پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
در سال 2019 ، گالوپ بیش از 100 گزارش و مقاله جهانی را در مورد آنچه مردم در بیش از 140 کشور فکر و احساس می کنند منتشر کرده است.

شعار سال:در سال 2019 ، گالوپ بیش از 100 گزارش و مقاله جهانی را در مورد آنچه مردم در بیش از 140 کشور فکر و احساس می کنند منتشر کرده است. از طریق نظرسنجی های جهانی، گالوپ بطور سیستماتیک ردیابی و گزارش هایی در مورد کامیابی ، رتبه بندی رهبران مورد تایید مردم ، اعتماد به نهادهای ملی ، نرخ اشتغال و سایر مواردی که بر زندگی روزمره مردم تأثیر می گذارد و انتخاب آن ها است ارائه داده است.


این لیست مهم ترین یافته های گالوپ در سال 2019 است:

آمریکایی های بیشتری عصبانی، دارای استرس و نگران هستند: حتی در شرایط اوج اقتصاد، آمریکایی ها در سال 2018 بیش از آنچه در یک دهه گذشته به دست آمده بود دارای استرس ، عصبانیت و نگرانی بوده اند. گزارش گالوپ در مورد احساسات جهانی تجربیات منفی را در سرتاسر جهان نشان داد، به طور کلی، در سال 2018 امریکا در سطح رکوردداری در مقایسه با گذشته اش قرار گرفته است.
تعداد آمریکایی هایی که می خواهند امریکا را ترک کنند: 16 درصد امریکایی ها در سال 2017 و 2018 گفته اند اگر بتوانند تمایل دارند به کشور دیگری مهاجرت کنند. میانگین این میزان تمایل به ترک کشور در زمان جورج دبلیو بوش 11 درصد و در زمان باراک اوباما 10 درصد بوده است. کانادا مقصد مورد نظر بیشتر این افراد بوده است.
20 درصد روس ها تمایل به ترک روسیه دارند: با توجه به اینکه جمعیت کشور روسیه در یک دهه اخیر رو به کاهش بوده است، در سال 2018 از هر 5 روس، یک نفر اعلام کرده است تمایل به مهاجرت از کشور دارد. آلمان و ایالات متحده امریکا مقصد مورد نظر بیشتر آن ها بوده است.
54 درصد مردم جهان، جوامع را برای مهاجران خوب می دانند: آیا جهان نسبت به اوایل دهه مکانی بهتر برای زندگی مهاجران است؟ با واکنش های شدید علیه مهاجران در اروپا و سایر کشورها از جمله ایالات متحده امریکا، انتظار نداریم مردم اینگونه فکر کنند اما نتایج عکس این را نشان می دهند. مرکز تحقیقات مهاجرت گالوپ در مورد احساسات مردم نسبت به مهاجران در جوامع خود، تحلیل های بیشتری ارائه داده است.
تصویر رهبر ایالات متحده بدتر از چین است: در نیمه راه ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تصویر رهبری ایالات متحده شکل ضعیفی داشته است. نمره میانه پذیرش دونالد ترامپ در سال 2018، 31 بوده درحالیکه این عدد برای چین 34 بوده است.
کشورهای با حداقل ایمنی در سطح جهان: در سال 2017 کشور ونزوئلا کمترین ایمنی را در سطح جهان داشت و در سال 2018 این رتبه ازآن کشور افغانستان شد.
آیا زمان صرف نظر کردن از سنجش جهانی بیکاری فرا رسیده است ؟: بیکاری در مورد کامیابی یا رشد اقتصادی یک کشور چیزی به ما نمی گوید. در بهترین حالت، اندازه گیری های فعلی تصویری ناقص به ما می دهند. تحقیقات جدید گالوپ از اشتغال جهانی به این می پردازد که در سراسر جهان چه کسی شغل خوب و بزرگی دارد و چه ارتباطی بین آن شغل ها و بهره وری و شادکامی وجود دارد.
زنان ایالات متحده امریکا نسبت به همسالان کانادایی و اروپایی احساس احترام کمتری می کنند: 59 درصد امریکایی ها در سال 2018 گفته اند در کشورشان با عزت و احترام با زنان رفتار می شود. این میزان نسبت به سال قبلش که 68 درصد بوده است کاهش چشمگیری یافته. این میزان در بین زنان قابل توجه تر است و کمتر از نیمی از آنان (48 درصد) معتقدند با زنان با عزت و احترام رفتار می شود.
9 درصد اوکراینی ها به دولت اعتماد دارند: پیش از انتخابات ریاست جمهوری در 31 مارس، اوکراینی ها با کمترین اعتماد به دولت رفتند و در انتخابات شرکت کردند. تنها 9 درصد ساکنان اوکراین به دولت ملی اعتماد داشتند.
از هر ده افغانی نزدیک به 9 نفر در رنج هستند: بررسی های گالوپ در افغانستان نشان می دهد که درگیری های دیرینه این کشور برای زندگی روزمره افغان ها چقدر ویرانگر بوده است. شاخص های کامیابی تصویری تاریک از ناامیدی و رنج در بین مردم افغان را ترسیم می کنند. در سال 2018 ، میانگین امتیازات افغان ها از زندگی فعلی خود و پیش بینی زندگیشان در 5 سال آینده، پایین تر از رکورد های هر کشوری در سراسر جهان قرار گرفته است.
تأیید رهبری بریتانیا در سال 2019 به 41 درصد کاهش یافت: پس از توافق ناموفق پارلمان سابق، ساکنین ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز بیشتر طرفدار رهبری اتحادیه اروپا بودند تا رهبری کشور خودشان.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایسپا،تاریخ انتشار:9دی1398،کد خبر: 2160،www.ispa.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین