پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۳۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در یکی از مجتمع‌های تجاری مشهد ابتکار جدید و جالبی در مسیر تقویت اقتصاد هنر و ایجاد بازار فروش برای تولیدات هنری است.

شعارسال: علی اصغر کاراندیش پنجشنبه شب در بازدید از گذر فرهنگ و هنر مشهد واقع در مجتمع تجاری آسمان افزود: حضور زائران و مجاوران برای خرید در این مجتمع آنان را به دیدن از آثار هنری و خرید آن راغب می‌کند و با این روش می‌توان آثار هنری و فرهنگی مشهد را به عنوان سوغات به زائران عرضه کرد.                                     

وی اضافه کرد: راه اندازی گذر فرهنگ و هنر از سیاستهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت اقتصاد هنر است که خوشبختانه در چند شهر کشور اجرا شده اما مشهد در این راستا مبتکرانه عمل کرده که اقدامی شایسته قدردانی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: گذر فرهنگ و هنر به وسعت سه هزار و ۲۰۰ مترمربع شامل ۶۹ واحد تجاری در طبقه دوم مجتمع تجاری آسمان مشهد قرار دارد که هر واحد به صورت رایگان به مدت یک سال در اختیار هنرمندان و فرهنگ دوستان قرار گرفته است.

جعفر مروارید افزود: گذر فرهنگ و هنر، خلق ثروت و گفتمان تولید را در فضای فرهنگی ترویج می دهد و از این طریق، هنر به صنعت تبدیل می شود تا آثار فرهنگی و هنری در سبد خرید کالا توسط شهروندان قرار گیرند و فرهنگ خرید این گونه آثار در کنار خریدهای عمومی در جامعه رواج یابد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف راه اندازی گذر فرهنگ و هنر نشان دادن قدرت فرهنگی و هنری این منطقه به زائران خارجی است تا ضمن معرفی کالاهای ایرانی به آنان، گفتمان خلاقیت و هنر را در قالب یک صنعت فناورانه ثروت ساز در جامعه ترویج دهیم.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شهرآرانیوز، تاریخ انتشار: 4بهمن1398، کدخبر: 15713: shahraranews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
چقدر خوب که از هنرمندان حمایت بشه چون همیشه هنرمندان در حاشیه بودن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین