پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۰۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
چند روزی است که در خبرها از شیوع ویروس کرونا می‌شنویم. ویروس جدید چینی تاکنون جان ۹ نفر را گرفته و حدود ۲۲۰ نفر به آن مبتلا شده‌اند.

شعارسال: از مهم‌ترین علائم این ویروس، آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، سردرد و تب است. در افرادی که مبتلا به ضعف سیستم ایمنی هستند، افراد مسن و کودکان این بیماری خطرناک است و می‌تواند به ذات‌الریه و برونشیت منجر شود.

برخی این ویروس را مشابه ویروس سارس که در سال ۲۰۰۲ در بسیاری از کشورهای جهان شیوع پیدا کرد، می‌دانند

در آن زمان، ویروس سارس از چین شروع شد و در ۴۰ کشور شیوع یافت. در سال ۲۰۰۲، ۸۰۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

روز گذشته، سازمان بهداشت جهانی، خواستار برگزاری نشست اضطراری برای بررسی این بحران شد.

نگرانی‌ها از این ویروس در روزهای اخیر بازارهای جهانی را هم دچار نوسان کرد. تا جایی که در معاملات روز گذشته بازارهای آسیایی، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، به بالاترین سطح یک ماه گذشته رسید.

در معاملات امروز هم روند صعودی دلار ادامه یافت. شیوع ویروس کرونا و افت قابل توجه یوان چین از مهم‌ترین عوامل رشد دلار در روزهای گذشته بوده است.

با انتشار این اخبار، قیمت جهانی طلا هم روز گذشته به بالاترین سطح دو هفته گذشته رسید. طلا به هزار و ۵۶۶ دلار در هر اونس رسید. با این حال، ساعاتی بعد به‌دنبال افزایش فروش و کسب سود از سوی برخی سرمایه‌گذاران، طلا روند نزولی به خود گرفت و حدود یک درصد کاهش یافت.

کیاسوک سوزوکی، تحلیلگر بازارها در این زمینه گفته است: مردم ویروس جدید را با ویروس سارس که در سال ۲۰۰۲ و از چین شیوع پیدا کرد، مقایسه می‌کنند. من واقعا نمی‌دانم که این ویروس تا چه اندازه مهلک است، اما به‌نظر می‌رسد بازارها به اندازه ویروس سارس آن را جدی نگرفته‌اند.

او در ادامه افزود: اگر خطرات ویروس اخیر مشابه ویروس سارس باشد، برخی از اقتصادها چون تایلند، سنگاپور و مالزی به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند و احتمالا تعداد گردشگران نیز در آنها افت خواهد کرد. اما تاثیر طولانی‌مدت آن بر اقتصاد جهانی و بازار ارز محدود خواهد بود.   

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تجارت نیوز، تاریخ انتشار: 2بهمن1398، کدخبر: 425307: tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین