پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
اگر شما هم مثل خیلی از افراد دیگر عاشق ورزش هستید، پس حتماً تاکنون تست ورزشی انجام داده‌اید، تا ببینید که چه ورزشی برای شما بهتر است.

شعار سال:اگر شما هم مثل خیلی از افراد دیگر عاشق ورزش هستید، پس حتماً تاکنون تست ورزشی انجام داده‌اید، تا ببینید که چه ورزشی برای شما بهتر است.

کدام ورزش برای گروه خونی شما مناسب است؟

شاید برای شما هم این پرسش پیش بیاید که گروه خونی چه ارتباطی به نوع تمرین ورزشی دارد؟ گروه خونی به‌عنوان یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد ژنتیکی برای هر شخص محسوب شده و باتوجه به گروه خونی که دارید بدنتان نسبت به غذاها و تمرینات ورزشی که انجام می‌دهید، واکنش نشان خواهد داد.

در ادامه، تستی برای شما طراحی کرده که با انجام آن بتوانید براساس گروه خونی‌‌تان، ورزش سودمند و مورد علاقه بدن خود را بشناسید.

گروه خونی O
کسانی‌که دارای گروه خونی O هستند، همان انسان‌های اولیه بوده‌اند که تمام طول روز خود را به شکار گذرانده و با گوشت و پوست حیوانات گذران عمر می‌کرده‌اند.

بهترین تمرینات ورزشی برای گروه خونی O
شما دارای روحیه بسیار قوی و ورزشکاری دارید و بیشتر به‌دنبال ورزش‌هایی برای تقویت بازوها و پاهای‌تان هستید؛ البته به‌خاطر اینکه دیگر عصر حجر تمام شده و کسی به‌دنبال شکار نیست، بهتر است برای برطرف کردن چنین نیاز ذاتی به‌سراغ تمرینات قدرتی شدت بالا مانند تمرینات اینتروال، دویدن و پلایومتریک بروید.

بیشتر افرادی‌که دارای گروه خونی O هستند ترجیح می‌دهند که با ورزش، احساسات خود را بروز دهند. گروه خونی O بیشتر از دیگر گروه‌های خونی دیگر،‌ نیاز به ورزش برای تخلیه استرس و هیجانات خود دارد؛ به‌طور کلی ورزش‌های قدرتی، حال شما را خوب خواهد کرد

بهترین رژیم غذایی برای گروه خونی O
بهتر است زیاد، کربوهیدرات و لبنیات مصرف نکنید؛ این یعنی همان رژیم غارنشینی یا پالئو!

گروه خونی
گروه خونی و DNA شما بسیار شبیه به کشاورزان دوران باستان است، با وجود فعالیت روزانه شان بیشتر به دنبال انجام فعالیت‌های آرام و با شدت کم بوده اند، مثلاً بیشتر ترجیح می دادند تا کشاورزی کنند و گیاهان روییده شده را درو کنند.

بهترین تمرینات ورزشی برای گروه خونی A
ورزش‌های قدرتی و شدتی باعث بالا رفتن سطح کورتیزول (که باعث استرس می شود) شده و در نتیجه احساس کوفتگی و گرفتگی عضلانی خواهید داشت. بهترین تمرینات ورزشی برای شما آن دسته از تمریناتی است که به‌آرامی و با تمرکز انجام می‌شود. بنابراین بهتر است به‌دنبال ورزش‌هایی مثل پیلاتس، یوگا، تای چی و تمرینات ایزومتریک باشید.

بهترین رژیم غذایی برای گروه خونی A
بهتر است در برنامه غذایی خود، میوه و سبزیجات تازه بگنجانید؛ البته ماهی هم انتخاب بسیار خوبی است؛ حتماً ماهی را به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید.

گروه خونی B
اجداد شما عشایر بوده و عادت به جابه‌جایی بسیار داشته‌اند. البته یکی دیگر از نکات مهم گروه خونی شما این است که اجدادتان به‌صورت گروهی، سفر می‌کرده‌اند.

بهترین تمرینات ورزشی برای گروه خونی B
بهترین تمرینات پیشنهادی برای گروه خونی B شامل تمرینات هوازی و دوچرخه‌سواری یا تنیس است؛ البته بهتر است این ورزش‌ها را به‌صورت گروهی انجام دهید.

بهترین رژیم غذایی برای گروه خونی B
شما یکی از معدود گروه‌های خونی هستید که هیچ مشکلی با لبنیات نخواهید داشت؛ البته گوشت و میوه‌های تازه و سبزیجات نیز برای عملکرد بدنتان بسیار مفید است.

گروه خونی AB
گروه خونی شما ترکیبی از گروه خونی A و B بوده و خصلت‌های این دو گروه خونی در گروه خونی شما نیز وجود دارد.

بهترین ورزش ها برای گروه خونی AB
بهتر است سمت تمرینات هوازی شدت بالا نروید، زیرا خیلی زود مفاصل و عضلات‌تان دچار گرفتگی خواهد شد؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که ورزش‌های آرامش‌بخش و شدت پایین را دنبال کنید.

بهتر است به قدم‌زدن و پیاده‌روی، کوهنوردی، گلف یا کلاس‌های رقص بپردازید. یکی دیگر از ویژگی‌های این گروه خونی، فرو خوردن خشم است، بنابراین کلاس‌های تای چی و یوگا نیز گزینه خوبی خواهد بود.

بهترین رژیم غذایی برای گروه خونی AB
بهتر است رژیم غذایی‌تان سرشار از میوه‌های تازه، سبزیجات و غلات کامل باشد. چنانچه قصد کاهش وزن دارید مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید، ولی لبنیات بیشتری مصرف کنید. (چرا ورزش کلید کاهش وزن است؟)

نکات پایانی
دقت داشته باشید که شاید پاسخ برخی از تست‌های ورزشی در مورد همه صدق نکند یا اینکه ورزشی برای‌تان خوب باشد که هیچ علاقه‌ای به آن نداشته باشید. بهتر است با انتخاب یک برنامه ورزشی شخصی در کنار رژیم غذایی مناسب به اندام ایده‌آل خود برسید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:20دی1398،کد خبر:7203711،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین