پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
وزیر بهداشت شیوع بیماری های غیر واگیر را نگرانی آینده حوزه سلامت جامعه ایران دانست و گفت: از ۳۸۰ هزار مرگ و میر سالانه، ۳۱۳ هزار مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر هستند و فقط ۲۵ هزار مورد مرگ و میر به بیماری های واگیر مربوط می شود.

شعار سال: دکتر سعید نمکی ضمن بیان این مطلب به مهم ترین نگرانی حوزه سلامت در آینده اشاره کرد و اظهار کرد: متاسفانه به رغم توفیق های بسیار زیادی که در مبارزه با بیماری های واگیردار بدست آمده اما امروزه با بیماری هایی مواجه هستیم که با واکسن قابل پیشگیری نیست و شیوع آن در جامعه ما به نگرانی عمده عرصه سلامت کشور در آینده تبدیل شده است.

وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر اینکه بیماری های غیرواگیر بیشترین علت مرگ و میر در‌ ایران است،خاطر نشان کرد: از ۳۸۰ هزار مرگ و میر سالانه، ۳۱۳ هزار مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر هستند و فقط ۲۵ هزار مورد مرگ و میر به بیماری های واگیر مربوط می شود.

به گفته وی، پرفشاری خون به تنهایی عامل حدود ۱۰۰ هزار مرگ و میرهای فوق در ایران به شمار می رود.

نمکی در ادامه تصریح کرد: انواع سرطان ها، دیابت، فشار خون و بیماری های قلب و عروق از جمله بیماری های غیرواگیر هستند که در کشور ما شیوع بیشتر دارند.

وزیر بهداشت به راهکارهای پیشگیری از شیوع بیماری‌های غیرواگیر در کشور اشاره کرد و افزود: برای کنترل بیماری‌های غیر واگیر نباید تخت‌های بیمارستانی جدیدی ایجاد کنیم بلکه باید درمان سرپایی را توسعه دهیم چرا که اگر در مراحل اولیه بتوانیم این بیماری‌ها را تشخیص دهیم، شاهد پیشرفت بیماری و تحمیل هزینه بر مردم و نظام سلامت نخواهیم بود.

دکتر نمکی با اشاره به اینکه برای کنترل بیماری های غیرواگیر باید تمام بخش‌ها، نهادها و دستگاه‌ها به کمک وزارت بهداشت بشتابند، گفت: علاوه بر آن در کشور ما با توجه به تنوع اقلیم و تنوع مشکلات، باید نقشه‌های محلی برای کنترل بیماری‌‌های غیر واگیر تهیه شود چرا که هیچ استانی الگوی تمام عیار کشور نیست، هیچ شهرستانی از یک استان، الگوی تمام عیار آن استان نیست و روستایی از یک شهرستان، نمونه کامل یک شهرستان نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شیعه شفقنا، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1398، کدخبر: 888019، www.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین