پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
یک نماینده مجلس گفت: راه‌حل مشکلات اقتصادی در داخل است. مقام معظم رهبری سال‌هاست که می‌فرمایند مشکل اصلی کشور، اقتصادی و راه‌حل آن‌ هم در داخل است. برخلاف اینکه بعضی‌ها می‌گویند مشکل کشور سیاسی است و راه‌حل آن‌ هم بیرون از کشور پیدا می‌شود.

شعار سال: حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین و عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی پیش از این راهکار افزایش مشارکت مردم در عرصه انتخابات را حل مشکلات آن‌هاعنوان کرده بود .

 او به مهم‌ترین مشکل کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل کشور اقتصادی است. در کشور در حوزه اقتصادی با بحران اشتغال، عدم کنترل بازار، عدم تولید ثروت یا رکود اقتصادی مواجه هستیم. البته این موارد محور اصلی مشکلات اقتصادی است که زیرمجموعه‌هایی مانند مشکلات بانک‌ها، بیمه‌ها و... به آن اضافه می‌شود. اگر ما بتوانیم سه موردی را که نام بردم حل کنیم، بخش عمده‌ای از مشکلات اصلی مردم حل می‌شود.

 

بسیاری از جوانان امیدی به آینده ندارند

 او ادامه داد: خیل عظیمی از جوانان تحصیل‌کرده فاقد شغل و هرگونه درآمد هستند و امیدی به آینده ندارند. جوانان در این شرایط نمی‌توانند ازدواج کنند و زندگی تشکیل دهند. از سوی دیگر قیمت‌ها در بازار بی‌ثبات است. رشد قیمت‌ها سرسام‌آور است و با درآمد مردم هیچ انطباقی ندارد. خانواده‌های بسیار زیادی با کمتر از یک میلیون تا 2 میلیون تومان در ماه زندگی می‌کنند. این خانواده‌ها فیش برق و گازشان را نمی‌توانند بپردازند و اگر مستاجر باشند نمی‌توانند کرایه منازل‌شان را بدهند. علاوه بر این کارخانه‌ها راکدند و بنگاه‌های اقتصادی زیادی فعال نیستند یا نیمه‌فعال هستند.

 این نماینده مجلس به راه‌حل مشکلات اقتصادی موجود اشاره کرد و گفت: راه‌حل مشکلات اقتصادی در داخل است. مقام معظم رهبری سال‌هاست که می‌فرمایند مشکل اصلی کشور، اقتصادی و راه‌حل آن‌ هم در داخل است. برخلاف اینکه بعضی‌ها می‌گویند مشکل کشور سیاسی است و راه‌حل آن‌ هم بیرون از کشور پیدا می‌شود.

 

تمام هم‌وغم مسئولان باید حل مشکلات مردم باشد

 نقوی حسینی ادامه داد: ما باید منابع داخلی کشور را فعال‌ کنیم و سرمایه داخلی را به کار بیندازیم. همچنین باید وحدت ملی را حفظ کنیم و تمام هم‌وغم مسئولان حل مشکلات مردم باشد. باید قوانین مانع را از سر راه تولید برداریم و از تولید داخلی حمایت کنیم. در این صورت بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

 او با اشاره به ساخت قطعه در داخل کشور گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت کار کوچکی را شروع کرده و نهضت قطعه‌سازی داخلی را راه انداخته است. همین موضوع باعث شد شرکت‌ها و کارخانه‌های بسیاری در این زمینه فعال شود. این نهضت، بازار و بنگاه‌های اقتصادی را فعال کرده و می‌توان این موضوع را به همه قسمت‌های کشور بسط داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اعتمادآنلاین، تاریخ 27 بهمن  98، کد مطلب: 13523 38503112: www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین