پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
توئیت‌های فارسی رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا به‌تازگی شروع شده که در پس پرده آنها عناصر ضد انقلاب هستند.

شعار سال: بعد از نطق‌های نوروزی باراک اوباما به زبان فارسی که بسیار در رسانه‌های داخلی ایران و جهان بازتاب پیدا کرده بود، این‌بار توئیت‌های فارسی دونالد ترامپ و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره مسائل مختلف ایران به زبان فارسی جالب توجه کرده است.

اوباما برای اینکه دولتمردان ایران را برای مذاکره در زمینه هسته‌ای و برخی مسائل دیگر راغب کند، پیام‌های به مناسبت عید نوروز به زبان فارسی منتشر کرد. پشت‌پرده این پیام‌های فارسی سحر نوروززاده یک ایرانی-آمریکایی متخصص در امور سیاست خارجی بود. این فرد ایرانی-آمریکایی به‌عنوان یکی از اعضای گروه رئیس‌جمهور باراک اوباما، برای حمایت از گفتگو‌های اتمی گروه ۱+۵ با ایران بود.

اما توئیت‌های فارسی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با پیام‌های پُر زرق و برق اوباما تفاوت دارد. ترامپ در چارچوب فشار حداکثری بر ایران تیم رسانه‌ای از عناصر ضد انقلاب جمع کرده است تا به‌وسیله آن‌ها بتواند فشاری زیادی در شبکه‌های مجازی به مردم ایران وارد کند.

ترامپ در چند ماه اخیر توئیت‌های ضد مردم ایران و جمهوری اسلامی زده بود و در آن ۴۰ سال بعد از پایان سیطره آمریکا در ایران را سال‌های فسادآمیز خوانده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی دیگر گفته بود که مردم ایران او را دوست دارند! همچنین در اوج آشوب‌های آبان ماه ترامپ توئیت‌های فارسی زده بود.

ترامپ در جدیدترین توئیت خودش در واکنش به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری مطالبی را نوشته بود و گفت که رهبر ایران حرف‌های خوبی درباره آمریکا و اروپا نزده است!

پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هم دیروز به زبان فارسی درباره بیماری آیت‌الله سیستانی زده است. بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند این توئیت وزیر خارجه آمریکا به زبان فارسی برای مردم عراق نشان از عمق نفوذ ایران در بین مردم عراق دارد که پمپئو را مجبور کرده است به زبان فارسی توئیت منتشر کند.

تیم رسانه‌ای ضد مردم ایران در وزارت امور خارجه آمریکا تحت نظارت مستقیم «برایان هوک» فعالیت دارد. هوک در ۲۵ مردادماه ۱۳۹۷ به عنوان رئیس «گروه اقدام ایران» منصوب شد که مسئول راهبری، بازبینی و هماهنگی همه جوانب اقدامات مرتبط با ایران در وزارت خارجه آمریکا است و مستقیماً با مایک پومپئو وزیر امور خارجه کار می‌کند.

او بعد از رسیدن به این منصب سعی کرد تمام عناصر ضد انقلاب خارج‌نشین را در وزارت خارجه به‌کارگیری کرد تا با استفاده از توان جنگ روانی آن‌ها یک فضای رسانه‌ای شدید علیه مردم ایران ایجاد کند. در همین زمینه چند نفر از عناصر ضد انقلاب نقش مؤثری در فعالیت‌های رسانه‌ای وزارت خارجه آمریکا دارند.

نخستین فردی که با وزارت امور خارجه آمریکا در ارتباط بوده و نقش برجسته‌ای در آشوب و اغتشاش در ایران داشت، روح‌الله زم بود که چند ماه قبل توسط نیرو‌های سازمان اطلاعات سپاه در یک عملیات اطلاعاتی پیچیده بازداشت شد. او نقش پل ارتباطی بین عناصر رسانه‌ای ضد انقلاب را دارا بود.

عنصر دومی که با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به‌صورت علنی دیدار کرده و در فضای مجازی و تلویزیون‌های بیگانه بسیار علیه ایران فعال است، مسیح علی‌نژاد است. او با راه‌انداختن کمپینی علیه حجاب قصد داشت یک فعال مدنی علیه حجاب در ایران به‌راه بیندازد. او نقش ویژه‌ای در نوشتن توئیت‌های پمپئو دارد. علی‌نژاد دیدار‌های علنی با وزیر خارجه آمریکا داشته است.

توئیت‌های فارسی ترامپ و پمپئو را چه کسانی می‌زنند؟

فاطمه حقیقت‌جو نفر بعدی است که در تیم رسانه‌ای دولت ترامپ علیه ایران فعال است. گفته می‌شود او ماهانه ۵۰۰ هزار دلار از وزارت خارجه آمریکا دریافت می‌کند تا مستقیم توئیت‌های ترامپ و پمپئو علیه ایران را بنویسد. حقیقت‌جو نماینده مجلس ششم شورای اسلامی بود که بعد‌ها به خارج از کشور فرار کرد. حقیقت‌جو در شبکه‌های تلویزیونی آمریکا فعال است و در اقدامی ضد دینی اعلام کرد موافق ازدواج سفید بود و خودش نیز همچنین زندگی را در پیش گرفته است.

توئیت‌های فارسی ترامپ و پمپئو را چه کسانی می‌زنند؟

عنصر مهم بعدی که توسط وزارت امور خارجه آمریکا به‌کار گرفته شده است، مجتبی واحدی است. او مشاور ارشد رسانه‌ای مهدی کروبی در حزب اعتماد ملی بود. سردبیر روزنامه آفتاب یزد، رئیس دفتر مهدی کروبی و معاونت وزارت دارایی در دولت اصلاحات در کارنامه واحدی دیده می‌شود. او بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ به آمریکا گریخت و شروع به فضاسازی علیه مردم ایران کرد. شبکه تلگرامی ضد انقلاب سحام‌نیوز نیز توسط وی راه‌اندازی شده است. او به‌دلیل اینکه با مسائل ایران آشنایی کامل دارد در موضع‌گیری‌های ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا بسیار تأثیر گذاشته و حتی این افراد خواستار تحریم‌های هدفمند علیه ایران شده‌اند.

توئیت‌های فارسی ترامپ و پمپئو را چه کسانی می‌زنند؟

احمد باطبی از افراد فعال رسانه‌ای علیه ایران هم که در فتنه تیر سال ۷۸ بسیار فعال بود و تصویرش بر جلد مجله‌های آمریکایی نقش بست از عناصر بسیار فعال رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی در آمریکاست. او حتی دیدار‌های با جرج بوش، اوباما و وزاری خارجه آمریکا داشته است و از عناصر مهم در نوشتن نامه تحریم علیه مردم ایران به رئیس‌جمهور سابق آمریکاست.

توئیت‌های فارسی ترامپ و پمپئو را چه کسانی می‌زنند؟

باطبی اکنون نقش سخنگوی برون مرزی مجموعه به‌اصطلاح فعالان حقوق بشر در ایران را ایفا می‌کند و از زمان اقامت در ایالات متحده بار‌ها با این عنوان در میزگرد‌های تلویزیون فارسی صدای آمریکا شرکت کرده‌است. باطبی در سال ۲۰۱۹ با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مایک پنس معاون او دیدار و دربارهٔ ایجاد فضای رسانه‌ای علیه ایران در جنگ حداکثری صحبت کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 29 دی 1398، کدخبر: 7214074، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Denmark
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
ما تصادفات رانندگیمون هم تقصیر آمریکای لعنتیه همش توطئه اوناست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین