پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
در مقابل چند موشک امریکایی به اسطوره جهان عربی قاسم سلیمانی، چند موشک ایرانی، تصویر افسانه‌ای ایالات متحده، بعنوان قدرتی که هیچکس توان ضربه زدن به ان ندارد را از بین برد.
شعارسال: حسین عبد العزیز در رای الیوم نوشت: در مقابل چند موشک امریکایی به اسطوره جهان عربی قاسم سلیمانی، چند موشک ایرانی، تصویر افسانه‌ای ایالات متحده، بعنوان قدرتی که هیچکس توان ضربه زدن به ان ندارد را از بین برد.

در ادامه این مطلب آمده است: پاسخ ایران، قابل بیان با زبان جنگ و سیاست نیست؛ عین الاسد، دربردارنده جنگنده‌ها و رادار‌های غول پیکری بود که عراق، سوریه و حتی فلسطین را پوشش می‌داد. علاوه بر اینکه دستگاه‌های جاسوسی بزرگی در این پایگاه بود که همگی در جریان حمله ایران نابود شد. حمله ایران، تنها در راستای رساندن این پیام به واشنگتن بود که تهران توان پاسخ دادن دارد و هر اقدامی از سوی آمریکا، بی جواب نمی‌ماند.

مشخص است که دولت آمریکا به عملیات کنترل قدرت نظامی ایران ادامه می‌دهد و سعی می‌کند بازوان عربی آن در عراق را هدف بگیرد. به احتمال زیاد، در مرحله پیش رو، شاهد عملیات تنشی از سوی هر دو طرف خواهیم بود، البته به نحوی که به ماجراجویی‌های بزرگی که منطقه را به سمت جنگی فراگیر سوق می‌دهد، منجر نشود.

صحبت‌های مسئولان ایران حکایت از آن دارد که مقابله با حضور آمریکا در منطقه، شروع شده است؛ اما این مقابله، نه با استفاده از نیرو‌های ایرانی، بلکه از طریق نیرو‌های مقاومت داخلی در عراق خواهد بود؛ هر چند که نام عراق مستقیما ذکر نمی‌شود. در این بین، محتمل است که سوریه خارج از میدان درگیری‌ها باقی بماند یا حداقل، میدان فرعی این درگیری‌ها باشد؛ همانطور که سفر پوتین به سوریه، پس از ترور سردار سلیمانی، با هدف رساندن پیام‌هایی برای ایران و ایالات متحده بود، مبنی بر اینکه سوریه مورد حمایت روسیه است و مسکو اجازه نمی‌دهد این کشور عربی به میدان معرکه بین ایران و آمریکا تبدیل شود.

گاه عملیات ترور افرادی مشخص، تبدیل به یک هدف سیاسی می‌شود، نه یک هدف نظامی و این مساله، کاملا منطبق بر ترور سردار سلیمانی است؛ که با وجود اهمیت نظامی آن، با اهداف سیاسی انجام شد و آمریکا قصد داشت این پیام را به ایران برساند که تحمل عبور از خطوط قرمز در منطقه را ندارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 26 دی 1398 ، کدخبر:  523883 ، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین