پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
اشرف غنی در حال بررسی متن توافقنامه دولت وحدت ملی افغانستان و تصمیم گیری در مورد چگونگی ادامه فعالیت این دولت است.

شعار سال: به نقل از خبرگزاری «اطلس»، منابع خبری اعلام کردند:«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در حال بررسی متن توافقنامه سیاسی ایجاد دولتوحدت ملی استتا در صورت عدم پیش بینی «لویه جرگه» در آن، تصمیماتی دیگری از سوی وی گرفته شود.

«نبی مصداق» مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور افغانستان گفت:رئیس جمهور متعهد به عملی کردن متن توافقنامه سیاسی است اما اگر در این توافقنامه برگزاری لویه جرگه پس از دو سال پیش بینی نشده بود، رئیس جمهور در مورد آن تصمیمی جدید خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا درتماس تلفنیاز اشرف غنی خواسته است تا هر چه زودتر تنش های بوجود آمده را حل کنند.

پس از ایجاد اختلافمیان سران دولتوحدت ملی افغانستان، تلاش های ملی و بین المللی برای حل آن جریان دارد.

پیش از این نمایندگان کشورهای خارجی از جملهسفرای کشورهای آمریکا، انگلیس، هند، ترکیه، دانمارک، نماینده ویژهسازمان ملل متحد در افغانستان، رئیس هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان و مقامات نظامی با عبدالله عبدالله در مورد تحولات سیاسی اخیر در این کشور گفتگو کرده اند.

بر اساس گزارشهای منتشر شده، در این دیدارها برتقویت و تداوم نظام فعلی و عملی شدن توافقنامه سیاسی و اصلاحات انتخاباتی تأکید شده‌است.

تنش ها از زمانی بینرئیس جمهور و رئیس اجرایی دولت افغانستانشدت گرفت که عبدالله در مراسم بزرگداشت روز جوانانگفته بود: از تصمیماتیکه برای انتصابمسئولین دولتیصورت می‌گیرد، بی‌خبر است و رئیس جمهور به وزیران کابینه هیچ گاه حق اظهار نظر نمی دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 26 مرداد 95 ، کد مطلب: 3743432: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین