پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
طی سال‌های اخیر همیشه درباره تهیه‌کنندگان موسیقی پاپ و کنسرت‌گذاران آن حرف و حدیث فراوانی در رسانه‌ها مطرح شده است، به طوری که یک روز لقب مافیا را به کنسرت‌گذاران موسیقی پاپ نسبت می‌دهند و روز دیگر ناجی اقتصاد موسیقی کشور تلقی می‌شوند.
شعار سال: طی سال‌های اخیر همیشه درباره تهیه‌کنندگان موسیقی پاپ و کنسرت‌گذاران آن حرف و حدیث فراوانی در رسانه‌ها مطرح شده است، به طوری که یک روز لقب مافیا را به کنسرت‌گذاران موسیقی پاپ نسبت می‌دهند و روز دیگر ناجی اقتصاد موسیقی کشور تلقی می‌شوند. در‫مجموع می‌توان گفت صنف تهیه‌کنندگان موسیقی همچون یک جزیره ناشناخته محسوب می‌شود که هر کس، از هر جایگاهی با تفکرات خودش و بدون شناخت کافی این عده را نقد می‌کنند. البته ذکر این نکته ضروری است که با توجه به هزینه‌های گزافی که باید برای برپایی یک کنسرت بشود، این روز‌ها تهیه‌کننده یا شرکت‌های فرهنگی انگشت‌شماری هستند که علی‌رغم همه مشکلات توانسته‌اند چرخه اقتصادی کنسرت‌های موسیقی پاپ را زنده نگه دارند و از سویی با برپایی یک سانس کنسرت به طور مستقیم و غیرمستقیم برای ده‌ها نفر اشتغالزایی می‌کنند. در این گزارش نیم نگاهی به فعال‌ترین تهیه‌کننده‌ها یا شرکت‌های موسیقی چند وقت اخیر موسیقی کشور شده است که در ادامه از نظرتان می‌گذرد. ‬

محسن رجب‌پور (ترانه شرقی)

شاید بتوان گفت محسن رجب‌پور، یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال پر سر و صداترین تهیه‌کننده‌های موسیقی پاپ است؛ کسی که سال‌ها پیش با کشف و معرفی بنیامین بهادری خبرساز شد و در ادامه با گروه آریان تجربه متفاوتی در حوزه موسیقی پاپ پشت سر گذاشت. البته چند سالی است که دیگر نه بنیامین بهادری با محسن رجب‌پور همکاری دارد و نه دیگر خبری از گروه متلاشی شده آریان شنیده می‌شود.

درست در ایامی که خیلی‌ها تصور می‌کردند با جدایی بنیامین بهادری و تعطیلی گروه آریان دیگر سر و کله محسن رجب‌پور پیدا نمی‌شود، این تهیه‌کننده توانست با کشف و معرفی حامد همایون دوباره اسم خود را بر سر زبان‌ها بیندازند و جان تازه‌ای بگیرد. طبق شنیده‌ها، محسن رجب‌پور طبق فرمول کاری خود روی سه چهره جدید در حال کار است. یکی از این خوانندگان «امیر عظیمی» نام دارد که باید دید در آینده چه اتفاقی برایش رخ می‌دهد؟

محمدرضا خانزاده (اکسیر نوین)

محمدرضا خانزاده هم جزو تهیه‌کننندگان کاربلد موسیقی پاپ است که با ابتکارات خود تلاش می‌کند همچنان در مارکت موسیقی پاپ باقی بماند. محمدرضا خانزاده، مدیریت شرکت «اکسیر نوین» را به عهده دارد. سایت فروش اینترنتی بلیت کنسرت‌ها و همایش‌ها را نیز راه انداخت و توانست با آوردن «ایلیاس»، خواننده مشهور ترکیه‌ای به ایران و برپایی چند شب کنسرت در جزیره کیش حسابی سر و صدا کند. او در ادامه این اتفاق، گروه «کولی‌های اسپانیا» را برای اجرای کنسرت به تهران آورد.

محمدرضا خانزاده فعلا تمرکز و انرژی خود را روی «امیرعباس گلاب»، «بابک مافی» و «علی دیباج» گذاشته است و امید زیادی دارد مانند «امیرعباس گلاب» پر طرفدار شوند.

میلاد ماهان راد (آراد)

بدون شک پدیده عجیب و در حال حاضر خاص این سال‌های تهیه‌کنندگی کنسرت در موسیقی کشور کسی نیست جز میلاد ماهان راد.

میلاد ماهان راد که سال‌ها پیش به عنوان یک جوان نخبه با ثبت یک اختراع صنعتی در جوامع بین‌المللی خوش درخشید و نامش در میان اهالی دانشگاه و محافل علمی بسیار شنیده شد، این روز‌ها به فعال‌ترین تهیه‌کننده موسیقی کشور تبدیل شده است. این تهیه‌کننده جوان چند سالی است با مدیریت شرکت فرهنگی «آراد» توانسته فعالیت مدرن در نحوه برپایی کنسرت‌های موسیقی به مخاطبان ارائه دهد. کار‌های خاص، جدید و نوآوری در اجرا و استیج خواننده‌های این شرکت و راه‌اندازی سایت بلیط‌فروشی اختصاصی این روز‌ها به شدت زبانزد شده است به طوری که این شرکت به یکی از قطب‌های اصلی معرفی پدیده‌های جدید و پرطرفدار موسیقی تبدیل شده است. «آرش و مسیح»، «شهاب مظفری»، «علی یاسینی» و «رضا صادقی» از سرشناس‌ترین خواننده‌هایی هستند که با این شرکت همکاری می‌کنند. البته میلاد ماهان راد این ایام مشغول آماده‌سازی چند نفر دیگر برای معرفی به موسیقی کشور است.

یکی دیگر از نکات مهم شرکت آراد با مدیریت میلاد ماهان راد، این است که این شرکت علاوه بر رکوردزنی خواننده‌هایش در فروش بلیط‌های کنسرت‌های داخل کشور، توانسته رکوردزنی و موفقیت‌های این شرکت در اجرا‌های خارج از کشور را هم رقم بزند به‌طوری که خوانندگانی، چون آرش و مسیح طی این مدت تمامی رکورد‌های برپایی کنسرت‌های خارجی خواننده‌های ایرانی را به نام خود ثبت کردند که مسلما این حجم از موفقیت خواننده‌های داخل کشور در کنسرت‌های خارج از کشور که توسط شرکت آراد به ثبت رسیده تبعات بسیار مثبتی برای هنر کشور در ابعاد بین‌الملل خواهد داشت.

صدرالدین حسین‌خانی (ایرانگام)

صدرالدین حسین‌خانی، مدیرعامل شرکت شرکت ایرانگام نیز یکی از باسابقه‌ترین تهیه‌کنندگان موسیقی در کشور است، تهیه‌کننده‌ای که خیلی خود را درگیر برپایی کنسرت نمی‌کند و اغلب کنسرت‌هایی که برپا می‌کند را به اتفاق محمد علیزاده انجام می‌دهد که معمولا هم به موفقیت دست پیدا می‌کند. ناگفته نماند صدرالدین حسین‌خانی بیشترین تمرکز خود را در انتشار آلبوم در ژانر‌های مختلف پاپ، سنتی و کلاسیک گذاشته است.
 
حسبین اردستانی (آوازی نو)

حسین اردستانی که مدت‌ها به عنوان سرپرست صدابرداری سالن برج میلاد به فعالیت می‌پرداخت درنهایت به عنوان تهیه‌کننده در قالب شرکت «آوازی نو» وارد چرخه کنسرت‌گذاری شد. اردستانی، طی یکی دو سال اخیر با مدیریت شرکت «آوازی نو» با جذب خواننده‌هایی، چون یعنی ماکان بند، پازل بند، فرزاد فرخ و حمید هیراد توانسته خود را به جمع پرفروش‌های کنسرت‌های کشور برساند.

برادران حاتم‌پور (آوای فروهر)

برادران حاتم‌پور که مدیریت شرکت «آوای فروهر» را به عهده دارند در ابتدای کار خود تصمیم گرفتند دست روی چهره‌های شناخته شده بگذارند و با سرمایه بالای خود تهیه‌کنندگی و برگزاری کنسرت‌های خوانندگان پاپ را بر عهده بگیرند.

محسن یگانه، زانیار و سیروان خسروی با این شرکت همکاری می‌کنند و از پرداخت‌هایش نیز بسیار راضی هستند.

این برادران البته در سال‌های اخیر نیز رو به کشف چهره‌های جدید آورده‫اند و «بهنام بانی» محصول تیم آنهاست. شنیده می‌شود در حال برنامه‌ریزی برای روی کار آوردن چند چهره جدید نیز هستند. ‬

ترابی (آوای دوران)

رسول ترابی مدت‌ها به عنوان خبرنگار موسیقی در مطبوعات مشغول به کار بود، اما آرام آرام به سمت مدیر برنامه‌های خوانندگان و سپس تهیه‌کنندگی موسیقی روی آورد.

رسول ترابی با شرکت «آوای دوران» توانست «اشوان» را به مارکت موسیقی معرفی کند و تجربه موفقی بر جای بگذارد. مهدی جهانی و گروه سون نیز فعلا در حال فعالیت با او هستند.

جلیل‌پور (آوای هنر)

جلیل‫پور، تهیه‌کننده موسیقی نیز سعی می‌کند با چهره‌های جدید موسیقی پا به عرصه بگذارد و علاقه خاصی به گروه‌های مختلف و تلفیقی دارد. شرکت موسیقی محمد جلیل‌پور با نام «آوای هنر» گروه‌هایی مانند «ایوان باند» و «آوان» را مدیریت کرده و روزبه بمانی نیز در حال همکاری با اوست. ‬
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ابتکار، تاریخ انتشار: 21 بهمن 1398، کدخبر: 151935 ، www.ebtekarnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
در زمینه موسیقی به شدت فعالیت های کمی داریم و اصلا پررنگ نیست اطلاع رسانی تبلیغات خوبی در این زمینه صورت نمیگیره و البته که هزینه های بالای کنسرت ها یا اصلا خود موسیقی ام بی تاثیر نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین