پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه براساس سیاست های کلان دولت از توان سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله با آنفلوانزای پرندگان استفاده می شود، گفت: برای پیشگیری از شیوع این بیماری و پرهیز از ایجاد نگرانی در جامعه، لازم است دستگاه های مرتبط و رسانه ها در این زمینه مشارکت کنند.

شعار سال: نورمحمد فردی در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان البرز گفت: تاکنون هیچ کانونی از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده و این استان به همراه سایر بخش ها برای پیشگیری از شیوع این بیماری آمادگی کامل دارد.

معاون استاندار اظهار کرد: البرز به همراه استان‌های فارس،تهران، قزوین، آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، قم و خراسان رضوی جزو نه استان برتر و پرتراکم در تولید مرغ است. 

فردی با بیان اینکه براساس سیاستهای کلان دولت از توان سازمان پدافند غیرعامل نیز برای مقابله با شیوع این بیماری استفاده می شود افزود: آموزش و اطلاع رسانی در زمینه ایجاد حساسیت عمومی برای پیشگیری از شیوع این بیماری و پرهیز از ایجاد نگرانی و ترس غیر واقعی در جامعه در ارتباط با مصرف مرغ و تخم مرغ دارای اهمیت بسیار است و دستگاه های مرتبط، صدا و سیما و خبرگزاری ها باید در این زمینه مشارکت نمایند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی در ادامه به شرح وظایف دستگاهها اشاره کرد و افزود: پیشگیری قبل از تماس برای پرسنل بهداشتی و افراد با ریسک بالا مانند متصدیان و کارگران مرغداری ها، پرسنل فعال در عملیات معدوم سازی، کارگران شاغل در کشتارگاه های طیور ، توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی صورت گیرد.

فردی با تاکید بر رصد و پایش مراکز عرضه طیور توسط دستگاههای اجرایی ذیربط، تصریح کرد: آشنایی محیط بانان، صیادان و شکارچیان با بیماری، اقدام در مورد معدوم سازی تلفات در تالاب‌ها، مراتع، آبشخورها و زیستگاه ها بر اساس ضوابط سازمان دامپزشکی انجام شود.

معاون استاندار همچنین به همکاری در آموزش و ترویج برای بهره برداران و هماهنگی و همکاری در اجرای برنامه های ابلاغی ستاد ملی و استانی برابر مقررات و دستور العمل های مربوطه توسط سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد.

فردی گفت: ضرورت دارد برای پیشگیری از بیماری، تمام توان لجستیکی و نیروی انسانی استان در اختیار دامپزشکی قرار گیرد و پیگیری و تامین منابع مالی مورد نیاز عملیات اجرائی مقابله با بیماری صورت گیرد.

معاون استاندار همچنین گفت: پیشگیری قبل از تماس برای پرسنل بهداشتی و افراد با ریسک بالا مانند متصدیان و کارگران مرغداری ها، پرسنل فعال در عملیات معدوم سازی، کارگران شاغل در کشتارگاه های طیور توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی یک ضرورت است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 19 دی 98، کد مطلب: 857637: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین