پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۵۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
وزیر امور خارجه پیشنهاد رهبر معظم انقلاب درباره فلسطین را معقول‌ترین و عملی‌ترین راهکار عنوان کرد و گفت: راحت‌ترین راه، شنیدن صدای همه مردم فلسطین اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی است که در یک روند دموکراتیک آینده فلسطین را تعیین کنند.

شعارسال:«محمدجواد ظریف» عصر دیروز در حاشیه‌ آیین گشایش انجمن علمی دیپلماسی ایران در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که‌ آیا اروپایی‌ها از ماده ۳۶ عقب‌نشینی خواهند کرد و همچنین درباره سفر هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: آقای بورل -مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا- قبل از آمدن به ایران، برای او نامه مفصلی را در ۱۴ صفحه فرستادم و مطالبات ایران را مطرح کردم. از نظر ایران اروپا جایگاهی برای طرح ادعاهای خود در قالب ماده ۳۶ ندارد، چون جمهوری اسلامی این ماده را بعد از خروج آمریکا هم در برابر نقض آمریکا و هم نقض‌های اروپا مطرح کرده است.
وزیر امور خارجه افزود: اروپایی‌ها در قالب۱+۵تعهداتی داشتند و در چهارچوب روند حل اختلافات هم دو بیانیه از سوی وزرا صادر شده و در آن هم تعهداتی را مطرح کردند. جمهوری اسلامی ایران نوامبر ۲۰۱۸ یعنی ۶ ماه قبل از اینکه اقدامات خود را در قالب ماده ۳۶ انجام دهد، اعلام کرده است که تمام مراحل ماده ۳۶ را عملیاتی کرده و به نتیجه نرسیده و مجبور است کاهش تعهدات را انجام دهد.
ظریف با بیان این که اروپایی‌ها در مقابل نامه ما اقدامی انجام نداده‌اند؛ لذا به هیچ وجه در مقابل اقدامات جبرانی ما جایگاهی ندارند، گفت: این موضوع را برای آقای بورل قبلاً به صورت واضح هم در ملاقات مان در دهلی و هم در نامه‌ای برای وی مطرح کرده بودم و لذا کاملاً این بحث مشخص است.
وزیر امور خارجه ادامه داد: در سفر وی به تهران بحث‌های خیلی خوبی درباره امنیت منطقه و طرح صلح هرمز مطرح شد و اینکه ایران آمادگی دارد این طرح را با همکاری کشورهای منطقه تقویت کند و از نظرات آنها استفاده کند. آقای بورل نظرات ما را شنیدند و نظرات خود را مطرح کردند. امیدواریم وی بتواند به عنوان مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا نقش خوبی ایفا کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: همین طور در این دیدار در مورد فلسطین و معامله قرن مواضع‌مان را مطرح کردیم و اینکه حرکت آمریکا بسیار خطرناکی است. اروپایی‌ها و آقای بورل هم مواضع خود را مطرح و اختلاف نظرشان را با آمریکا مطرح کردند.
وزیر امور خارجه گفت: آمریکا با ارائه این طرح هرگونه موقعیتی را به عنوان مشارکت‌کننده در روند حل مشکل فلسطین از دست داده و نشان داده است که در بی توجهی به حقوق فلسطینیان و غصب سرزمین فلسطین حتی از رژیم صهیونیستی هم تندتر است، لذا هیچ جایگاهی در این موضوع ندارد و فقط مردم فلسطین هستند که آینده خود را تعیین می‌کنند.
او اظهارکرد: پیشنهاد مقام معظم رهبری درباره طرح «رفراندوم در فلسطین» به نظر ما معقول ترین، معتبرترین و عملی ترین راهکاری است که می‌تواند در فلسطین کار کند کما اینکه در جاهای دیگر هم کار کرده است.
رئیس دستگاه دیپلماسی یادآورشد: در آفریقای جنوبی این وضعیت اتفاق افتاد و نتیجه‌اش را هم دیدیم که نتیجه بدی هم نیست. یک روز همه فریاد می‌زدند که اگر آفریقای جنوبی می‌خواهد اکثریت باشد ناامنی به وجود می‌آید ولی امروز می‌بینیم که این‌گونه نیست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همدلی، تاریخ انتشار:17بهمن ماه 1398، کدخبر:www.hamdelidaily.ir،655

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
اینده هر کشور بر اساس خود ملت تعیین می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین