پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
رای الیوم نوشت: اگر کسی بخواهد میزان اهمیت سپهبد قاسم سلیمانی از نظر سیاسی و نظامی را بداند، باید خوشحالی محافل رسانه ای دیداری و شنیداری اسرائیل پس از تایید خبر ترورش در حمله آمریکا و پس از ورودش به فرودگاه بین المللی بغداد را دنبال کند.

شعار سال: روزنامه اینترنتی رای الیوم با اشاره به این موضوع در سرمقاله امروز(یکشنبه) نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تنها کسی در جهان بود که از اقدام ترامپ در ترور سردار سلیمانی تمجید، و تاکید کرد که اسرائیل به طور کامل در کنار آمریکاست.

رای الیوم در ادامه این مطلب با اشاره به اینکه ۳ موضوع وجود دارد که مستقیماً احتمال وجود نقش اطلاعاتی و یا اجرایی اسرائیل در عملیات ترور سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمانش را تایید می کند، در ادامه آورد:

مورد اول اینکه محور نشست کابینه اسرائیل در روز یکشنبه، بحث در مورد این ترور و چگونگی مقابله با احتمالات بمباران اهداف نظامی و زیرساخت های اسرائیل به عنوان یک پاسخ تلافی جویانه بود.

مورد دوم، صحبت های نتانیاهو در همین جلسه درباره تبدیل شدن این رژیم به یک قدرت هسته ای است که گویا او با پاسخ هسته ای ایران را تهدید می کند و ما اعتقاد نداریم که این افشاگری لغزش زبانی  بوده باشد اگر هم چنین باشد، از روی عمد بوده است.

مورد سوم، اصرار مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا برای تاکید کردن بر این موضوع که پیش از اجرای عملیات ترور با نخست وزیر اسرائیل تماس گرفته است؛ او روز گذشته نیز در یک تماس تلفنی دیگر با نتانیاهو همین موضوع را تکرار و تاکید کرد که « در مورد نابودی تروریسم، همیشه سپاسگزار حمایت ثابت اسرائیل خواهد بود».

ما در این روزنامه و از لابه لای خوشحالی رسانه های اسرائیل نسبت به ترورسردار سلیمانی و توصیف این جنایت به عنوان «پیروزی تاریخی بر محور شر به رهبری ایران»، بعید نمی دانیم که سرویس جاسوسی رژیم اسرائیل نقش بزرگتر را در  اجرای این عملیات ایفا کرده باشد و  بعید نمی دانیم که نتانیاهو به عنوان معلم بزرگتر ترامپ، کسی بوده باشد که او را قانع کرده و دستور اجرای ترور را به او داده باشد.

سردار سلیمانی اسرائیل را خوار  و زبون و غرورش را نابود کرد و نقش بزرگی در زمینه شکستن برتری نظامی آن ایفا کرد و اقدامات او باعث شد تا اسرائیل پیش از شلیک هر گلوله ای به شمال و جنوب، هزاران حساب و کتاب کند.

ترامپ به اسیر لابی اسرائیل تبدیل شده و اسرائیل از او به عنوان ابزارای برای رهایی از سردار سلیمانی و برافروختن جنگ در منطقه ملتهب خلیج(فارس) استفاده کرده است و قطعا او و دولتش بهای سنگینی به خاطر این حماقت پرداخت خواهند کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت شفقنا، تاریخ 15 دی 98، کد مطلب: 13981016000693: www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین