پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۷۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
مدیرکل دامپزشکی استان لرستان گفت: موردی از آنفلوآنزای پرندگان در استان مشاهده نشده است.

شعار سال: «دکتر زینب محمدخانی» در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده اظهار کرد: در سال ۹۵-۹۶ یک پیک آنفلوآنزای طیور در لرستان حادث شد.

وی افزود: ۲۵ کانون بزرگ طیور بومی و صنعتی با عملیات خوبی از سوی دستگاه‌های پشتیبان دامپزشکی در راستای ضد عفونی و قرنطینه‌ای و کنترل ورود و خروج کامیون‌های حمل طیور به استان انجام و این بیماری در سال ۹۷ و ۹۸ مهار شده است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه طیور استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، البرز و گیلان درگیر این بیماری هستند، زنگ خطر را داریم و نیاز است اعتباراتی به این امر اختصاص یابد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه موردی از آنفلوآنزای پرندگان (طیور) در استان مشاهده نشده است، گفت: در بروز بیماری مذکور، مهاجرت پرندگان به تالاب‌های استان تاثیر دارد و در این راستا با همکاری محیط زیست استان نظارت بر تالاب‌ها را آغاز کردیم.

محمدخانی تصریح کرد: ۱۲ استان در پیک مرز هستند که خوشبختانه لرستان جزو بحران‌های آنفلوآنزای طیور نیست و با مقداری مواد ضدعفونی کننده که در انبار داشتیم مرغداری‌ ها را ضدعفونی کردیم؛ البته کفاف 100 درصد نمی دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ 20 آذر 98، کد مطلب: 54062: www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
امیدوارم این ویروس و بیماری به انسان ها سرایت نکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
خب این دام ها و طیور باید از رده خارج بشن متاسفانه تا واگیر دار نشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین