پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۹۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
معاون پرستاری وزارت بهداشت از تلاش این معاونت برای جذب کمک‌‌پرستاران آموزش دیده‌ در بیمارستان‌ها خبر داد.
شعارسال: «مریم حضرتی» معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره جذب بهیاران آموزش دیده گفت: پیش‌تر یک دوره بهیاری سه ساله داشتیم که دبیرستان بهیاری نامیده می‌شد. افراد در مدرسه بهیاری ثبت نام می‌کردند و پس از سه سال تحصیل دیپلم بهیاری می‌گرفتند. این گروه پولی برای آموزش پرداخت نمی‌کردند و مشغول به کار می‌شدند، اما اکنون در نظام درمانی کشور دیگر از این گروه استفاده نمی‌کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما آموزش در دبیرستان بهیاری را محدود کردیم. این تصمیم وابسته به مسائل متعددی بود که پیش آمد. امروز در وزارت بهداشت سیاستی مبنی بر گسترش دوره بهیاری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: به جای آموزش بهیاران ما آمدیم و دوره کمک پرستاری را ایجاد کردیم. در دوره کمک‌پرستاری یا بهیاری یک‌ساله، افراد یک دوره یکساله با هزینه خودشان می‌گذرانند. معاونت پرستاری تلاش می‌کند جذب این نیروهای کمک پرستاری در بیمارستان‌ها اتفاق بیافتد.

حضرتی در ارتباط با کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌ها گفت: ما اگر بتوانیم ۱۰۰ هزار نیروی پرستار جذب کنیم، به استاندارد خودمان می‌رسیم. امروز جامعه پرستارانی که مشغول کار هستند ۲۰۰ هزار نفر است. تعدادی کمی پرستار بیکار داریم که خودشان جذب نمی‌شوند. البته نسبت به جامعه ۲۰۰ هزار نفری پرستاران کشور این تعداد کم تلقی می‌شود.

وی افزود: اگر پرستاران بیکار هستند به منزله نبود کار نیست. بلکه در آن منطقه‌ای که پرستاران می‌خواهند ممکن است نیروی پرستار نیاز نباشد. ممکن است در استان هم‌جوار آنها نیاز شدید به پرستار وجود داشته باشد، اما پرستار می‌خواهد در شهر خود شاغل شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 15 دی 1398 ، کدخبر: 855378  ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین