پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۴۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
علیزاده، کارشناس و تحلیلگر سیاسی با انتشار پستی در توییتر، به تحلیل ویدئویی ضد ایرانی پرداخت که این روزها در آمریکا پربازدید شده است.

شعار سال: در چند روز گذشته و در روزهای پس از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ویدئویی در یک سایت آمریکایی منتشر شد که بسیار پربازدید شد. در این ویدئو یک زن که خود را ایرانی_آمریکایی معرفی می‌کند به زبان انگلیسی حرف‌هایی را می‌زند که با واقعیت جامعه ایرانی کاملاً متفاوت است. حالا علی علیزاده، کارشناس و تحلیلگر سیاسی این ویدئو را در توییتر به اشتراک گذاشته و درباره آن توضیحاتی داده است که مخاطب را هر چه بیشتر با  سیاست‌های آمریکا در مقابل ایران آشنا می‌کند. تحلیل خواندنی علیزاده را با هم مرور می‌کنیم.

چگونه می‌خواهند ایران را لیبی کنند؟

"ویدیوی این خانم در آمریکا غوغا به پا کرده. به قول فرنگی‌ها ویروسی شده و همه دارند آن را به هم می‌فرستند. با ده میلیون بازدید، پربیننده‌ترین ویدیوی شبکه‌های اجتماعی آمریکا بوده و مؤثرترین محتوای فضای مجازی در شکل‌دهی افکار عمومی آمریکا درباره ترور سردار سلیمانی. این خانم در ویدیوی پنج دقیقه‌ای که از اتاق نشیمن خانه‌اش ساخته به جامعه آمریکا می‌گوید گول حرف رسانه‌های چپ و لیبرال آمریکا در غیرقانونی خواندن ترور سلیمانی را نخورند. خودش را «یک ایرانی» که جامعه ایران را دقیق می‌شناسد معرفی می‌کند و به عنوان نماینده مردم ایران می‌گوید: مردم ایران سلیمانی را تروریست می‌دانند و از ترور او و از کار ترامپ عمیقا خوشحالند".

چگونه میخواهند ایران را لیبی کنند؟

"حالا سایت بازفید، یکی از مهم‌ترین سایت‌های خبری آمریکا ثابت کرده، این خانم، ساغر کسرایی، یک ایرانی-آمریکایی معمولی که از اتاق نشیمنش با موبایلی ساده‌ برای آگاهی آشنایان فیلم گرفته نیست. او کارمند شرکت تگزاسی لیندن سلوشن، لابی رسمی ارتش آزاد لیبی بوده.  ارتش آزاد همان گرروه مسلحی است که لیبی را جهنم کرده و یکی از دلایل برپا شدن بازارهای برده فروشی در این کشور".

چگونه میخواهند ایران را لیبی کنند؟

"متن ویدیوی ساغر کسرایی بسیار روان و ساده نوشته شده. مثل حرف زدن یک آدم معمولی و دلسوز. ولی وقتی متن را تحلیل می‌کنی می‌فهمی حرفه‌ای است و هر کلمه‌اش احساسات مخاطب را هدف می‌گیرد. ویدیو به صورت عامدانه آماتور ساخته شده تا اعتماد مخاطب را جلب کند. و در نهایت حنجره‌ای ایرانی اجاره شده تا به نمایندگی از کل ایرانیان حرف بزند. و البته بازیگری «زن» انتخاب شده تا ایجاد صمیمیت کند. جنگ رسانه‌ای اینگونه از سد شکاکیت و نگاه انتقادی ما عبور می‌کند".

چگونه میخواهند ایران را لیبی کنند؟

"مراقب باشید. به ویژه در شبکه‌های اجتماعی. طبیعی‌ترین چیزهایی که می‌بینید احتمالا ساخته حرفه‌ای‌ترین گروه‌های متخصص جنگ روانی و جنگ رسانه‌ای هستند. مراقب باشید. پروژه‌شان همان پروژه لیبی کردن ایران است. لعنتی‌ها حتی بازیگران و کارمندان پروژه‌شان را عوض نکرده‌اند".

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 29 دی 1398، کدخبر: 7214092، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین