پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
ترامپ در واکنش به سخنان روز گذشته محمد جواد ظریف که در مصاحبه ای با نشریه آلمانی اشپیگل گفته بود که ایران حتی پس از ترور سردار سلیمانی، مذاکره با این کشور را مردود نمی داند، نوشت "وزیر امور خارجه ایران می گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می خواهد که تحریم ها برداشته شود. نه، مرسی!"
شعارسال: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توییتی که شنبه شب به زبان فارسی منتشر کرد پیشنهاد برداشتن تحریم های ایران پیش از شروع مذاکره با این کشور را رد کرده است.

پیشتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، در مصاحبه ای با نشریه آلمانی اشپیگل گفته بود که ایران حتی پس از ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله پهپاد آمریکایی در بغداد، مذاکره با این کشور را مردود نمی داند.

ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا مذاکره با آمریکا را پس از ترور سردار سلیمانی غیرمحتمل می‌دانید؟»، گفت: خیر. من هرگز چنین امکانی را رد نمی‌کنم؛ به شرط آنکه آن‌ها رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را به رسمیت بشناسند. از نظر ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید می‌نشیند. چیزی که اهمیت دارد، نحوه رفتار آنهاست. دولت ترامپ می‌تواند گذشته‌اش را جبران کند، تحریم‌ها را بردارد و پای میز مذاکره بازگردد. ما کماکان پای میز مذاکره هستیم و آن‌ها میز را ترک کردند. آمریکا آسیب بزرگی به مردم ایران زده است. روزی که آن‌ها برای جبران کاری بکنند، خواهد آمد. ما صبر زیادی داریم.

ترامپ در واکنش نوشت "وزیر امور خارجه ایران می گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می خواهد که تحریم ها برداشته شود. نه، مرسی!"

پس از توییت رئیس جمهور آمریکا، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به آن واکنش نشان داد و به دونالد ترامپ توصیه کرد که "بهتر است که نظرات و تصمیمات سیاست خارجی را بر اساس واقعیت‌ها پایه گذاری کند".

ظریف نوشت که ترامپ بهتر است "براساس عناوین خبرهای فاکس نیوز یا مترجمان فارسی‌" دست به تصمیم‌گیری نزند.

در پایان ظریف از رئیس جمهور آمریکا خواسته تا به مصاحبه‌اش با نشریه اشپیگل جهت اطلاع از صحبت‌هایش مراجعه کند و عکس بخشی از مصاحبه را آورده و توصیه کرده که حداقل این بخش را مطالعه کند اگر مصاحبه طولانی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: 6 بهمن 1398 ، کدخبر:   427047 ، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین