پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
روز‌های منتهی به انتخابات دوره دهم مجلس، اصلاح‌طلبان روز‌های پرکار و شلوغی داشتند. اما حالا تنها خبری که از این اردوگاه سیاسی منتشر می‌شود رد صلاحیت و چرایی آن است. با این حال رقیبان اصلاحات در تلاش هستند خبر‌هایی هم به ردصلاحیت اصلاح‌طلبان اضافه کنند. خبر‌هایی که با تکذیب همراه می‌شود. سوم بهمن ماه، یعنی سه روز پیش کانال «اصلاحات‌پرس» مدعی شد که رئیس دولت اصلاحات با رئیس جمهور حسن روحانی دیدار کرد. در این جلسه چهره‌های دیگری، چون ناطق نوری، سیدحسن خمینی و اسحاق جهانگیری نیز حضور داشته‌اند.
شعارسال: با این حال، اما در دو روز گذشته در فضای مجازی خبر‌هایی درباره دیدار حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و رئیس دولت اصلاحات در کاخ سعدآباد منتشر شد که گفته می‌شد حسن روحانی در جلسه‌ای با حضور رئیس دولت اصلاحات، حسن خمینی و ناطق نوری گفته نامزد‌های رد صلاحیت شده جایی برای دفاع ندارند، چون عمدتا مسایل مالی و پرونده دارند. این درحالی است که دفتر ناطق نوری خبر دیدار‌های انتخاباتی خود با برخی شخصیت‌ها را تکذیب کرد.
رسانه‌های وابسته به اصول‌گرایان بیشتر از همه به استقبال این گمانه‌زنی‌ها رفتند. اما همه تاکنون آنچه با عنوان جزئیات جلسات به فضای مجازی راه پیدا کرده، تکذیب شده است.
بیانیه دفتر ناطق نوری
دفتر حجت‌الاسلام ناطق نوری در اطلاعیه‌ای نوشته که داستان‌سرایی اخیر انتخاباتی برخی محافل دروغ‌پرداز و شایعه‌پراکن در خصوص محتوای جلسه‌ای با حضور برخی شخصیت‌ها را اقدامی ناشایست، غیرحرفه‌ای و قابل پیگرد قانونی می‌داند که هیچ سنخیتی با رفتار سیاسی منطبق بر اخلاق و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی ندارد. در پایان این اطلاعیه از مردم شریف ایران درخواست شده اخبار و مسائل مربوط به حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری را صرفا با استناد به اطلاعیه‌های رسمی دفتر ایشان دنبال کنند.
توضیحی از دیدار روحانی و خاتمی
از دیگر سو مدیرعامل بنیاد باران گفته است که رئیس دولت اصلاحات و رئیس‌جمهور برای صرف شام دیداری با یکدیگر داشته‌اند که این جلسات قبلا هم انجام می‌شده، اما خبر‌های منتشرشده درباره محتوای این جلسه کذب محض است. جواد امام، درباره خبر‌های منتشر شده از جلسه رئیس دولت اصلاحات، رئیس‌جمهوری و حجت‌الاسلام ناطق نوری دیروز به ایرناپلاس گفت: متن‌هایی که در فضای مجازی درباره این جلسه منتشر شده کذب محض است و مطلقا مطالبی که به آقای خاتمی نسبت دادند، حقیقت ندارد. امام در ادامه افزود: آقای خاتمی با آقای روحانی دیدار داشتند، اما این دیدار ارتباطی با موضوعات اخیر نداشته است. درواقع این جلسه، دیداری برای صرف شام بوده که از قبل هم این دیدار‌ها اتفاق می‌افتاده است.
مدیرعامل بنیاد باران درباره حضور ناطق نوری در این جلسه، توضیح داد: معمولا افرادی که نامبرده می‌شود، در جلسات حضور دارند، اما من دقیق مطلع نیستم که در جلسه آن شب، چه کسانی حضور داشته یا نداشته‌اند.
مدیرعامل بنیاد باران در انتها خاطرنشان کرد: این جلسه بوده‌است، اما محتوا و مطالبی که به آقای خاتمی در این جلسه در فضای مجازی گفته شده صحت ندارد. درواقع سناریوسازانی نشسته‌اند و اتفاقات اخیر و انتخابات پیش رو را به این دیدار گره زدند که این مسائل تکذیب می‌شود. هرچند منوال به این شکل نبوده که جلسه و دیداری بین این افراد وجود نداشته باشد و اصل دیدار اهمیتی ندارد، محتوای آن حایز اهمیت است که صحت ندارد.
آفرین به این همه خلاقیت!
در این میان حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای رئیس جمهوری در همین‌باره در صفحه توییتری خود نوشت: «آقایان در ذهن‌شان برای رئیس جمهور جلسه انتخاباتی طراحی می‌کنند، مکان را هم تعیین می‌کنند، شرکت‌کنندگان را هم مشخص می‌کنند، روز و ساعت را هم اعلام می‌کنند، دستور جلسه را هم تهیه می‌کنند. در پایان صورت مذاکرات را هم منتشر می‌کنند. آفرین به این همه خلاقیت!»
عصبانیت کیهان
روزنامه کیهان هم در واکنش به این دیدار نوشت: خاتمی به همراه برخی اصلاح‌طلبان، پنج‌شنبه شب با حسن روحانی دیدار کرد. در این جلسه که چند هفته مانده به انتخابات مجلس برگزار شد، افراد دیگری، چون ناطق نوری، حسن خمینی و اسحاق جهانگیری نیز حضور داشته‌اند. این ملاقات و همفکری در حالی است که اصلاح‌طلبان می‌گویند عملکرد روحانی به شدت به آن‌ها لطمه زده و می‌خواهند در انتخابات مجلس، تجربه نامطلوب ائتلاف در قالب «لیست امید» را کنار بگذارند. جالب اینکه برخی اصلاح‌طلبان از جمله عبدالله ناصری مشاور خاتمی، بار‌ها از دولت روحانی به عنوان رحم اجاره خود یاد کرده‌اند.
کیهان در ادامه می‌گوید: آن‌ها در عین حال پس از ریزش شدید محبوبیت روحانی، بی‌صداقتی به خرج داده و خود را منتقد و مستقل از دولت جا زدند. البته روحانی نیز در این میان و متقابلا نگاه ابزاری به مدعیان اصلاحات داشت، هر چند که خسارت‌های این مدل نگرش ابزاری، بیشتر متوجه دولت شده تا اصلاح‌طلبان. یادآور می‌شود افراطیون مدعی اصلاحات نگاه ابزاری مشابهی به طیف ناطق دارند و بار‌ها بر لزوم یارگیری و سربازگیری از این طیف تاکید کرده‌اند.
تجدید دیدار‌های دوستانه
این دیدار درحالی اتفاق می‌افتد که آخرین دیدار آن‌ها به اواسط فروردین ۹۷ در منزل رئیس جمهور برمی‌گردد.
یک عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات در گفتگو با ایلنا، درباره آن دیدار گفته بود: دیداری بین آقایان ناطق نوری، جهانگیری و سیدمحمد خاتمی به میزبانی آقای روحانی در منزل او صورت گرفت. او ادامه داد: چنین دیدار‌هایی در چارچوب همان دیدار‌های چند جانبه‌ای که در زمان مرحوم‌هاشمی صورت می‌گرفت انجام شد که سیدحسن خمینی نتوانست در جلسه اخیر حضور پیدا کند.
او درباره مسائل مطرح شده در این دیدار توضیح داده بود که آقای خاتمی با صراحت به آقای روحانی گفتند که شما وعده‌های انتخاباتی داده‌اید که تقریبا به بسیاری از آن‌ها عمل نکرده‌اید، مردم حساس شده‌اند، این ناامیدی کار اصلاح‌طلبان را برای انتخابات بعدی مشکل می‌کند. این منبع آگاه ادامه داد: نکته بعدی که آقای خاتمی مطرح کرد درباره رفع حصر بود، ایشان به آقای روحانی گفت شما وعده رفع حصر را در سال ۹۲ دادید و بعد‌ها موکول به سال ۹۶ کردید، چرا این موضوع را به طور جدی پیگیری نمی‌کنید؟
او افزود: آقای خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود انتقاداتی را درباره تیم اقتصادی دولت و این که دولت برنامه اقتصادی مشخصی ندارد، مطرح کرد و گفت که چرا از ظرفیت آقای جهانگیری استفاده نمی‌کنید؟ دولت باید برنامه خود را در زمینه اقتصاد مشخص کند و با یک تیم منسجم آن را جلو ببرد.
این منبع آگاه گفت: حجت الاسلام ناطق‌نوری هم گلایه‌های جدی به آقای روحانی داشتند به ویژه درباره رفع حصر و این که رئیس‌جمهور باید زودتر به برنامه و وعده‌هایی که داده است عمل کند و بر تعامل بیشتر با قوای دیگر تاکید داشتند. وی در پاسخ به این سوال که آیا خاتمی با طرح شهردار شدن آقای عارف موافق است یا خیر، گفت: آقای خاتمی موافق شهردار شدن آقای عارف نیست، در حالی که ایشان شاید در مقایسه با آقای نجفی هماهنگی بهتری با برخی از نهاد‌ها داشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از روزنامه همدلی، تاریخ انتشار: ۶ بهمن 1398 ، کدخبر: _ ، www.hamdelidaily.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
0
دوباره نزدیک انتخابات شد روحانی یاد ناطق و خاتمی افتاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین