پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
یک عضو فراکسیون امید می‌گوید: اگر لایحه رفراندم به مجلس بیاید حتما تایید می‌شود و رای خیلی خوبی خواهد آورد اما در شورای نگهبان رد می شود.

شعار سال: «قاسم میرزایی نیکو»، عضو فراکسیون امید و کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، درباره لایحه همه‌پرسی درباره نظارت استصوابی که معاون حقوقی رئیس‌جمهور در حال آماده کردن آن است، گفت: لایحه رفراندم که رئیس‌جمهور برای تهیه آن اقدام کرده است اگر به این مجلس هم نرسد در مجلس بعدی می‌تواند در دستور کار و اولویت قرار بگیرد اگر هم فوریت داشته باشد، زودتر در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ اما تا مجلس یازدهم شکل بگیرد سه، چهار ماه می‌گذرد.

این عضو فراکسوین امید با بیان اینکه باید برای این لایحه زودتر اقدام می‌شد، اظهار کرد: اگر این لایحه زودتر تهیه می‌شد و به مجلس می‌رسید و مجلس هم بررسی بودجه را در دستور کار نداشت، با توجه به انگیزه نمایندگان رد صلاحیت شده و اینکه فکر می‌کنند نظارت استصوابی امان بریده است، این لایحه به نتیجه می‌رسید.

میرزایی نیکو درباره اینکه اگر این لایحه تهیه شود در مجلس دهم چه سرنوشتی خواهد داشت، پاسخ داد: اگر این لایحه به مجلس بیاید حتما تایید می‌شود و رای خیلی خوبی خواهد آورد اما در شورای نگهبان رد خواهد شد ولی حداقل این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و اعضای مجمع متوجه می‌شوند که مجلس، آخرین تلاش‌های خود را هم انجام داد. اگر تا ۱۰، ۱۵ روز آینده این لایحه تهیه و به مجلس ارائه و اعلام وصول شود، در روزهای آخر سال به بحث گذاشته خواهد شد و بعد از تعطیلات نوروز بر روی آن کاملا کار، می شود.

او درخصوص تشکیل جلسات مجلس دهم در ماه‌های پایانی‌اش ابراز تردید کرد و گفت: بحث دیگر این است که حالا، عده‌ای از نمایندگان مجلس رد صلاحیت شده‌اند و عده‌ای هم رای نخواهند آورد، این مجلس چطور ادامه پیدا خواهد کرد؟ این هم جای سوال دارد. مشخص نیست که جلسات مجلس تشکیل بشود و به رسمیت برسد یا خیر.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پاسخ به این سوال که چرا مجلس تاکنون اقدامی برای برگزاری رفراندم در خصوص نظارت استصوابی نکرده است؟ گفت: همین مشکلاتی که دولت برای برگزاری رفراندم داشته که باعث شده بود که اقدامی نکند، برخی از نمایندگان هم این ملاحظات را داشته‌اند. اگر الان اقدامی بکنند، می‌گویند چون نمایندگان رد صلاحیت شده‌اند اعتراض می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 29 بهمن 98، کد خبر: 965118، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین