پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
رئیس شبکه بهداشت و درمان نوشهر گفت: یک‌طرفه کردن خیابان ستارخان نوشهر باعث به خطر افتادن جان بیماران اورژانسی می‌شود.

شعار سال: سیدرحیم سیدپور، بیمارستان از جمله اماکن حساس هر شهری است و باید راحت‌ترین و سریع‌ترین راه دسترسی مردم به ویژه بیماران اورژانسی برای آن وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نوشهر یک منطقه گردشگری است و علاوه بر حضور مسافران و گردشگران، مردم بومی نیز در این شهر زندگی می‌کنند، افزود: این مردم دارای حقوق شهروندی هستند و باید راه‌های آسان و سریع برای مردم جهت دریافت به موقع آسانی به مراکز درمانی دسترسی داشته باشند ولی خیابان ستارخان که یکی از خیابان‌های اصلی شهر و منتهی به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر است عملاً با یک‌طرفه شدن مشکلات زیادی را برای بیماران به ویژه بیماران یا مصدومان اورژانسی ایجاد کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر، تصریح کرد: مردم به دلیل همین یک‌ طرفه شدن مجبور هستند تا این مسیر را دور بزنند که این باعث اتلاف وقت برای رساندن بیماران می‌شود و از سویی دیگر نیز چون مسافران و گردشگران هم با مسیرهای فرعی آشنایی ندارند دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند.

وی با بیان اینکه  در فصول پیک گردشگری خیابان‌ها پرترافیک هستند و بنابراین ارجاع بیماران از این مسیر یک طرفه دردسرساز است، گفت: از شورای ترافیک شهرستان نوشهر درخواست داریم در یک طرفه شدن این مسیر به واسطه حساسیت شهرستان در بحث گردشگری و رسیدگی به موقع به بیماران تجدیدنظر کنند.

سیدپور عنوان کرد: اگر احیاناً در این فاصله زمانی از پل ستارخان تا بیمارستان نوشهر بیماری اورژانسی باشد و بخواهند او را به بیمارستان منتقل کنند حتی اگر با آمبولانس ۱۱۵ اورژانس هم که از نظر قانون اجازه تردد در این مسیر را نیز دارد ولی با شرایط موجود اگر تصادفی رخ دهد آمبولانس را مقصر قلمداد می‌کنند و اکنون این موضوع اکنون باعث چالش جدی در بحث نجات به موقع بیماران است.

وی ابراز کرد: در زمان تصویب این طرح نظرخواهی از مسؤولان حوزه بهداشت و درمان نوشهر که با چالش‌های این موضوع مواجه هستند، انجام نشده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر همچنین درباره آمادگی حوزه بهداشت و درمان نوشهر برای ایام نوروز ۹۹ اظهار کرد: برای ایام نوروز آمادگی ۱۰۰ درصدی با تمام توان و امکاناتی که در اختیار ما هست داریم که البته مرکز بلوک بخشی از این امکانات در چالوس است چون همه تجهیزات و تخصص‌ها از جمله تخصص جراحی مغز و اعصاب که باید به بیماران صدمه دیده مغزی خدمات بدهد را در شهرستان نوشهر نداریم و باید به چالوس یا مراکز مشابه ارجاع داده شوند.

وی با اشاره به اینکه نشستی با مسؤولان دو شهرستان چالوس و نوشهر، اورژانس ۱۱۵ و مسؤولان استان و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی داشتیم و چالش‌های این حوزه نیز مطرح شد، افزود: در زمینه کمبود دارویی خدمات اورژانسی در شهرستان مشکلی نداریم اما در بخش غیر اورژانسی با کمبودهایی مواجه هستیم.

سیدپور بیان کرد: در تأمین برخی داروها مثل انسولین‌های قلمی که وارداتی است به خاطر تحریم با مشکل روبرو هستیم اما سعی کردیم با شیوه‌های دیگر موضوع را برطرف کنیم.

وی گفت: برخی داروها که اورژانسی است به صورت سهمیه‌ای و با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اختیار داروخانه‌های خاص از جمله داروخانه ۱۳ آبان که وابسته به هلال احمر است قرار داده شد و بیماران می‌توانند سهمیه خود را در دوره‌های خاص با نسخه‌های پزشکی دریافت کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تی نیوز، تاریخ 7 بهمن  98، کد مطلب: 90151208456: www.tnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین