پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
همه ما می‌دانیم که اخیراً اخبار خوبی درباره فورد منتشر نشده (به خاطر مشکل گیربکسی که بارها درباره آن شنیده‌ایم) اما یک داستان کوتاه وجود دارد که قطعاً با شنیدن آن لبخند بر لبتان خواهد آمد.

شعار سال:همه ما می‌دانیم که اخیراً اخبار خوبی درباره فورد منتشر نشده (به خاطر مشکل گیربکسی که بارها درباره آن شنیده‌ایم) اما یک داستان کوتاه وجود دارد که قطعاً با شنیدن آن لبخند بر لبتان خواهد آمد.

 بیشتر ما در اطراف خود افراد نابینایی را دیده‌ایم که یا به‌صورت مادرزادی بینایی خود را از دست داده یا در اثر حادثه‌ای نابینا شده‌اند. همه‌ی ما دوست داریم وقتی هدیه‌ای دریافت می‌کنیم آن را دیده و با دستان خود لمس کرده و خاطره‌سازی کنیم اما تصور اینکه فردی نتواند همه‌ چیزهایی را که می‌بینیم نبیند بسیار سخت است. ولی فورد تصمیم گرفته به کمک افراد نابینا آمده و مطمئن شود همه می‌توانند دنیا را به روش خاص خود می‌بینند.

این فناوری که “احساس بینایی” نام دارد توسط فورد و شرکت GTB ایتالیا توسعه یافته و شرکت استارت آپ آئدو که دستگاه‌هایی برای اختلالات بینایی می‌سازد نیز در این فناوری کمک کرده است. این سیستم با ایجاد احساس بینایی از طریق ۲۵۵ لرزه‌ی فرستاده شده از طریق شیشه خودرو کار کرده و این لرزش‌ها می‌توانند توسط دستان فرد حس و تفسیر شوند. همه کاری که باید انجام شود فشار یک دکمه بوده و سپس دستگاه تصویری از منظره را می‌گیرد. این تصویر در واقع تصویر مونوکرومی با کنتراست بالاست که به گری اسکیل تبدیل شده و اینجاست که دستگاه می‌تواند تمامی جزییات را به لرزش‌های منحصربه‌فرد روی شیشه خودرو تبدیل کند.

وقتی تکنولوژی فورد چشم نابینایان می‌شود! + تصاویر

این کار اجازه تبدیل اختلال بینایی به احساس تصویر را می‌دهد که آن نیز با ارائه جزییات و لمس عمق صورت می‌گیرد و افراد نابینا در واقع منظره را در ذهن خود بازسازی می‌کنند. دیگر ویژگی جالب این فناوری دستیار مجازی یکپارچه‌ای است که می‌تواند به اضافه شدن محتوا به تصاویر کمک کند و کلمات کلیدی درباره منظره را از طریق بلندگوهای خودرو بازگو نماید. این همان داستانی است که درباره آینده خودروها گفته می‌شود.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش،تاریخ انتشار:16دی1398،کد خبر:79727،/www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین