پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۲۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان با اشاره به گام پنجم ایران در راستای کاهش تعهدات برجام گفت: این موضوع به این معنا نیست که ما از برجام خارج شده‌ایم و یا برجام تمام شده است بلکه ما به یک تعادل معقول در برجام رسیده‌ایم.

شعار سال:معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان با اشاره به گام پنجم ایران در راستای کاهش تعهدات برجام گفت: این موضوع به این معنا نیست که ما از برجام خارج شده‌ایم و یا برجام تمام شده است بلکه ما به یک تعادل معقول در برجام رسیده‌ایم.

 سید عباس عراقچی صبح امروز در حاشیه نشست مجمع گفت‌وگوی تهران در مورد برداشت گام پنجم از سوی ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود گفت: همان طور که در بیانیه دولت آمده بود ما گام پنجم و نهایی خود را در راستای کاهش تعهدات برجامی برداشتیم و گام دیگری وجود ندارد .

وی با بیان اینکه ما در حوزه غنی‌سازی دیگر هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستیم ولی اینکه در صحنه عمل چه اتفاقی بیفتد و ما به چه میزان در داخل کشور غنی سازی کنیم، بستگی به برنامه سازمان انرژی اتمی و نیاز کشور دارد ، تاکید کرد : برداشتن این گام به این معنا نیست که برجام تمام شده و یا ایران از برجام خارج شده است بلکه به تعادلی در برجام رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه با خروج آمریکا از برجام تعادل موجود در این توافق بین المللی به هم ریخته بود و اکنون ما فکر می‌کنیم با انجام کاهش تعهدات برجامی به تعادل معقولی در برجام رسیدیم ، ادامه داد : البته همکاری ما با آژانس ادامه پیدا می‌کند و این آمادگی را داریم که هر موقع طرف‌های مقابل بتوانند خواسته‌های ما را تامین کنند و به تعهدات خود در برجام عمل کنند، ما به رویه قبلی باز گردیم.

عراقچی تاکید کرد: امکان بقای برجام وجود دارد به شرطی که طرف‌های مقابل بخواهند.

سید عباس عراقچی همچنین در مورد تهدید اروپایی‌ها در مورد استفاده از مکانیسم ماشه نیز اظهار کرد : طبیعی است که این موضوعات شرایطی را ایجاد می‌کند که ما به پایان برجام سریع‌تر نزدیک شویم .

وی ادامه داد: همان طور که ایران در زمان خروج آمریکا از برجام به صورت مدبرانه برخورد کرد ، این انتظار وجود دارد که طرف‌های مقابل نیز مدبرانه و با تدبیر برخورد کنند و از افزایش تنش خودداری کنند .

معاون سیاسی وزیر خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در مورد وضعیت منطقه بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی گفت: با این اتفاق همه معادلات منطقه‌ای تغییر کرده است و ما با معادله جدیدی در منطقه مواجه هستیم که می توان از آن به عنوان آغاز پایان حضور آمریکا در منطقه یاد کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: معتقد هستم که مهمترین برکت شهادت سردار سلیمانی و خون این سردار بزرگ این است که روند خروج آمریکا از منطقه آغاز شده است و ما طلیعه این موضوع را با رای پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور مشاهده می‌کنیم و مطمئن هستیم که این روند ادامه پیدا می کند.

این دیپلمات ارشد کشورمان در مورد اظهارات نخست وزیر عراق در پارلمان این کشور مبنی بر اینکه قاسم سلیمانی حامل جواب ایران به پیام عربستان بوده و قرار بوده و در صبح روز جمعه با سلیمانی در مورد این موضوع دیداری داشته باشد گفت: از آنچه که در این زمینه مطرح شده اطلاع دقیقی ندارم ولی می دانم سردار سلیمانی به دنبال ایجاد صلح در عراق و کمک به مردم و دولت این کشور بودند و در واقع ماموریت صلح سازی داشتند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران،تاریخ انتشار:17دی1398،کد خبر:707532،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
0
یواش یواش دیگه ...یهو که خارج نمیشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین