پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
سعدالله وطن خواه گفت:عملیات اجرایی طرح توسعه ملی فرودگاه رامسر که از سال ۱۳۸۸ آغاز شد که بخاطر کمبود اعتبار نیمه کاره باقی ماند و اکنون با بهره برداری از باند بتنی فرودگاه رامسر امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ فراهم شده است.

شعار سال:مازندران سه فرودگاه در ساری ، نوشهر و رامسر دارد  که سالانه با انجام بیش از ۶ هزار پرواز  بیشتر از ۶۰۰ هزار مسافر به مقاصد مختلف از جمله اصفهان ، مشهد ، تهران ، شیراز ، عسلویه ، بندرعباس ، کیش و اهواز جابجا می شوند. 

طی سالها به خاطر برخی موانع ، توسعه و یا افزایش ایمنی پرواز در فرودگاه های استان با مشکل مواجه بوده و برخی طرح های توسعه ای نیز سالها معطل باقی ماند به طوریکه برخی از طرح ها قدمتی بیش از ۵ دهه ای دارند اما با تلاش های صورت گرفته در سالهای اخیر این موانع بتدریج رفع شده است. 

دکل های برق انتهای باند ۳۴ فرودگاه بین المللی ساری که از جمله دغدغه های فرودگاهیان و به عنوان مانع پروازی به شمار می رفت با رای زنی های صورت گرفته و تخصیص اعتبار برچیده و تمامی باند ۲ هزار و ۶۰۰ متری زیر بار نشست و برخاست هواپیماها رفته است . 

لغو و اختلال در پروازهای فرودگاه ساری بدلیل شرایط نامساعد جوی همواره فعالیت های این فرودگاه را تحت تاثیر قرار می داد و نبود تجهیزات سامانه فرود دقیق در این مجموعه باعث شده بود که لغو پروازها بخاطر این شرایط تنها دامن گیر مردم نشود و اتفاق افتاده که پرواز وزرا نیز به این دلیل لغو شود.

این فرودگاه با قدمت به همت و تلاش دولت و اختصاص اعتبار لازم هم اکنون به تجهیزات سامانه فرود دقیق هواپیما ( آی ال اس ILS) مجهز شده است تا در شرایط بد آب و هوایی ، خلبان به کمک این سامانه قادر به نشست و برخاست ایمن باشد. 

انجام اقداماتی از این دست باعث شده تا گره کور طرح های مورد نیاز فرودگاه های مازندران باز شده و بنا به اظهارنظر مدیر کل فرودگاه های مازندران برداشتن گام هایی برای تامین زیرساخت های توسعه و نوعی آینده نگری در بخش حمل و نقل هوایی این استان محسوب می شود .  

فرودگاه های مازندران روی باند پیشرفت 

مدیرکل فرودگاه های استان مازندران گفت : تملک اراضی حاشیه فرودگاه ساری به عنوان تنها فرودگاه بین المللی استان سالها درگیر و دار اداری و تامین بودجه باقی مانده بود . 

سعدالله وطن خواه افزود : اما در این دولت  با تامین هزینه ۷۰۰ میلیارد ریالی زمینه ای فراهم شد تا ۴۰ هکتار اراضی خریداری و تملک شد و از جمله اقداماتی که با تملک این اراضی صورت گرفت توسعه باند فرود هواپیماها بود .

مدیر کل فرودگاه های مازندران با اشاره به اجرای برخی طرح های ضروری در فرودگاه ساری  گفت : این فرودگاه  بعد از بیش از ۲ دهه فعالیت در حالی نام فرودگاه بین المللی را داشت که دیواره امنیتی مناسب نداشت ، دیواری که با حائل میان باند و فضای فرودگاه و محیط پیرامونش به‌صورت فنس بود که ازنظر استاندارهای هواپیمایی این نوع حفاظ نامناسب ارزیابی می‌شود.

وی اعلام کرد : در این دولت با اختصاص یکصد میلیارد ریال اعتبار عملیات ساخت ۹ کیلومتر دیوار بتنی اطراف این فرودگاه، از سوی فرودگاه‌های کشور اختصاص یافته است و این دیوار در حال ساخت است . 

وطن خواه فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای ایمن سازی پروازها در این فرودگاه را از دیگر اقدامات مهمی برشمرد که طی این سالها انجام شده است .

وی از وجود دکل های برق در باند فرود هواپیما در فرودگاه ساری به عنوان مانع ۵۰ ساله در این مجموعه نام برد و گفت : با صرف اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی و با جابجایی  دکل ها یک هزار و ۴۰۰ متر از این باند از بلااستفاده بودن خارج شد. 

مدیرکل فرودگاه های مازندران افزود : تا پیش از این به دلیل بلندی دکل های برق ، این بخش از باند بدون استفاده مانده بود و به ناچار پروازها از باندهای مقابل انجام می شد و همچنین  در زمان وزش باد نشست و برخاست هواپیما به اجبار باید در این باند انجام می شد که مشکلاتی را به همراه داشت و با خطر همراه بود .

وی از ایجاد فضای مناسب برای حضور همراهان و استقبال کنندگان از مسافران پروازها به عنوان گامی برای ارتقای خدمات در فرودگاه ساری نام برد و گفت : با صرف ۱۲۰ میلیارد ریال ترمینال مستقبلین در این مجموعه راه اندازی شد .

وطن خواه به صرف هزینه ۳۰۰ میلیارد ریالی برای نصب سامانه فرود دقیق هواپیما در فرودگاه ساری به عنوان اقدامی در جهت ایمنی پروازها و بالتبع افزایش رضایت مسافران برشمرد و افزود : تا پیش از این در شرایط بد آب و هوایی پروازهای این فرودگاه لغو می شدند و یا برگشت می خوردند که این مساله موجب نارضایتی مسافران می شد .

وی ادامه داد : اما با خرید و نصب این تجهیزات برگشت پروازها کم و یا حذف شده است .

مدیر کل فرودگاه های مازندران به بهره برداری باند فرودگاه رامسر اشاره و خاطرنشان کرد : دولت برای این منظور یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد .

وی اضافه کرد : عملیات اجرایی طرح توسعه ملی فرودگاه رامسر که از سال ۱۳۸۸ آغاز شد که بخاطر کمبود اعتبار نیمه کاره باقی ماند و اکنون با بهره برداری از باند بتنی فرودگاه رامسر امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ فراهم شده است.

وطن خواه در خصوص ضرورت فراهم کردن زیر ساخت های مورد نیاز برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر گفت : هرچند در حال حاضر تعداد جابجایی مسافر درسه فرودگاه استان اندک است اما با دید آینده نگرانه و دیدگاه گردشگری بودن استان ، ضرورت دارد که زیرساخت های مورد نیاز در این بخش فراهم شود تا در آنزمان با مشکلی در این زمینه مواجه نباشیم .

مدیر کل فرودگاه های مازندران به توسعه ترمینال نوشهر با صرف هزینه ۵۰ میلیارد ریالی به عنوان دیگر اقدام صورت گرفته دولت در این بخش اشاره کرد .

وی ادامه داد : تمامی اقدامات انجام شده  این دولت در بخش فرودگاه های مازندران با نگاهی به وضعیت استان در آینده صورت گرفته و بر مبنای توسعه و ارتقای حمل و نقل هوایی بمنظور جلب بیشترمسافر و گردشگر است. 

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 27 خرداد    99، کد خبر:83823750،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین