضع کاخ سفید در قبال قانون تمدید تحریم‌های ایران که پایان سال جاری (میلادی) منقضی خواهد شد، گفت: بله، من چنین انتظاری را دارم. من پیش از این با رییس‌جمهور اوباما درباره‌ی این موضوع صحبت کرده‌ام و وی هر نشانه‌ای مبنی بر این که از این قانون پشتیبانی می‌کند، ارائه داده است.

به نوشته اورشلیم‌پست، انتظار می‌رود که این قانون در پاییز سال جاری به یک جرقه سیاسی در کنگره و مساله‌ای مورد بحث در کارزار انتخاباتی آمریکا تبدیل شود. حامیان تجدید این قانون بر این باورندکه این کار ابزار اعمال فشار آمریکا بر ایران حفظ خواهد شد.

در حالی که مخالفان معتقدند تمدید قانون تحریم‌های ایران روح توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را تضعیف خواهد کرد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در پاسخ به این ادعای الیوت انجل گفت که درباره‌ی گفت‌وگوهای خصوصی رییس‌جمهور اظهار نظری نمی‌کند.

این مقام آمریکایی ادامه داد:‌ آن چه ما پیش‌تر گفته‌ایم، این است که در حال حاضر ضرورتی برای تمدید قانون تحریم‌های ایران وجود ندارد.

تمدید این قانون بر توانایی ما برای اعمال تحریم در صورت نیاز، تاثیر نخواهد گذاشت چرا که ما مقامات فراوانی داریم که می‌خواهند بازیگران مرتبط با برنامه موشکی بالستیک و دیگر فعالیت‌های نگران کننده (ایران) را هدف قرار دهند.

او هم‌چنین گفت: ما کماکان متعهد به همکاری با کنگره هستیم و قصد داریم با آن‌ها درباره‌ی این که اولویت‌های سیاست‌های خارجی‌مان را بدون تضعیف برجام پیش ببریم، بحث و گفت‌وگو کنیم.

این در حالی است که تجدید قانون تحریم‌های ایران اولویت اول لابی صهیونیستی آیپک است که قدرتمندترین و با نفوذترین لابی صهیونیست‌ها در آمریکا به شمار می‌آید و از زمستان سال گذشته تاکنون روی آن تمرکز کرده است. اعضای این لابی می‌گویند که تمدید این قانون برای حفظ ابزار فشار بر ایران در صورت نقض توافق هسته‌ای ضروری است.

اورشلیم‌پست در ادامه نوشت: توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به هیچ یک از طرف‌های توافق اجازه نمی‌دهد تا تحریم‌ جدیدی را در ارتباط با موضوع هسته‌ای علیه تهران اعمال کند. بنابراین مقامات دولت اوباما می‌ترسند که حتی تجدید یک قانون قدیمی موجب خشم ایرانی‌ها شود و به این کشور اجازه دهد تا توافق را زیر سوال ببرند.

رییس‌جمهور آمریکا از زمان حصول توافق هسته‌ای بارها تاکید کرده است، مانع از اعمال هرگونه تحریم جدید علیه ایران خواد شد و برای این منظور حتی از اختیارات خود نیز استفاده خواهد کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 23 مرداد 95 ، کد مطلب: 95050114933: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین