پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۴۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اقدامات حمایتی این دانشگاه از دستیاران رشته‌های علوم پزشکی، از کاهش ساعات کشیک دستیاران، تخصیص بودجه برای ساماندهی پاویون‌ها و اقدام در جهت پوشش "بیمه حرفه‌ای دستیاران" خبر داد.
شعار سال: رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اقدامات حمایتی این دانشگاه از دستیاران رشته‌های علوم پزشکی، از کاهش ساعات کشیک دستیاران، تخصیص بودجه برای ساماندهی پاویون‌ها و اقدام در جهت پوشش "بیمه حرفه‌ای دستیاران" خبر داد.

دکتر علیرضا زالی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت تسهیل شرایط دستیاران رشته‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: در آخرین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت بحث استانداردسازی وظایف حرفه‌ای دستیاران و تقلیل ساعات کاری آنان مطرح بود که طی این نشست بنده بر حمایت از بسته پیشنهادی "تقلیل کشیک دستیاران" تاکید داشته و در رابطه با سندرم "فرسودگی شغلی دستیاران" مطالبی را مطرح کردم.

وی با بیان اینکه بخشنامه "کاهش کشیک ماهانه دستیاران از ۱۵ به ۱۲ روز" در وزارت بهداشت تصویب و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد، گفت: همچنین طی نشستی با مدیران گروه دانشگاه، اجرای "بسته حمایتی دستیاران" در دستور کار قرار گرفته که یکی از ابعاد آن کاهش تعداد کشیک‌های موظفی است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات اولیه هیات رییسه دانشگاه طی ۲ ماه گذشته، اظهار کرد: در این جلسات معاونت‌های آموزشی و توسعه موظف به ارایه "بسته جامع رفاهی، معیشتی، حرفه‌ای دستیاران" شدند.

دکتر زالی با بیان اینکه این بسته جامع تحت عنوان پروژه "Wellbeing دستیاران" در حال طی مراحل نهایی اجراست، گفت: در اولین اقدام جهت "ساماندهی و بازسازی پاویون دستیاران" حدود ۹۰۰ میلیون تومان به مراکز درمانی اختصاص یافت و قرار است در فاز‌های بعدی این اقدامات حمایتی استمرار یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه با اشاره به برخی دیگر از اقدامات حمایتی دانشگاه، گفت: در این راستا همچنین با دو بانک مهم کشور در رابطه با پوشش حمایتی از دستیاران و با یک شرکت بیمه‌ای جهت پوشش "بیمه حرفه‌ای دستیاران" مذاکراتی صورت گرفته است.

اجرای مصوبه کاهش کشیک موظفی دستیاران از بهمن ماه

همچنین دکتر شاهین شادنیا قائم مقام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با اشاره به ابلاغ بخشنامه "کاهش میزان کشیک ماهانه دستیاران از ۱۵ به ۱۲ روز" در شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزرت بهداشت، به ایسنا گفت: این مصوبه به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده و ما نیز به بدنه دانشگاه ابلاغ کرده‌ایم که در ماه‌های آتی باید پیاده‌سازی شود.

وی با تاکید بر نظارت از طرف دانشگاه و دانشکده بروی اجرای دقیق این مصوبه، اظهار کرد: دکتر زالی ریاست دانشگاه خودشان در بیمارستان حضور داشته و با دستیاران در ارتباط نزدیک هستند، همچنین در بدو قبول مسئولیت ریاست دانشگاه مساله تقویت و اصلاح شرایط دستیاران را در دستور کار قرار دادند.

قائم مقام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تخصیص اعتباری قابل‌توجه جهت بهبود فضا‌های پاویون پزشکان کشیک و وضعیت رفاهی آن‌ها گفت: امیدواریم با این مداخلات و اقدامات صورت گرفته بتوانیم به‌تدریج شرایط و فشارکاری دستیاران و نیرو‌های جوان شاغل در بیمارستان‌ها را تلطیف و تسهیل کنیم.

دکتر شادنیا در خاتمه با بیان اینکه مصوبه کاهش ساعات کشیک دستیاران از سوی معاونت آموزشی به گروه‌ها ابلاغ شده است، گفت: این مصوبه ان شاءالله از بهمن ماه در دانشگاه اجرایی می‌شود و نظارت بر آن نیز از سوی ستاد دانشگاه و دانشکده پزشکی انجام می‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 18 دی 1398، کدخبر: 98101713675 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
0
0
این بودجه باز هم محدود و کمکی به کادر های درمانی نمیکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین