پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۱۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
مور که در توییتر و اینستاگرام نزدیک به هفت میلیون فالوئر دارد از همان ساعات اولیه ترور سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و همراهانشان، به این موضوع واکنش نشان داد و پست هایی علیه این اقدام تروریستی آمریکا در صفحات شبکه های اجتماعی اش قرارداد که با واکنش های زیادی همراه شد که با هم آن ها را مرور می کنیم.

شعارسال: نه تنها ایران بلکه جهان هم هنوز از شوک خبر ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، خارج نشده؛ خبری  که به غیر از تعداد معدودی از حلقه نزدیکان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اغلب شخصیت‌های شناخته شده منطقه‌ای، آمریکایی و حتی بین‌المللی از آن انتقاد و چنین اقدامی را موجب وخیم‌تر شدن اوضاع در خاورمیانه ارزیابی کرده اند.در این میان واکنش برخی هنرمندان از جمله مایکل مور مستندساز آمریکایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این مستند ساز که در سال 2002 موفق به دریافت جایزه اسکار و در سال 2005 به عنوان یکی از صد فرد تاثیرگذار در جهان توسط مجله تایمز انتخاب شده، پیش از این هم روحیه ای ضد جنگ داشته و در فیلم‌هایش به انتقاد از جهانی‌سازی، شرکت‌های بزرگ، حق مالکیت سلاح، بیل کلینتون و جرج دبلیو بوش، جنگ عراق، سیستم خدمات درمانی آمریکا و کاپیتالیسم پرداخته است. مور که در توییتر و اینستاگرام نزدیک به هفت میلیون فالوئر دارد از همان ساعات اولیه ترور سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و همراهانشان، به این موضوع واکنش نشان داد و پست هایی علیه این اقدام تروریستی آمریکا در صفحات شبکه های اجتماعی اش قرارداد که با واکنش های زیادی همراه شد که با هم آن ها را مرور می کنیم.

آمریکایی ها، این مرد را می شناسید ؟

«سلام بر همشهریان آمریکایی.  این مرد را می‌شناسید؟  آیا می‌دانستید که او دشمن شماست ؟ چی؟ هرگز از او نشنیده‌اید؟ تا پایان امروز به شما آموزش داده می‌شود که از او متنفر باشید. خوشحال خواهید شد که ترامپ او را ترور کرد.» این اولین پستی بود که مایکل مور با عکسی از سردار سلیمانی در صفحه اینستاگرام و حساب توییترش قرار داد. او همچنین در ادامه با کنایه و تمسخر از دهه جدیدی که ترامپ پیش روی آن ها قرار داده نوشت: «آماده شوید تا در تعطیلات به خانه خود در هواپیما سوار شوید. آماده شوید تا پسران و دختران خود را برای مرگ در یک جنگ جدید بفرستید.  جنگ، ثروتمندان را ثروتمندتر می‌کند.  جنگ خوب است.  جنگ یک حواس پرتی ضروری است. جنگ صلح است. ترامپ فرمانده ماست! دهه جدید مبارک.»

کنار پایگاه های آمریکایی

این مستندساز که از مخالفان سیاست‌های آمریکا در خصوص مسائل بین‌المللی است، با بازنشر یکی از پست های ترامپ در سال 2011 که باراک اوباما را متهم کرده بود برای انتخاب شدن به دنبال جنگ با ایران است، تصویر دیگری را از ترسیم پرچم‌ پایگاه‌های نظامی آمریکا بر نقشه مناطقی در اطراف ایران منتشر کرد و به طعنه نوشت: «ایران به دنبال جنگ است! ببینید چقدر کشورش را نزدیک پایگاه‌های نظامی ما قرار داده است!» این پست خیلی زود در شبکه های اجتماعی دنیا بازتاب گسترده ای یافت.

رافت ایرانی در برابر خشونت آمریکایی

مایکل مور در پست دیگری با نوشتن یک داستان تاریخی و خواندنی کوتاه از مهربانی ایرانی ها با مسیحیت گفت و در ادامه هم از ظلم هایی نوشت که آمریکایی ها با دخالت ها و کارهای تروریستی از کودتای 28 مرداد تا کنون انجام داده اند. در بخشی از این پست مور آمده است: «سه فرزانه، اهل شرق ایران بودند. داستان به این شکل روایت شده است که آن سه نفر از شرق هدایایی از جنس زر، گیاه کافور و کندر برای مسیح نوزاد آوردند. حتماً لحظه زیبایی بوده است. پیروان مسیح، 1953 سال بعد، این‌گونه این لطف را جبران کردند. ابتدا آن‌ها کودتایی راه انداختند که نخست‌وزیر ایران را سرنگون کنند. سپس او را با یک دیکتاتور بی‌رحم جایگزین کردند: شاه ایران.» او در ادامه از حمایت همه جانبه آمریکایی ها از صدام، این گونه نوشت: «آمریکایی‌های معتقد به مسیح، در دهه 1980 به صدام حسین سلاح‌های کشتار جمعی دادند تا عراق بتواند به ایران حمله کند و بیش از یک میلیون ایرانی را بکشد. سپس مسیحیان آمریکایی به متحد سابق خود عراق حمله و آن را تصرف کردند تا باز ایران را تهدید کنند.»مایکل مور همچنین از پاره کردن برجام و اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران گفت و درباره ترور سردار سلیمانی نوشت: «این فرد در کاخ سفید که مدعی است مسیحی است، دستور ترور یکی از رهبران ایران را می‌دهد؛ یک مبارز علیه مردم شرور. در آن زمان، 2020 سال پس از تولد پیامبر ما، بیشتر مردم داستان مردان ایرانی را که سوار بر شتر رفتند تا به مسیح- که برای برقراری صلح به زمین آمده بود- ادای احترام کنند، فراموش کرده بودند... اگر سه مرد ایرانی را دیدید که یک ماه بعد به سمت شما می‌آیند، احتمالاً عاقلانه خواهد بود که سر خود را بدزدید و اگر شما یک ایرانی هستید و سه مسیحی اهل آمریکا را دیدید که یک ماه بعد به سمت شما می‌آیند از طرف من اجازه دارید که آن‌ها را متوقف کنید.»  او در پایان هم از ایرانی ها خواست به مسیحیان جنگ طلب، سوره مریم (س) را هدیه بدهند که در آن به حضرت مریم (س) ادای احترام می‌شود و نوشت که ایرانی ها دست خودشان نیست و مسیحیان را دوست دارند اما غم‌انگیز است که ما نمی‌توانیم با چیز دیگری جز قتل پاسخ آن‌ها را بدهیم.

به جای شلیک فیلم بسازیم

مستند ساز مطرح آمریکایی در توییتی دیگر که درباره حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی منتشر کرده از سینمای ایران تعریف و به ترامپ و مردم آمریکا پیشنهاد می کند برای شناخت مردم ایران فیلم‌های سینمای ایران را تماشا کنند. او حتی برای این موضوع فیلم «کارگران مشغول کارند» ساخته مانی حقیقی را پیشنهاد داده و در ادامه مطلب کوتاه خود نیز نوشته است: «ایرانی‌ها عاشق هالیوود هستند. آن ها ما را دوست دارند. همه آن چه در حال روی دادن است نباید اتفاق بیفتد. این دیوانگی است. معذرت می‌خواهیم. ما باید به جای آن که به آن‌ها شلیک کنیم، فیلم بسازیم.»

ما تنبیه اش می کنیم

مور عصر دیروز هم پست دیگری در صفحه اینستاگرامش قرار داد که در آن خواهش می کند تا اقدام تروریستی ترامپ را که با خشونت تمام به شهادت ژنرال ایران منجر شده است، ایران با خشونت پاسخ ندهد تا او و میلیون‌ها آمریکایی دیگر ( احتمالا در انتخابات  ریاست جمهوری ) این مشکل را به صورت صلح‌آمیز حل کنند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 16دی1398  ، کدخبر: 683956: khorasanrazavi.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
0
بزنن ترامپ و بکشن والا هم آمریکایی ها خوشحال میشن هم کل جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین