پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۳۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
کاروانسرای قصر «بهرام» در منطقه جنوبی شهرستان گرمسار استان سمنان و در شمال‌شرقی دریاچه نمک و مرکزیت پارک ملی کویر و در دامنه ی شمالی سیاه کوه بنا شده است، افراد محلی آن را قصر «بهرام» می‌نامند و می گویند این بنا توسط شاه بهرام ساسانی یا بهرام‌گور ساخته شده‌ است.

شعار سال: کاروانسرای قصر «بهرام» در منطقه جنوبی شهرستان گرمسار استان سمنان و در شمال‌شرقی دریاچه نمک و مرکزیت پارک ملی کویر و در دامنه ی شمالی سیاه کوه بنا شده است، افراد محلی آن را قصر «بهرام» می‌نامند و می گویند این بنا توسط شاه بهرام ساسانی یا بهرام‌گور ساخته شده‌ و سپس توسط شاه عباس صفوی باز سازی و به عنوان کاروانسرا مورد استفاده قرار گرفته‌است.

بنای فعلی قصر «بهرام»، به دوران صفویه برمی‌گردد اما از نشانه‌ها، اشیاء و سفالینه‌هایی که در پیرامون این اثر به دست آمده به نظر می‌رسد به احتمال قوی از دوره تیموری و پیش از صفویه برپا بود. این اثر در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۴ با شماره ی ثبت ۱۰۵۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. قصر «بهرام» در گذشته مورد استفاده مسافران راه تاریخی کاروان‌ها از اصفهان، کاشان، خوار(گرمسار فعلی) و سمنان و بسطام و خراسان قرار گرفته است.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 25بهمن1398 ، کدخبر: 98112518405: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین