پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
از زمانی‌که نخستین مورد مشکوک به ویروس کرونا در مازندران مشاهده شد باتوجه به شرایط گردشگری مازندران و اینکه در این استان در همه ایام شاهد حضور مسافران هستیم اعلام شد مسافران فعلا به مسافران سفر نکنند.

شعار سال: مسافران حتی یک روز را هم برای مسافرت به استان مازندران غنیمت شمرده و وارد این استان می‌شدند تعطیلی مدارس موجب شد بسیاری از مسافران کوله‌بار سفر بسته و وارد این استان شوند.

ترافیک و ترددهای جاده‌ای که در این ایام نشان می‌دهد همچنان مسافران درحال تردد به شمال هستند و این مسیر همچنان برای مسافران لذت‌بخش است.

حضور مسافرانی که وارد شمال شدند نگرانی‌هایی را برای مردم استان به همراه داشت که دست‌کم درخواست‌شان از مردم این بود که در ویلاهایشان بمانند که  نگرانی‌ها کمتر شود.

برای اینکه مشکلات و نگرانی‌ها کاهش یابد در مبادی ورودی استان بحث تست‌های تب‌سنجی در حال انجام است.

در این زمینه از مسافران طی اطلاعیه‌های خواسته شده تا به استان سفر نکنند که در این زمینه استاندار مازندران روز گذشته اعلام کرد؛ امکان پذیرش مسافران در نوروز ۹۹ را نداریم این نه به مسافر نه به دلیل نداشتن امکانات پذیرایی از مسافران در شرایط عادی است بلکه به دلیل شرایط خاص ناشی از این ویروس نوظهور است.

* ممنوع بودن پذیرایی از مسافران تا ممنوعیت چادرخوابی

باتوجه به ادامه روند شیوع ویروس کرونا استاندار مازندران اعلام کرد: پذیرایی از مسافران نوروزی در مازندران ممنوع است.

احمد حسین‌زادگان افزود: با احترام به تمامی مسافرانی که قصد سفر به استان سرسبز مازندران را داشتند متاسفانه باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور امسال مازندران پذیرای هیچ مسافری در ایام نوروز نخواهد بود.

وی تصریح کرد:مراکز رفاهی و اقامتی وزارت خانه‌ها و نهادهای دولتی در این ایام سوئیت و ویلا در اختیارهیچ کس قرار نخواهند داد.

استاندار مازندران همچنین خاطرنشان کرد: حضور چادر خواب‌ها نیز در اماکن عمومی و معابر استان ممنوع است.

*ستاد سفر در نوروز ۹۹ نخواهیم داشت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و به جهت پیشگیری پذیرش مسافر در واحدهای اقامتی استان ممنوع شده و واحدهای پذیرایی نیز به‌صورت داوطلبانه در این راستا همکاری خوبی داشتند.

سیف‌الله فرزانه با بیان اینکه باتوجه به شرایطی داریم و به دلیل مسائل پیشگیرانه ستاد سفر در نوروز ۹۹ نخواهیم داشت، تصریح کرد: تمامی فعالیت‌ها در ستاد پیشگیری از کرونا خواهد بود که گردشگری نیز در این ستاد حضور فعال خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه در استان مازندران اقتصاد در حوزه گردشگری می‌چرخد و نوروز شاهد حضور مسافران زیادی در استان مازندران بودیم، تصریح کرد: درحال حاضر تمامی واحدهای پذیرایی و گردشگری و همچنین بیش از ۳ هزار خانه مسافر دارای پروانه بهره‌برداری تعطیل شد که امیدواریم هرچه سریعتر این مشکل برطرف شود.

*لغو پروازهای فرودگاه رامسر تا ۲۳ اسفند

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران نیز در این‌باره  اظهار کرد: پروازهای فرودگاه رامسر که تا روز ۱۶ اسفند ماه لغو شده بود دوباره ازسوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تا ۲۳ اسفند ماه لغو شد.

سعدالله وطن‌خواه افزود: پرواز در فرودگاه‌های نوشهر و رامسر درحال انجام شد و از مسافران تست تب‌سنجی انجام می‌شود و برخی از پروازها تنها به‌دلیل کاهش مسافران لغو می‌شود.

*لغو تردد ریل‌باس‌ها تا ۲۰ اسفند

مدیرکل راه‌آهن شمال نیز  اظهار کرد: تردد ریل‌باس‌ها در مسیر گرگان، مازندران و تهران تا ۲۰ اسفند ماه لغو شد.

خدایار طالبی با اشاره به پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی، تصریح کرد: اگر هر مسافری از سفر منصرف شده می‌تواند هزینه بلیت را پس بگیرد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

*از لغو محدودیت‌های ترافیکی تا انجام تست تب‌سنجی در ۵ محور ورودی

همچنین رئیس پلیس راه مازندران نیز از لغو محدودیت‌های ترافیکی ۶ روزه در محورهای مازندران خبر داد و گفت: دلیل لغو محدودیت‌های ترافیکی کاهش انگیزه برای سفر اعلام شد.

علیرضا قدمی یادآور شد: همچنین از مسافران در ۵ جاده مازندران تست تب‌سنجی انجام می‌شود.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران تست کرونا ۸۱ نفر در استان مثبت بود همچنین فوت۱۳ نفر و ترخیص ۱۴۳ نفر در مازندران از آخرین اخبار درباره این بیماری نوظهور در استان است.

در مازندران همه اقداماتی که در حال حاضر درحال انجام است تنها برای رعایت مسائل پیشگیرانه بوده و جلوگیری از شیوع بیشتر است تا همانند گذشته مازندران پذیرای مسافران باشد که امیدواریم هرچه سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 15 اسفند 98، کد مطلب: 13981214000554: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین