پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۸۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
رحیمی گفت: گردشگر وقتی بداند فضا امن است تصمیم به سفر می‌گیرد لذا نباید بخش گردشگری را با هر گونه اظهارنظری دچار خسران کنیم.

شعارسال: عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در دیدار با اعضای صنوف گردشگری استان فارس از فعالان گردشگری استان خواست تا انتظارات و پیشنهادات خود را در یک چارچوب قانونمند به مدیران متولی امور گردشگری ارائه کنند.

رحیمی با اشاره به موضوعاتی همچون پروانه موقت، تامین اجتماعی، مالیات و... عنوان کرد: به رغم اینکه امروز وضعیت اقتصاد کلان کشور بر همگان آشکار است؛ بعضی مطالب را از کسانی می‌شنویم که با اطلاعات و جایگاه آن‌ها منطبق نیست.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه اگر به دنبال تحول در گردشگری به عنوان یک صنعت رو به رشد هستیم باید دیدگاهمان رو به جلو باشد و به دنبال اصلاح در روش‌ها باشیم، عنوان کرد: برخی مطالب مطرح شده در این جلسه رجعت به گذشته است و باید دقت داشت که نمی‎توان از همه دنیا بخواهیم که به عنوان گردشگر به ایران بیایند، اما به آن‌ها فحش دهیم!

رحیمی ادامه داد: باید بپذیریم که نفت تقریبا از درآمد‌های کشور در حال حذف شدن است و سیاست گذاری‌هی کلان باید به سمت اداره کشور با مالیات رود، اما مالیات ما زمانی گردش دارد که اقتصاد رونق داشته باشد.

او بیان کرد: طبق قانون فعالیت‌هایی نیز وجود دارد که می‌تواند در دفاتر مسکونی انجام شود که البته قانون آن مربوط به گذشته است و جایگاه ما هم این نیست که به مرتبط با آن‌ها را با استنباط از قانون تفسیر کنیم.

استاندار فارس خطاب به فعالان گردشگری حاضر در جلسه گفت: احتمالا در آینده محتوا و شکل و روال کار شما با توجه به توسعه فضای مجازی تغییر خواهد کرد، لذا باید با توجه به تحولات امروز و تکنولوژی، محیط‌های قانونی را منطبق بر این تغییرات تغییر دهیم.

رحیمی به رونق اقتصادی و اشتغال در کنار فعالیت هتل‌ها و واحد‌های اقامتی اشاره و عنوان کرد: حفظ نیرو در هتل‌ها در شرایط جنگ اقتصادی کار پسندیده‌ای است و درک عمیقی از شرایط جنگ اقتصادی نیاز است، چرا که دامنه وسیعی دارد و تمام اقشار و مردم درگیر این موضوع خواهند بود.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه همه خدمات آب، گاز و برق با بیش از ٦٠ درصد یارانه به مردم ارائه می‌شود، افزود: نظام و کشور تلاش کرده تا با همین یارانه‌ها به مردم کمک کند.

رحیمی با اشاره به مشکلاتی که فعالان گردشگری با بانک‌ها دارند، اظهار کرد: بانک یک بنگاه اقتصادی است و پول خود شما را به عنوان تسهیلات می‌دهد و نمی‌توانیم بگوییم وام پرداخت کن، اما پولت را پس نگیر.

او با بیان اینکه درآمد صنعت گردشگری سهل الورودتر از درآمد‌های ارزی است، گفت: برای گذر از این دوران سخت که همه ما آن را درک می‌کنیم باید تلاش کنیم، چرا که تاثیر دائمی بر صنعت گردشگری ندارد، اما نباید خودمان جو و امنیت روانی را به سمتی ببریم که به ضرر این بخش باشد.

استاندار فارس عنوان کرد: گردشگر وقتی بداند فضا امن است تصمیم به سفر می‌گیرد لذا نباید بخش گردشگری را با اظهارنظر غیرمسئولانه دچار خسران و ضرر بیشتر کنیم.

اجرای پروژه‌های حائز اهمیتی همچون توسعه راه ها، احداث آزاد راه شیراز - اصفهان، توسعه ترمینال پرواز‌های خارجی فرودگاه شیراز، راه اندازی دو ایرلاین، ثبت محور‌های میراثی و تاریخی ساسانی و هخامنشی و ثبت شهر آباده به عنوان شهر جهانی منبت از جمله مواردی بود که استاندار فارس به آن‌ها اشاره کرد و افزود: دولت تدبیر و امید در استان فارس تلاش‌های موثری برای توسعه گردشگری انجام داده است.

رحیمی داشتن یا نداشتن خانه مسافر در استان را نیازمند مطالعه دقیق دانست و افزود: با ممنوعیت ایجاد کردن موجب محدودیت در استفاده اقشار مختلف از ظرفیت‌های گردشگری می‌شویم.

استاندار فارس همچنین ابراز امیدواری کرد که سند گردشگری با همکاری فعالان این حوزه با مسئولان و دستگاه‌های مربوطه فارس متحول و عملیاتی شود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 7بهمن1398، کدخبر: 7224411: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین