پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
شورای نگهبان این روزها مورد نقد جدی جریان های سیاسی قرار دارد و در این میان سخنگوی این نهاد واکنش عجیب و تندی را نشان می دهد تا جایی که در یکی از این واکنش هایش به انتقاد رئیس جمهور پاسخی خلاف شان شورای نگهبان در توییتر منتشر کرد.

شعارسال: اگرچه این رفتارهای شورای نگهبان مورد نقد جدی اهالی سیاست قرار گرفت اما شاید بد نباشد برای یادآوری نامه مهمی که امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در سال 67 به شورای نگهبان مرقوم کرد را بازخوانی کنیم و ببینیم تا چه ایم میزان رفتارهای شورای نگهبان با دیدگاه های امام (ره) قرابت دارد؟

متن نامه امام خمینی (ره) به این شرح است:

«حضرات فقهای محترم شورای نگهبان -دامت افاضاتهم-»

«با سلام وآرزوی موفقیت برای شما و تمامی آنانی که قلبشان برای پیروزی اسلام می تپد. گاهی دیده می شود که بعضی از آقایان محترم در مسائلی وارد می شوند که موجب وهن شورای نگهبان است.

فقهای محترم باید توجه داشته باشند که نباید در مسائلی که مورد درگیری هست وارد بشوند. از باب مثال در شان شورای نگهبان و حتی خود حضرت آقای خزعلی نیست که به افراد مختلف تندی کند. اینکه دیگر روشن است که روی منبر و یا هر جای حرام است به مسلمانی نسبت «کمونیستی» داد.

 بر فرض که ایشان بگوید من نسبت ندادم ولی این را که معترفند که گفته اند: می گویند ،آقای سلامتی کمونیست است.آیا این توهین و گناه بزرگ از شخصی که عضو شورای نگهبان است آن هم به مسلمانی که نماینده مردم تهران است،شرعا چه صورتی دارد؟

 مادامی که شما اینگونه عمل می کنید بازهم توقع دارید جوانان انقلابی تند ،احترام شما را بگیرند؟ آیا شخصی که می آید نزد فقهای شورای نگهبان ومی گوید:اگر گناهی هم کرده ام توبه می کنم،راه درستی را رفته است یا کسی که روی منبر این توبه را به عنوان ضعف یک نماینده نقل می کند؟ بحث بر سر خوبی وبدی نمایندگان وسایر افراد نیست، بحث بر سر گناه و کج رفتن است.

 همه باید توجه کنیم که آلت دست بازیگران سیاسی نشویم. باید سعی شود آقایان به عنوان منبری پرخاشگری که تا این مرحله حاضر است پیش رود ؛معرفی نشوند. شما نگویید،آنها به ما بد می گویند وما با این صحبت ها جواب آنها را می دهیم. آنها که به شما بد می گویند،پست مقدس شورای نگهبان را ندارند . شما در مکانی نشسته اید که باید خیلی از مسائل را با سکوت و وزانت  خویش حل کنید.

 حواستان را جمع کنید که نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیه ای ها همه چیزتان را نابود کردند. من به شما آقایان علاقمندم ولی لازم می دانم گاهی که مسئله ای را می بینم تذکر بدهم.

 والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته - روح الله الموسوی الخمینی. »

صحیفه امام - جلد ٢١- صفحه ٦١٢

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 4بهمن1398، کدخبر: 954872: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین