پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
«یان کوچیاک» روزنامه‌نگار ۲۷ ساله در حالی در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید که مشغول تحقیق درباره فساد مالی تجار بانفوذ در اسلواکی بود. قتل او به اعتراضات گسترده‌ای در اسلواکی انجامید که در نتیجه آن رابرت فیچو، نخست وزیر از مقامش کناره‌گیری کرد.
شعارسال:  یک سرباز سابق روز دوشنبه در برابر دادگاهی در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی اعتراف کرد که برای کشتن «یان کوچیاک» روزنامه‌نگار تحقیقی اسلواک، اجیر شده بوده است.
 
«یان کوچیاک» روزنامه‌نگار ۲۷ ساله در حالی در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید که مشغول تحقیق درباره فساد مالی تجار بانفوذ در اسلواکی بود. قتل او به اعتراضات گسترده‌ای در اسلواکی انجامید که در نتیجه آن رابرت فیچو، نخست وزیر از مقامش کناره‌گیری کرد.
 
«میروسلاو مارسک»، سرباز سابق در دادگاه گفت که کوچیاک و نامزدش مارتینا کوسنیرووا را در خانه‌شان در خارج از براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی و در فوریه ۲۰۱۸ به ضرب گلوله به قتل رسانده است.
 
این سرباز سابق ۳۷ ساله گفته است که پسرعمویش (همدست متهم) به او پیشنهاد داده و برای کشتن این روزنامه نگار او را به خانه «یان کوچیاک»راهنمایی کرده است. او به دادگاه گفته است که هیچ شناختی از این روزنامه نگار و همسرش در زمان قتل نداشته است.


میروسلاو مارسک خطاب به دادگاه گفت: «می خواهم از کسانی که از اقدام ما آسیب دیده‌اند عذرخواهی کنم. هیچ چیز نمی تواند آنرا جبران کند و هیچ عذرخواهی راضی کننده ای امکانپذیر نیست. دیدن رنج و درد آنها در تلویزیون مرا مجبور به حرف زدن کرد.»
 
در جلسه دادگاه، «ماریان کوچنر»، تاجر سرشناس اسلواک که متهم است دستور این قتل را صادر کرده است نیز حضور داشت اما وی اتهام وارده به خود را نپذیرفت. وی تنها داشتن مالکیت سلاح غیرمجاز را پذیرفت. پلیس در خانه او سلاح‌های غیرمجاز یافته است.
 
متهم سوم با نام «آلنا زسوزسوآ» که متهم به واسطه بودن در این قتل بود، اتهام خود را رد کرد. با این حال افسر سابق پلیس با نام «ززابو» که متهم به همدستی در این قتل شده بود، نامش در دادخواست نیامده است.
 
«یان کوچیاک» دانشجوی کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری، درباره رابطه بین تاجران و سیاستمداران تحقق می کرد. او در حال تحقیق درباره فعالیت‌های تجاری «ماریان کوچنر» از جمله تملک یک ایستگاه تلویزیونی و معاملات املاک بود که به ضرب گلوله به قتل رسید.
 
نخست وزیر اسلواکی پیش از این برای یافتن سرنخی از ماجرای قتل این روزنامه نگار یک میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری یورونیوز     ،تاریخ انتشار: 23   دی   1398،کدخبر: www.farsi.euronews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین